آیا سرکه سیب برای لاغری خوبه؟

بروز شده در درباره مراقبت و سلامتی (8 دقیقه مطالعه)
آیا سرکه سیب برای لاغری خوبه؟

تحقیقات نشان می‌دهد که کاهش اشتها از خواص سرکه سیب است، البته هنوز مشخص نیست استفاده از سرکه سیب برای لاغری تاثیر دارد یا خیر. هر چند سرکه سیب فواید سلامتی دیگری دارد، مصرف بیش از حد آن می تواند عوارض جانبی ایجاد کند.

سرکه سیب هزاران سال است که به عنوان یک مقوی سلامت مورد استفاده قرار گرفته است. آیا رژیم لاغری با سرکه سیب واقعا می تواند به شما کمک کند؟ این مطلب ارتباط بین سرکه سیب و لاغری و سایر فواید بالقوه آن را بررسی می کند. همچنین نکاتی در مورد خوردن سرکه سیب در رژیم غذایی شما ارائه می دهد.

سرکه سیب چیست؟

سرکه سیب در یک فرآیند تخمیر دو مرحله ای ساخته می شود. ابتدا سیب ها را بریده یا له می کنند و با مخمر ترکیب می کنند تا شکر آنها به الکل تبدیل شود. سپس، باکتری برای تخمیر الکل به اسید استیک اضافه می شود. تولید سرکه سیب سنتی حدود یک ماه طول می کشد، اگرچه تولید صنعتی سرکه سیب تنها یک روز طول می کشد.

سرکه سیب

اسید استیک بخش فعال اصلی سرکه سیب است. همچنین به عنوان اسید اتانوئیک شناخته می شود، یک ترکیب آلی با طعم ترش و بوی قوی است. اصطلاح "استیک" از "acetum"، کلمه لاتین سرکه گرفته شده است. اسید استیک یک اسید چرب با زنجیره کوتاه است که در بدن به استات و هیدروژن تبدیل می شود.

حدود 5 تا 6 درصد سرکه سیب از اسید استیک تشکیل شده است. همچنین حاوی آب و مقادیر کمی از اسیدهای دیگر مانند اسید مالیک است.

هر قاشق غذاخوری سرکه سیب حاوی حدود 3 کالری و تقریباً بدون کربوهیدرات است.

برگزیده: درمان فوری شپش در یک شب

سرکه سیب برای لاغری

آیا سرکه سیب لاغر میکنه؟ ایجاد احساس سیری بعد از خوردن ناشتا سرکه، ممکن است از فواید سرکه سیب برای لاغری باشد. چند مطالعه درباره تاثیر سرکه سیب بر لاغری نشان داده اند که سرکه سیب ممکن است باعث احساس سیری شود، و در نتیجه می تواند کالری دریافتی را کاهش دهد. با این حال، شواهد متناقض اند و تحقیقات بیشتری برای تأیید این ادعا مورد نیاز است.

در اغلب مواقع، اشتهای زیاد و به موقع سیر نشدن باعث پرخوری می شود. خوردن این سرکه به ایجاد احساس سیری، کنترل اشتها و رعایت رژیم غذایی سالم کمک می کند. این امر، به ویژه در آغاز روند کاهش وزن کمک بزرگی به شمار رفته و به فرد کمک می کند تا انگیزه ادامه مسیر را داشته باشد. هر چند خواص سرکه سیب برای لاغری قطعی نیست، خوردن مقدار کمی سرکه سیب یا مصرف مکمل آن قبل از غذا به کاهش اشتها و چربی سوزی کمک می کند.

مطلب مرتبط: طریقه مصرف عرق بهار نارنج برای لاغری

سرکه سیب برای لاغری شکم

سرکه سیب ماده ای شگفت انگیز و بسیار مفید است. با این حال، اگر از این سرکه برای لاغری استفاده می کنید، لازم است توجه داشته باشید که خوردن سرکه سیب به هیچ وجه معجزه نخواهد کرد. منظور این است که باید رژیم لاغری خود را به دقت رعایت کنید و انجام مداوم تمرینات ورزشی را جدی بگیرید.

