طرز استفاده از آلوورا برای پوست صورت

بروز شده در درباره زیبایی (فقط 6 دقیقه مطالعه)

آلوئه ورا گیاهی است که هزاران سال است برای پوست صورت، تسکین سوزش و زخم پوستی استفاده می‌شود. برخی از افراد نیز آن را برای از بین بردن جای جوش توصیه می‌کنند.

بیشتر افراد از ژل آلوورا برای پوست استفاده می‌کنند. کرم‌ها، ژلها و لوسیون‌های آلوئه ورا حاوی ژل شفاف موجود در برگ آلوئه ورا هستند. این محصولات را می‌توان به صورت موضعی برای درمان انواع بیماری‌های پوستی استفاده کرد. برای آموزش طرز استفاده از آلوورا برای پوست صورت و فواید و خطرات احتمالی آن، ادامه مطلب را بخوانید.

ژل آلوئه ورا به کاهش التهاب پوست کمک می‌کند و استفاده از آلوورا تازه روی صورت برای درمان جوش صورت مفید است.

روش استفاده از آلوورا برای صورت

شما می‌توانید آلوئه ورا را در روتین مراقبت از پوست خود، هم برای صورت و هم برای پوست بدن خود بگنجانید. مراحل استفاده از آلوورا برای پوست صورت شامل موارد زیر است:

  1. پاکسازی پوست: پوست را با یک پاک کننده ملایم و آب گرم تمیز کنید.
  2. ژل آلوئه ورا را روی نواحی آسیب دیده پوست (مانند جای جوش صورت) بمالید. می‌توانید به صورت لکه‌ای در نواحی کوچک‌تر انجام دهید یا ژل را روی کل ناحیه پوست بمالید.
  3. کرم حاوی آلوئه را روی محل زخم و کمی اطراف آن بمالید تا مطمئن شوید که پوست آسیب دیده را هدف قرار می‌دهید.
  4. روال مراقبت از پوست خود را با استفاده از گلیسیرین و گلاب ادامه دهید.

ماسک آلوورا و گلاب برای صورت

یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و یک قاشق غذاخوری گلاب برای تهیه این ماسک صورت آلوورا لازم دارید. مواد را کاملا با هم ترکیب کنید تا خمیری به دست آید. آن را به صورت خود بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند. سپس با آب سرد آن را بشویید.

پیشنهاد می‌کنیم بعد از استفاده از این ماسک از هیچ محصول مراقبتی دیگری برای پوست صورت خود استفاده نکنید. اگر برای اولین بار است که از آلوئه ورا روی صورت خود استفاده می‌کنید، ابتدا مقدار کمی روی پوست امتحان کنید تا مطمئن شوید که به ژل آلوورا حساسیت ندارید.

ماسک آلوورا و عسل

علاوه بر آلوورا، لیمو ترش ترکیبی فوق العاده برای روشن شدن پوست است. لیمو سرشار از ویتامین C است که پوست را روشن می‌کند. ماسک صورت خانگی برای سفیدی پوست، یک برنزه کننده طبیعی است که پوست را تغذیه و بافت پوست را تقویت می کند.

ماسک آلوورا برای لک صورت

ماسک آلوورا و لیمو ترش ترکیبی فوق العاده برای روشن شدن پوست است. لیمو سرشار از ویتامین C است که پوست را روشن می‌کند. ماسک صورت خانگی برای سفیدی پوست، یک برنزه کننده طبیعی است که پوست را تغذیه و بافت پوست را تقویت می کند.

برای تهیه ماسک آلوورا صورت، دو قاشق ژل آلوئه ورا را بردارید و یک چهارم قاشق آب لیمو ترش به آن اضافه کنید. آن را به صورت دایره ای به مدت 5 تا 10 دقیقه روی صورت خود ماساژ دهید، سپس آن را با آب گرم بشویید. از این ماسک لک صورت روزانه استفاده کنید تا نتیجه خوبی بگیرید.

اگر پوست خشک و آسیب دیده دارید، از استفاده این ماسک خودداری کنید. لیمو ترش ممکن است پوست شما را تحریک کند.

ماسک صورت آلوورا

مواد لازم برای تهیه این ماسک صورت، 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا، 1 قاشق چایخوری کشک و 1 قاشق چایخوری عسل یا آب لیمو (بسته به نوع پوست) است. کشک به دلیل ویژگی‌های مرطوب کننده طبیعی خود شناخته شده است که به روشن شدن و درخشندگی طبیعی پوست کمک می‌کند. همه مواد را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. اگر پوست خشکی دارید از عسل استفاده کنید. اگر پوست چرب دارید از لیمو استفاده کنید. ماسک را روی پوست صورت خود بمالید و به مدت 15 منتظر بمانید، سپس صورت خود را بشویید.

طرز تهیه ماسک آلوورا و نارگیل

برای داشتن پوستی صاف و شفاف با این مراحل ساده یک ماسک صورت خانگی درست کنید. برای تهیه این ماسک، ژل آلوورا را با چند قطره روغن نارگیل مخلوط کرده و به عنوان ماسک صورت برای پوستی نرم و درخشان استفاده کنید.

