آیا آب کرفس برای لاغری خوبه؟

بروز شده در درباره تناسب اندام (فقط 4 دقیقه مطالعه)

بهبود سلامت روده از خواص آب کرفس برای لاغری است. از آنجایی که کرفس کالری کمی دارد، یک نوشیدنی کم کالری و عالی برای لاغری سریع است.

نوشیدن آب کرفس ناشتا برای لاغری در هر روز صبح، یک روتین جدید برای افزایش سلامت کلی و کاهش وزن است.

آب کرفس لاغر میکنه؟

این روزها لاغری با آب کرفس مد شده است. آب کرفس دارای فواید مختلف از جمله لاغری شکم و بهبود سلامت روده و پوست است.

کسانی که دنبال استفاده از خواص آب کرفس برای لاغری هستند، هر روز صبح ناشتا، حدود دو لیوان آب کرفس را با معده خالی می‌نوشند.

کرفس یک سبزی پرطرفدار سرشار از مواد مغذی متنوع از جمله فولات، پتاسیم، منگنز و ویتامین‌های A، C و K است. همچنین منبع عالی ریبوفلاوین، ویتامین B6، اسید پانتوتنیک، کلسیم، منیزیم و فسفر است.

آب کرفس سرشار از ویتامین و مواد معدنی است. تاثیر آب کرفس در لاغری این است که نه تنها مواد مغذی کرفس را حفظ می‌کند بلکه فیبر گیاهی از آن حذف شده است.

آب کرفس برای لاغری

برای لاغری، آب کرفس را می‌توان به تنهایی مصرف کرد یا همراه با یک اسموتی یا نوشیدنی دیگر استفاده کرد. علاوه بر این، می‌توانید اسموتی خود را با منابع پروتئینی مانند ماست یا پودر پروتئین و همچنین منابع چربی مانند کره آجیل یا آووکادو برای افزایش سلامتی تکمیل کنید.

کرفس برای لاغری

گفته می‌شود که آب کرفس برای لاغری مفید است. طرفداران کرفس، می‌گویند نوشیدن حدود نیم لیتر (تقریبا 2.5 لیوان) آب کرفس هر روز صبح سلول‌های چربی ذخیره شده در کبد شما را تجزیه و حل می‌کند. با این حال، این ادعا فاقد شواهد علمی است و نیاز به تحقیقات بیشتر دارد.

از سوی دیگر، وزن شما به میزان کالری مصرفی شما در طول روز بستگی دارد. آب کرفس کالری نسبتا کمی دارد و در هر 16 اونس (475 میلی لیتر) فقط 85 کالری دارد.

برای لاغری سریع در 3 روز، جایگزین کردن نوشیدنی‌هایی مانند قهوه شیرین یا نوشابه با آب کرفس انتخاب هوشمندانه‌ای است.

علاوه بر این، نوشیدن آب کرفس ناشتا قبل از غذا ممکن است باعث سیری شود و به شما کمک کند کالری کلی کمتری بخورید.

اگرچه آب کرفس یک نوشیدنی سالم و کم کالری است، کلید لاغری طولانی مدت تنها یک نوشیدنی نیست. در عوض، ورزش را با یک رژیم غذایی برای لاغری مبتنی بر غذاهای کامل ترکیب کنید.

فواید آب کرفس برای لاغری

1. آب کرفس کالری کمی دارد و اگر آن را به جای نوشیدنی‌های پر کالری بنوشید، ممکن است به کاهش وزن کمک کند. با این حال، بعید است که خوردن آب کرفس به تنهایی باعث لاغری شود. خوردن سرکه سیب برای لاغری نیز موثر است.

2. آب کرفس 95 درصد آب است، بنابراین آبرسانی فوق العاده ای دارد که کلید داشتن پوست خوب است.

3. مقدار بالای سدیم طبیعی موجود در آب کرفس اسید معده را افزایش می‌دهد که به هضم غذا کمک می‌کند، سلامت روده را بهبود می‌بخشد، استرس را کاهش می‌دهد و پوست را روشن می‌کند.

4. این معجون جادویی دارای مقدار زیادی ویتامین A برای کمک به تغذیه موها و بهبود رشد مو است.

خواص کرفس پخته برای لاغری

کرفس یک ماده غذایی کم کالری است که با افزایش متابولیسم، افزایش چربی سوزی و طولانی شدن سیری باعث کاهش وزن می‌شود. در اکثر رژیم‌های لاغری، کرفس خام یا پخته وجود دارد، زیرا فشار خون را تنظیم می‌کند، به هضم غذا کمک می‌کند و سلامت کلی را بهبود می‌بخشد.

معجون کرفس برای لاغری

ترکیب آب سیب و کرفس برای لاغری: 3 فنجان کرفس خرد شده، نصف فنجان سیب خرد شده و نصف فنجان برگ نعناع تازه را آبمیوه گیری کنید. پالپ فیبری را از آبمیوه صاف کنید. این معجون کرفس را فوری بنوشید.

طرز استفاده از کرفس برای لاغری

مصرف کرفس برای لاغری، این سبزی همه کاره و بسیار مغذی، به عنوان بخشی از رژیم غذایی لاغری می‌تواند طعم و شکل وعده غذایی شما را بهبود بخشد. می‌توانید کرفس را به روش‌های زیر در برنامه غذایی لاغری خود بگنجانید:

خوردن کرفس خام برای لاغری

دو تکه کرفس خام خرد شده (حدود 16 کالری) را به وعده غذایی خود اضافه کنید. کرفس خام یک افزودنی عالی برای سالاد، ساندویچ، دیپ و سایر غذاهاست.

کرفس پخته

مقدار توصیه شده کرفس پخته در هر وعده یک فنجان است که حاوی حدود 27 کالری است. می‌توانید از کرفس پخته در سوپ، آبگوشت یا سرخ کردنی استفاده کنید.

طریقه مصرف آب کرفس برای لاغری

مقدار مصرف توصیه شده برای آب کرفس 16 اونس (475 میلی لیتر) با معده خالی (ناشتا) است. اگر فرصت تهیه آب کرفس ندارید، می‌توانید از عرق کرفس استفاده کنید.

طرز تهیه آب کرفس برای لاغری

برای تهیه آب کرفس، می‌توانید ساقه‌های کرفس را آبگیری کنید، یا آن‌ها را مخلوط کرده و فیبر گیاهی را صاف کنید. یک دسته بزرگ کرفس، یا حدود 9 ساقه کرفس، 16 اونس (475 میلی لیتر) آب کرفس می‌دهد.

عرق کرفس برای لاغری کی بخوریم؟

بهترین زمان مصرف عرق کرفس برای لاغری صبح ناشتا است. عرق کرفس با افزایش متابولیسم، افزایش چربی سوزی و کاهش اشتها به لاغری کمک می‌کند.

گلاب اصل قمصر

گلاب صالحیان از مرغوب ترین نوع گل محمدی در جهان تولید می شود و دارای عطر خاص و بی نظیری است.

مطالب مرتبط با تناسب اندام
رژیم لاغری خیلی سریع 3 روزه با 4.5 تا 5 کیلوگرم کاهش وزن شامل تخم مرغ، سیب، کره بادام زمینی، خرما و خیار همراه با تمرینات ورزش قدرتی