در یک متاآنالیز در سال 2022 که هفت مطالعه را مورد بررسی قرار داد، تنها 4 مورد از 6 مطالعه کوتاه مدت تاثیر سرکه سیب برای کاهش اشتها را نشان داد. هیچ یک از مطالعات طولانی مدت این خاصیت سرکه سیب برای لاغری را تایید نکردند.

برای کاهش اشتها، از سرکه حاوی حداقل 24.6 میلی مول در لیتر (mmol/L) اسید استیک استفاده کردند. بنابراین سرکه ای که خریداری می کنید، حتما باید این غلظت از اسید استیک را داشته باشد. علاوه بر این، برخی از افراد ممکن است شرایطی داشته باشند که سرکه سیب برای آنها ضرر داشته باشد.

سرکه سیب برای لاغری شکم

خواص سرکه سیب برای لاغری هنوز به طور قطعی ثابت نشده است. مشخص نیست که سرکه سیب می تواند برای آب شدن چربی شکم موثر باشد، زیرا تنها یک مطالعه خاصیت سرکه سیب برای لاغری را نشان می دهد و یافته های آن تکرار نشده است.

در یک کارآزمایی بالینی در سال 2018 شامل 39 شرکت‌کننده، در رژیم لاغری با سرکه سیب و کالری محدود، افرادی که روزانه حدود 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب را در مدت 12 هفته مصرف کردند، نسبت به شرکت‌کنندگانی که سرکه سیب نخوردند، وزن و چربی شکم به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

بر اساس این مطالعه، افزودن 1 یا 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب به رژیم غذایی ممکن است به کاهش وزن کمک کند. همچنین ممکن است درصد چربی بدن شما را کاهش داده، به کاهش چربی شکم و کاهش تری گلیسیرید خون شما کمک کند.

البته این مطالعه در ارتباط سرکه سیب و لاغري، سایر عوامل موثر بر کاهش وزن مانند تغذیه یا ورزش را در نظر نگرفت.

مطلب پیشنهادی: طریقه مصرف زنیان برای لاغری شکمی

آیا سرکه سیب برای کاهش چربی شکم موثر است؟

تحقیقات محدودی برای اثبات استفاده از سرکه سیب برای لاغری شکم و چربی سوزی وجود دارد، و هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد این سرکه می تواند به طور خاص به کاهش چربی شکم شما کمک کند. هنوز کارآزمایی بالینی در مورد این سوال در حال انجام است.

لاغری با سرکه سیب در یک هفته

با مصرف سرکه سیب در یک هفته چقدر وزن کم می کنید؟ لاغری سریع با سرکه سیب امکان ندارد. هیچ غذایی وجود ندارد که به تنهایی باعث لاغری شدن شکم، ران یا صورت شما شود. لاغری با رژیم غذایی و دریافت کالری کمتر از میزان مصرف شما امکان پذیر است.

استفاده از سرکه سیب برای لاغری در یک هفته موثر نیست. خوردن سرکه سیب به تنهایی، ماساژ یا مالیدن سرکه سیب به شکم برای لاغری موثر نیست. هرچند سرکه سیب دارای فواید بیشماری برای سلامتی است و به کاهش اشتها کمک می کند، اما خواص آن برای لاغری ثابت نشده است. به یاد داشته باشید، هیچ راه جادویی برای لاغری در یک هفته وجود ندارد. نسبت به هر روشی که ادعا می کند می توانید بدون رژیم غذایی یا افزایش فعالیت بدنی وزن کم کنید، شک داشته باشید.

