18 عرق گیاهی برای لاغری سریع

بروز شده در درباره تناسب اندام (فقط 7 دقیقه مطالعه)
18 عرق گیاهی برای لاغری سریع

استفاده از عرقیات گیاهی لاغر کننده مثل عرق دارچین همراه با رژیم غذایی مغذی و فعالیت ورزشی منظم برای لاغری مفید است. همه می‌دانند آنچه در رژیم غذایی خود می‌خورند در چاقی و لاغری موثرند. ثابت شده است که استفاده از برخی عرقیات گیاهی به کاهش اشتها کمک می‌کنند و بر چربی سوزی نیز تاثیر گذارند. در ادامه با چند عرق لاغر کننده آشنا شوید.

عرق زنیان

مصرف روزانه عرق زنیان برای لاغری به تناسب اندام و افزایش متابولیسم بدن کمک می‌کند. اگر همزمان با رعایت رژیم غذایی روزانه با معده خالی عرق زنیان بنوشید به کاهش 4 تا 5 کیلوگرم وزن در ماه کمک می‌کند. پودر زنیان و رازیانه برای کاهش وزن و بهبود هضم غذا مفید هستند. این ترکیب به شما کمک می‌کند تا سیر بمانید.

عرق زیره سبز

زیره ادویه‌ای است که از دانه‌های خشک و آسیاب شده زیره سبز، گیاهی گلدار از خانواده جعفری، تولید می‌شود. عرق زیره به دلیل طعم آجیلی متمایز خود شناخته شده است، اما همچنین دارای فواید سلامتی، از جمله پتانسیل تسریع لاغری و چربی سوزی است.

یک مطالعه کوچک سه ماهه نشان داد که زنانی که دو بار در روز ماست را با 3 گرم زیره مصرف می‌کردند نسبت به گروه دیگر چربی بیشتری از دست دادند.

عرق هل

عرق هل برای لاغری مفید است. چاقی، قند خون بالا، فشار خون، تری گلیسیرید بالا و کلسترول بالا از جمله مشکلات متابولیک است که می‌توانند در طولانی مدت منجر به بیماری قلبی یا دیابت نوع 2 شود. جویدن دانه هل یا خوردن پودر هل می‌تواند در کاهش وزن و کنترل کلسترول خون موثر باشد.

هل برای لاغری

هل یک ادویه با ارزش است که در سرتاسر جهان هم در آشپزی و هم در پخت و پز استفاده می‌شود و البته می‌تواند برای لاغری نیز مفید باشد.

عرق دارچین

عرق دارچین، رمز جوانی است. مصرف روزانه آن انسان را سلامت و جوان نگه می‌دارد. دارچین یک ادویه معطر است که از پوست داخلی درخت دارچین تولید می‌شود. دارچین سرشار از آنتی اکسیدان است و فواید زیادی برای سلامتی دارد.

عرق دارچین به ویژه در تثبیت قند خون موثر است، که ممکن است به کاهش اشتها و ایجاد احساس سیری کمک کند. مطالعات نشان می‌دهند که ترکیب خاصی که در دارچین یافت می‌شود می‌تواند اثرات انسولین را تقلید کند و به انتقال قند از جریان خون به سلول‌ها برای استفاده به عنوان سوخت کمک می‌کند.

دارچین همچنین ممکن است سطوح آنزیم‌های گوارشی خاصی را کاهش دهد تا تجزیه کربوهیدرات ها را کاهش دهد.

عرق رازیانه

دانه‌های خام و بو داده رازیانه حاوی مواد معدنی مختلفی نظیر منگنز هستند. این ماده در فعالسازی آنزیم‌ها، متابولیسم بدن، محافظت از سلول‌ها، رشد استخوان‌ها و تنظیم قند خون نقش بسیار مهمی را برعهده دارد.

عرق رازیانه برای لاغری موثر است. رازیانه یک چاشنی خوش عطر و طعم است که در آشپزی هم کاربرد دارد. نوشیدن یک فنجان عرق رازیانه، ناشتا، پیش از خوردن غذا موجب می‌شود که احساس سیری داشته باشید و مواد غذایی و کالری کمتری مصرف کنند.

عرق شنبلیله

شنبلیله یک چاشنی خانگی از حبوبات است. چندین مطالعه نشان داده که شنبلیله ممکن است به کنترل اشتها و کاهش پرخوری کمک کند.