نوع آلوئه ورا برای استفاده

می‌توانید چند برگ گیاه آلوئه ورا بخرید و یکی از برگها را بشکنید و ژل شفاف را فشار داده و روی پوست بمالید. همچنین ژل حاوی آلوئه ورا را می‌توانید از داروخانه خریداری کنید. هنگام خرید ژل آلوئه ورا به موارد زیر دقت کنید:

  • بدون بو
  • غیر کومدوژنیک
  • مناسب برای صورت و بدن

برخی از انواع ژل آلوئه ورا همراه با بی حس کننده موضعی برای کاهش احساس سوزش هنگام آفتاب سوختگی ساخته می‌شوند. از این نوع ژل برای صورت استفاده نکنید. همچنین دنبال ژل آلوئه ورا صد درصد خالص باشید.

طرز تهیه ژل آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا آب را به شکل ژل در برگهای خود ذخیره می‌کند. این ژل بسیار مرطوب کننده است و برای لک صورت، آفتاب سوختگی، نیش حشرات، جای جوش یا خراش کوچک پوستی عالی است.

ژل آلوئه ورا با استفاده از برگهای گیاه آلوئه ورا آسان است. برای تهیه ژل آلوئه ورا به موارد زیر نیاز دارید:

  • یک برگ آلوئه ورا
  • یک چاقو یا پوست کن سبزیجات
  • یک قاشق کوچک
  • یک مخلوط کن
  • یک ظرف دربسته برای نگهداری
  • پودر ویتامین C یا ویتامین E (اختیاری)

بهتر است فقط از یک یا دو برگ آلوورا در یک زمان استفاده کنید، زیرا ژل تنها حدود 1 هفته بدون مواد نگهدارنده اضافی ماندگاری دارد. اگر قصد دارید ژل آلوورا را بیشتر نگه دارید، باید آن را منجمد کنید یا یک ماده نگهدارنده به شکل پودر ویتامین C یا E اضافه کنید.

مراحل تهیه ژل آلوورا

هنگامی که تمام مواد مورد نیاز خود را جمع آوری کردید، فقط 30 دقیقه طول می کشد تا ژل آلوئه ورا خود را بسازید.

1. برگهای آلوئه ورا را آماده کنید

برای استفاده از برگ تازه گیاه آلوئه ورا، ابتدا یکی از برگهای بیرونی آن را از پایه گیاه جدا کنید. آن را خوب بشویید تا هرگونه آلودگی را از بین ببرید، و سپس آن را در یک فنجان یا کاسه به مدت 10 تا 15 دقیقه به صورت عمودی قرار دهید. این به رزین زرد رنگ اجازه می‌دهد تا از برگ خارج شود.

رزین حاوی لاتکس است که می‌تواند پوست شما را تحریک کند، بنابراین تکمیل این مرحله مهم است. پس از تخلیه کامل رزین، باقی مانده روی برگ را بشویید و با استفاده از یک چاقوی کوچک یا پوست کن سبزیجات، پوست ضخیم آن را جدا کنید.

2. ژل را درست کنید

هنگامی که برگ پوست کنده شد، ژل طبیعی آلوئه ورا را خواهید دید.

با استفاده از یک قاشق کوچک آن را داخل مخلوط کن بریزید. مراقب باشید که هیچ تکه ای از پوست آلوئه ورا در آن قرار ندهید.

ژل را هم بزنید تا کف و مایع شود. این کار فقط چند ثانیه طول می‌کشد.

در این مرحله، ژل شما آماده استفاده است. با این حال، اگر قصد دارید آن را برای بیش از 1 هفته نگه دارید، باید مواد نگهدارنده اضافه کنید.

3. مواد نگهدارنده را اضافه کنید (اختیاری)

ویتامین‌های C و E نگهدارنده‌های بسیار خوبی هستند که می‌توانند ماندگاری ژل آلوئه ورا را تا حد زیادی افزایش دهند.

اگرچه ژل به طور طبیعی حاوی برخی از این ویتامین‌ها است، اما برای حفظ ژل برای بیش از 1 هفته کافی نیست.

با این حال، می توانید برای افزایش ماندگاری ژل خود، یک یا هر دوی این ویتامین ها را اضافه کنید.

به علاوه، هر دو حاوی خواص آنتی اکسیدانی و ضد پیری هستند، بنابراین این افزودنی‌ها می‌توانند به تقویت قدرت محافظت از پوست ژل آلوئه ورا کمک کنند.

به ازای هر یک چهارم فنجان (60 میلی لیتر) ژل آلوئه ورا که درست می‌کنید، 500 میلی گرم پودر ویتامین C یا 400 واحد بین المللی (IU) پودر ویتامین E یا هر دو را اضافه کنید.

کافی است ویتامین های پودر شده را مستقیم به مخلوط کن اضافه کنید و یک بار دیگر ژل را مخلوط کنید تا مواد افزودنی به طور ترکیب شوند.

ژل آلوئه ورا آماده شده بدون ویتامین C یا E افزوده شده را می‌توان تا 1 هفته در یخچال در ظرف دربسته نگهداری کرد.

با این حال، افزودن یک یا هر دو ویتامین به طور قابل توجهی ماندگاری را تا 2 ماه در یخچال افزایش می‌دهد.

گلاب اصل قمصر

گلاب صالحیان از مرغوب ترین نوع گل محمدی در جهان تولید می شود و دارای عطر خاص و بی نظیری است.

مطالب مرتبط با زیبایی