رژیم سیب برای لاغری + ترازو

فواید سرکه سیب برای سلامتی

علاوه بر خواص سرکه سیب برای لاغری شکم، سرکه سیب ممکن است فواید دیگری نیز داشته باشد:

  • قند خون و انسولین را کاهش می دهد: زمانی که سرکه سیب همراه با یک وعده غذایی پر کربوهیدرات مصرف شود، به طور قابل توجهی سطح قند خون و انسولین را پس از خوردن غذا کاهش می دهد.
  • حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد: مطالعات نشان می دهد که مصرف سرکه با یک وعده غذایی پر کربوهیدرات ممکن است به بهبود حساسیت به انسولین کمک کند.
  • قند خون ناشتا را کاهش می دهد: تحقیقات، ارتباطی بین مصرف سرکه سیب و کاهش قابل توجه گلوکز خون ناشتا و هموگلوبین گلیکوزیله پیدا کرده است.
  • سطح کلسترول را کاهش می دهد: بررسی تحقیقاتی سال 2021 از 9 کارآزمایی بالینی نشان داد که سرکه سیب باعث کاهش کلسترول و تری گلیسیرید می شود.
  • باکتری ها و ویروس های مضر را از بین می برد: تحقیقات آزمایشگاهی نشان می دهد که سرکه سیب ممکن است یک جنگنده قدرتمند در برابر باکتری های E. coli و S. aureus و همچنین Escherichia coli مقاوم (rE. coli) و استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی سیلین (MRSA) باشد.

استفاده از سرکه سیب برای لاغری

در ادامه، چگونگی استفاده از سرکه سیب برای لاغری را بخوانید. چند راه برای مصرف سرکه سیب در رژیم لاغری شما وجود دارد، اگرچه شواهد کافی وجود ندارد که نشان دهد مصرف سرکه سیب برای لاغری موثر است.

روش استفاده از سرکه سیب برای لاغری، مصرف آن با روغن زیتون به عنوان سس سالاد است، به خصوص با سبزیجات برگدار، خیار و گوجه فرنگی. همچنین استفاده از آن به عنوان ترشی سبزیجات روش دیگر لاغری با سرکه سیب است. علاوه بر این، می توانید از آبغوره برای لاغری استفاده کنید.

طرز استفاده سرکه سیب برای لاغری

یک روش آسان مصرف سرکه سیب برای لاغری این است که روزانه آن را با آب مخلوط کرده و بنوشید. یک یا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با آب مخلوط کنید و آن را روزانه بنوشید. بهتر است 2 تا 3 نوبت در روز مخلوط سرکه سیب با آب را بنوشید.

مصرف بیش از حد سرکه سیب برای چربی سوزی به دلیل اثرات مضر بالقوه در دوزهای بالاتر، مانند تداخلات دارویی یا فرسایش مینای دندان، توصیه نمی شود. همچنین بهتر است در ابتدای رژیم لاغری با سرکه سیب، با 1 قاشق چایخوری شروع کنید تا ببینید چگونه آن را تحمل می کنید.

مهم است که سرکه سیب را با آب مخلوط کنید. سرکه رقیق نشده ممکن است داخل دهان و مری شما را بسوزاند. اگرچه مصرف سرکه سیب به شکل قرص ممکن است مفید به نظر برسد، اما خطرات بالقوه بزرگی دارد، از جمله احتمال سوختگی مری.

خاکشیر و سرکه سیب

برای تهیه ترکیب خاکشیر و سرکه سیب، ابتدا مقداری دارچین را در آب ریخته و بجوشانید، کمی صبر کنید تا آب دارچین سرد شود، سپس یک لیوان آب دارچین را با یک قاشق غذاخوری سرکه سیب و مقدار دلخواه خاکشیر مخلوط کنید. حالا می توانید ترکیب خاکشیر و سرکه سیب را بنوشید.

دارچین و سرکه سیب

با توجه به خواص دارچین برای لاغری، می توانید دو قاشق غذا خوری سرکه سیب را با مقداری عسل و دارچین ترکیب کرده و میل کنید. به این ترتیب، خوردن آن به مراتب ساده تر خواهد بود. با این طریقه استفاده از سرکه سیب، شما می توانید بدون حس کردن طعم سرکه از فواید و خواص آن بهره مند شوید.

بهبود هضم غذا، رفع نفخ معده، لاغری، کاهش کلسترول خون، تصفیه و بهبود گردش خون از خواص چای دارچین برای سلامتی است.