یک مطالعه در 18 نفر نشان داد که مکمل 8 گرم فیبر شنبلیله در روز باعث افزایش احساس سیری و کاهش گرسنگی و مصرف کمتر غذا شد.

شنبلبه و کاهش وزن

مطالعه کوچک دیگری نشان داد که مصرف عرق شنبلیله در مقایسه با دارو، مصرف روزانه چربی را 17 درصد کاهش می‌دهد. این کار منجر به کاهش کالری مصرفی در طول روز شد.

سرکه سیب

کاهش اشتها از خواص سرکه سیب است. هر قاشق غذاخوری سرکه سیب حاوی حدود 3 کالری و تقریباً بدون کربوهیدرات است. خوردن ناشتا سرکه سیب در صبح، بهترین زمان مصرف سرکه سیب برای لاغری است، زیرا با ایجاد احساس سیری و کنترل اشتها به شما در رعایت رژیم لاغری سریع کمک می‌کند.

سرکه سیب، قند خون و انسولین را کاهش می‌دهد، سطح کلسترول را کم می‌کند و باکتری‌های مضر را از بین می‌برد.

سرکه سیب ماده‌ای شگفت انگیز و بسیار مفید است. با این حال، اگر از این سرکه برای لاغری استفاده می‌کنید، لازم است توجه داشته باشید که خوردن سرکه سیب به هیچ وجه معجزه نخواهد کرد. منظور این است که باید رژیم لاغری خود را به دقت رعایت کنید و انجام مداوم تمرینات ورزشی را جدی بگیرید.

عرق بهارنارنج

از خواص عرق بهارنارنج می‌توان افزایش سوخت و ساز بدن و ضربان قلب، مهار اشتها و مقابله با تجمع سلول‌های چربی را نام برد. از جمله موادی که در ترکیب با بهارنارنج به کاهش وزن کمک می‌کنند، می‌توان به فلفل قرمز هندی (cayenne pepper)، کافئین و ال-کارنیتین (L-Carnitine) اشاره کرد. اینها موادی هستند که به آزادسازی انرژی سلول‌ها و چربی کمک کرده و روند چربی سوزی را تسریع می‌کنند.

عرق برگ زیتون

برگ زیتون ابتدا در مصر باستان مورد استفاده دارویی قرار گرفته است. برگ زیتون دارای بسياري از ترکیبات زیست فعال و خواص آنتی اکسیدانی، ضد فشار خون است، لاغری از جمله خواص عرق برگ زیتون است.

عرق برگ گردو

طبع عرق برگ گردو گرم است و از برگ‌های درخت گردو با روش تقطیر آب به دست می‌آید. کنترل وزن، کنترل دیابت و کاهش فشار خون از جمله خواص عرق برگ گردو است.

عرق پونه کوهی

عرق پونه کوهی حاوی کارواکرول است و می‌تواند برای لاغری موثر باشد. پونه کوهی گیاهی چند ساله است که از خانواده گیاهانی مانند نعناع، ریحان، آویشن، رزماری و مریم گلی است. این گیاه حاوی کارواکرول است، یک ترکیب قدرتمند که ممکن است به کاهش وزن کمک کند.

تحقیقات در مورد اثرات پونه کوهی و کارواکرول بر کاهش وزن هنوز بسیار محدود است. مطالعات مبتنی بر انسان به ویژه وجود ندارد.

عرق نعنا

بهبود فرایند هضم غذا و تنظیم ترشح آنزیم گوارشی از خواص عرق نعنا است که به بهبود متابولیسم بدن، جذب بهتر مواد مغذی کمک کند و در نتیجه برای لاغری موثر باشد.

گلاب

از زمان‌های دور، خواص گلاب برای لاغری شناخته شده است. امروز هم بسیاری از افراد در رژیم‌های زیبایی و تناسب اندام خود از خواص گلاب بهره می‌گیرند. مصرف گلاب به عنوان نوعی نوشیدنی بدون کافئین و جایگزین کردن آن با قهوه یا چای در کنترل اشتها و کاهش وزن تاثیرگذار است.

مصرف گلاب و غنچه گل محمدی به تقویت عملکرد دستگاه گوارش و بهبود روند هضم غذا کمک می‌کند. کنترل وزن با سلامت عمومی بدن رابطه مستقیمی دارد. بنابراین، شاید به جرات بتوان گفت که کاهش وزن مستلزم برخورداری از سلامت بدنی است.

