10 راه سریع کاهش اشتها برای لاغری

بروز شده در درباره تناسب اندام (فقط 4 دقیقه مطالعه)

لاغری سریع شکم و پهلو دغدغه این روزهای افراد زیادی است، مانند کسانی که دنبال آب كردن پهلو در يك هفته با ورزش هستند. شاید شما هم در جستجوی روش لاغری سریع یا قویترین گیاه لاغری باشید، آیا تاکنون برنامه لاغری سریع در 3 روز را امتحان کرده‌اید!

خوب است که بدانید علاوه بر رعایت برنامه رژیم لاغری یک ماهه، خوردن کربوهیدرات مفید برای لاغری، ورزش و پیاده روی در هفته و نوشیدن عرق گیاهی برای لاغری سریع، 10 راه ساده و سریع برای کاهش اشتها و لاغری وجود دارد.

تاکنون با خود گفته‌اید: «شنبه این هفته دیگه جدی شروع می‌کنم به رعایت رژیم لاغری»، اما شنبه شد و روز از نو و روزی از نو. خب، قبل از هرچیز باید محیط اطراف خود را برای لاغری آماده کنید. چطوری؟ در ادامه این 10 راهکار جالب را بخوانید.

1. موقع خرید آدامس بجوید!

وقتی گرسنه هستید، بهتر است برای خرید به هایپر نروید. برای اینکه موقع خرید در فروشگاه زنجیره‌ای زیادی وسوسه نشوید و بیش از حد خرید نکنید یک آدامس بدون قند بجوید. موقع جویدن آدامس، کمتر احساس گرسنگی می‌کنید و هوس کمتری برای خوردن غذای ناسالم خواهید داشت. در نتیجه، خوراکی های پرکالری مانند چیپس نمی‌خرید و مواد سالم بیشتری مانند سبزیجات می‌خرید.

2. موقع خوردن از غذاهای سالم شروع کنید

چه در خانه چه در رستوران یا کافی شاپ موقع غذا خوردن، ابتدا بشقاب خود را با مواد سالم پر کنید. تحقیقات نشان می‌دهد افراد معمولا از اولین غذاهایی که می‌بینند، بیشتر مصرف می‌کنند. بنابراین، قبل از شروع به غذا خوردن خود فکر کنید، سبزیجات یا سالاد یا غلات کامل را قبل از گوشت، سیب زمینی سرخ شده و غذاهای چرب نوش جان کنید.

3. خرید غذای خود را با پول نقد پرداخت کنید!

وقتی برای پرداخت کارت می‌کشید ممکن است موقع خرید مقدار بیشتری غذای ناسالم سفارش دهید. اما وقتی با پول نقد خرید می‌کنید، معمولا احتیاط بیشتری می‌کنید.

4. برنامه آشپزی در تلویزیون نگاه نکنید!

دیدن فیلم و تصویر خوراکی‌های جذاب، شما را وسوسه به خوردن می‌کند. اگر می‌خواهید لاغر کنید، باید بدانید دیدن غذا در تلویزیون می‌تواند شما را به خوردن بیشتر وسوسه کند. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که رژیم لاغری سریع دارند با دیدن تصویر خوراکی‌های جذاب، رژیم غذایی لاغری خود را می‌شکنند، و شروع به خوردن تنقلات می‌کنند.

5. بشقاب آبی بردار!

باور کنید یا نه، رنگ بشقاب در میزان غذایی که می‌خورید تاثیر دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که هر چه غذا بیشتر با رنگ بشقاب ترکیب شود، احتمال دارد غذای بیشتری بخورید. بنابراین استفاده از بشقاب با رنگ متفاوت را امتحان کنید.

6. از کاسه و بشقاب کوچکتر استفاده کنید!

اندازه بشقاب به مغز شما سیگنال می‌دهد که «قرار است» چقدر بخورید، بشقاب بزرگتر به معنای خوردن غذای بیشتر است. در یک مطالعه، افرادی که در یک بوفه چینی یک بشقاب بزرگ داشتند، 52 درصد غذای بیشتری برای خود سرو کردند و 45 درصد بیشتر از کسانی که بشقاب‌های کوچک‌تری داشتند، غذا خوردند.

7. حواس خود را پرت کنید!

خیلی وقت‌ها پرخوری به دلیل بی حوصلگی، خستگی یا استرس است. اینطور مواقع بهتر است کانال را عوض کنید! یعنی وقتی از روی استرس ممکن است به پرخوری روی بیاورید، حدود 15 تا 30 دقیقه خود را به کار دیگری مشغول کنید تا وسوسه خوردن قطع شود و آرام بگیرید.

8. تنقلات را از دسترس خارج کنید!

چیپس و شکلات نخرید تا در خانه و در دسترس نباشد، اگر به هر دلیل در خانه تنقلات دارید آنها را جایی بگذارید که دسترسی به آنها سخت باشد. اینگونه شاید تنقلات کمتری بخورید. اگر روی میز چیپس و شکلات نگه می‌دارید، احتمال خوردن تنقلات در روز بیشتر می‌شود.

9. همیشه بسته بندی سایز کوچک را بخرید

مواد غذایی در بسته بندی بزرگ می‌تواند شما را وسوسه کند که بیشتر بخورید، حتی اگر سیر شده باشید. در یک مطالعه به تماشاگران سینما پاپ کورن رایگان در لیوان‌های متوسط ​​یا بزرگ داده شد. برخی تازه و خوشمزه بودند و برخی دیگر کهنه بودند. افرادی که پاپ کورن تازه را در ظروف بزرگ داده بودند، 45 درصد بیشتر از کسانی که لیوان متوسط داشتند، می‌خوردند. حتی کسانی که پاپ کورن کهنه را در لیوان بزرگ می‌خوردند، 33 درصد بیشتر از آنهایی که لیوان متوسط ​​داشتند، خوردند.

10. آهسته غذا بخورید و آب بنوشید

لقمه‌های کوچکتر بگیرید و غذای خود را به آرامی بجوید. بین قاشق‌ها کمی بیشتر وقت بگذارید و در حین غذا خوردن آب بنوشید. اگر می‌خواهید کالری دریافتی خود را کاهش دهید و همچنان احساس سیری کنید، این مراحل ساده کلیدی هستند.

سخن آخر

فقط با خوردن وعده‌های غذایی سالم و سهمیه بندی شده و انجام تمریناتی که کالری می‌سوزانند و ماهیچه هایتان را تقویت می‌کنند، می‌توانید لاغر شوید. با ایجاد تغییرات پایدار در سبک زندگی شانس بسیار بیشتری برای تثبیت لاغری پس از کاهش وزن خواهید داشت!

گلاب اصل قمصر

گلاب صالحیان از مرغوب ترین نوع گل محمدی در جهان تولید می شود و دارای عطر خاص و بی نظیری است.

مطالب مرتبط با تناسب اندام
رژیم لاغری خیلی سریع 3 روزه با 4.5 تا 5 کیلوگرم کاهش وزن شامل تخم مرغ، سیب، کره بادام زمینی، خرما و خیار همراه با تمرینات ورزش قدرتی