سرکه سیب و زنجبیل

ترکیب سرکه سیب با عسل و زنجبیل باعث آزادسازی آنتی اکسیدان هایی می شود که به هضم غذا و لاغری کمک می کند. بهبود سوء هاضمه، رفع حالت تهوع و نفخ از خواص زنجبیل است. برخی از افراد با مصرف منظم این مخلوط متوجه تسکین علائم رفلاکس اسید معده می شوند.

گریپ فروت و سرکه سیب

نوشیدنی سرکه سیب و گریپ فروت یک تقویت کننده عالی سیستم ایمنی و یک راه خوشمزه برای خوردن روزانه سرکه سیب است. آب گریپ فروت کم کالری است و مواد مغذی بالایی دارد. مملو از ویتامین ها و مواد معدنی (مانند ویتامین C) است که می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کند. خوردن گریپ فروت برای لاغری موثر است. یک قاشق غذاخوری سرکه سیب طبیعی را با 4 قاشق غذاخوری آب گریپ فروت ترکیب کنید، نوشیدنی را با یک قاشق چایخوری عسل طبیعی شیرین کنید و میل کنید.

دو لیوان گریپ فروت برای لاغری

بهترین زمان مصرف سرکه سیب برای لاغری

سرکه سیب برای لاغری را کی بخوریم؟ ممکن است بهترین زمان خوردن سرکه سیب برای لاغری، قبل از غذا باشد. خوردن سرکه سیب ناشتا برای کاهش اشتها مفید است. صد گرم سرکه سیب حدود 22 کالری دارد، سرکه سیب یک نوشیدنی کم کالری است که می تواند برای لاغری شکم موثر باشد. اضافه کردن یک قاشق غذاخوری سرکه سیب به یک لیوان آب و خوردن ناشتا برای اولین بار در صبح قبل از صبحانه ممکن است به سوزاندن چربی شکم کمک کند.

بنابراین، بهترین زمان خوردن سرکه سیب برای لاغری، قبل از غذا است. خوردن سرکه سیب بعد از غذا می تواند هضم را به تاخیر بیندازد. بنابراین، بهتر است آن را قبل از غذا یا ناشتا با معده خالی مصرف کنید تا فواید آن برای سلامتی به حداکثر برسد.

به طور کلی خوردن سرکه سیب قبل از خواب توصیه نمی شود. خوردن سرکه سیب قبل از خواب فقط ممکن است برای کاهش بالقوه قند خون ناشتا موثر باشد، به نظر نمی رسد نوشیدن سرکه سیب درست قبل از خواب از نظر فواید سلامتی تفاوت زیادی ایجاد کند. از سوی دیگر مسواک زدن بلافاصله پس از مصرف سرکه سیب می تواند مینای دندان را از بین ببرد و منجر به پوسیدگی دندان شود. بنابراین، پس از مصرف سرکه سیب، حتما حداقل 30 دقیقه برای مسواک زدن دندان های خود صبر کنید.

گلاب اصل قمصر

گلاب صالحیان از مرغوب ترین نوع گل محمدی در جهان تولید می شود و دارای عطر خاص و بی نظیری است.

گلاب اصل قمصر
مطالب مرتبط با مراقبت و سلامتی
دلایل کاهش رشد جنین در رحم چیست؟
دنیای مادری سرشار از رمز و رازهاست و دوران بارداری می‌تواند مقدمه‌ای شیرین برای ورود به این دنیا باشد. با آرزوی سلامتی برای همه مادران و جنین‌هایشان...
بادکش رحم در بیماری‌های زنان
بادکش رحم و تخمدان چیست؟ آیا می‌توان برای بیماری‌های مربوط به دستگاه تولیدمثلی زنان از بادکش رحم و تخمدان استفاده کرد؟
درمان خانگی خار پاشنه با سرکه سیب
خار پاشنه، یک بیماری شایع است که زنان باردار، افراد چاق و ورزشکاران را درگیر می‌کند.درد پاشنه تیز، التهاب پاشنه پا، درد و بی حرکتی از علائم این بیماری است
خواص عرق زنیان برای لاغری
زنیان به کاهش وزن کمک می کند. زنیان را می توان با سایر گیاهان و دانه ها ترکیب کرد مانند عسل، سیاهدانه، شنبیله و زیره و برای لاغری استفاده کرد