عرق بیدمشک

از خواص عرق بیدمشک می‌توان به چربی سوزی و بهبود سوخت و ساز بدن اشاره کرد. این خاصیت در لاغری و تقویت سلامت بدن موثر است. به همین دلیل، بسیاری از افراد برای کاهش وزن از عرق بیدمشک استفاده می‌کنند.

عرق بابونه

پرخوری یکی از شایع ترین دلایل چاقی است، اگر می‌خواهید لاغر شوید، خوردن روزانه عرق بابونه را امتحان کنید. استرس زیاد باعث کاهش سوخت و ساز بدن، افزایش چربی و چاقی می‌شود. بابونه بر کاهش استرس موثر است و به هضم غذا و سوخت ساز بدن کمک می‌کند، در نتیجه از پرخوری جلوگیری کرده و به کاهش چربی بدن کمک می‌کند. خواب ناکافی خودش یکی از دلایل پرخوری است. عرق بابونه به داشتن یک خواب خوب کمک می‌کند. خواب مناسب و باکیفیت یکی از عوامل کاهش وزن و حفظ تناسب اندام است.

عرق کاسنی

آیا عرق کاسنی باعث لاغری می شود؟ بله، عرق کاسنی لاغر می کند. اینولین موجود در کاسنی به خودی خود نوعی فیبر طبیعی است که به مدیریت وزن و تناسب اندام کمک می‌کند. مصرف عرق کاسنی می‌تواند مقدار هورمون گرلین را در بدن کاهش داده و از این طریق در تقلیل احتمال پرخوری و افزایش احتمال سیری موثر باشد. به این ترتیب، از جمله خواص عرق کاسنی می‌توان به توانایی کنترل و کاهش وزن اشاره کرد.

استفاده از عرق کاسنی برای کاهش وزن

عرق چهار گیاه

عرق چهار گیاه شامل عرق کاسنی، عرق خارشتر، عرق شاتره و عرق بید است. این چهار عرق گیاهی برای پاکسازی کبد موثرند. در برخی افراد که علت چاقی داشتن کبد چرب است، ممکن است نوشیدن عرق چهار گیاه برای لاغری مفید باشد. البته به یاد داشته باشید که مصرف عرق چهار گیاه به تنهایی کافی نیست و باید همزمان رژیم غذایی سالم داشته باشید و به انجام تمرینات ورزشی منظم بپردازید.

عرق آرتیشو

عرق آرتیشو (کنگر فرنگی) به لاغری و کاهش چربی شکم کمک می‌کند. کنگر فرنگی یک سبزی غنی از مواد مغذی است که می‌تواند به لاغری و کاهش چربی شکم کمک کند. این ماده غذایی کالری کم و فیبر بالایی دارند، که می‌تواند به تقویت احساس سیری و کاهش خوردن غذاهای پرکالری کمک کند.

عوارض جانبی عرقیات گیاهی

در مصرف عرقیات گیاهی و دمنوش‌ها زیاده روی نکنید، بیش از حد در روز استفاده نکنید و مطمئن کشوید که آنها را با غذاهای پر از مواد مغذی و انجام تمرینات ورزشی همراه کنید تا برای لاغری موثر باشند.

اگر عرق گیاهی را به صورت مکمل مصرف می‌کنید، برای جلوگیری از عوارض جانبی، مهم است که مقدار توصیه شده آن را رعایت کنید. علاوه بر این، اگر هر گونه بیماری زمینه‌ای دارید یا دارو مصرف می‌کنید، بهتر است قبل از شروع هر مکملی با پزشک خود صحبت کنید.

اگر هر گونه عوارض جانبی منفی یا علائم آلرژی غذایی را تجربه کردید، فورا مصرف را قطع کنید و با یک پزشک قابل اعتماد صحبت کنید.

گلاب اصل قمصر

گلاب صالحیان از مرغوب ترین نوع گل محمدی در جهان تولید می شود و دارای عطر خاص و بی نظیری است.

گلاب اصل قمصر
مطالب مرتبط با تناسب اندام
رژیم لاغری سریع در 3 روز
رژیم لاغری خیلی سریع 3 روزه با 4.5 تا 5 کیلوگرم کاهش وزن شامل تخم مرغ، سیب، کره بادام زمینی، خرما و خیار همراه با تمرینات ورزش قدرتی