سریع ترین راه قطعی از بین بردن لک صورت

بروز شده در درباره زیبایی (13 دقیقه مطالعه)
سریع ترین راه قطعی از بین بردن لک صورت

گاهی جوش صورت به صورت یک مهمان ناخوانده ظاهر می‌شود و حتی پس از رفع جوش، لک صورت در جای آن باقی می‌ماند. حتما دنبال راه درمان سریع لک صورت می‌گردید و شاید تاکنون روش‌های مختلفی را برای از بین بردن لک صورت امتحان کرده باشید، اما هنوز نتیجه دلخواه خود را نگرفته باشید. بنابراین، چگونه لک‌های صورت را از بین ببریم؟ برای داشتن پوستی درخشان و صورتی زیبا، می‌توانید از درمان خانگی با مواد موجود در آشپزخانه خود استفاده کنید، لازم نیست پول زیادی را برای یک محصول آرایشی خرج کنید. اگر می‌خواهید بدانید درمان قطعی لک صورت چیست، این مطلب را بخوانید. در این مطلب با راه‌های خانگی برای از بین بردن لک صورت فوری آشنا می‌شوید.

از بین بردن لک صورت با کمک:

علت لک صورت چیست؟

لک صورت به هر لکه یا علامتی گفته می‌شود که به دلایل مختلف روی پوست ظاهر می‌شود. آکنه، هیپرپیگمانتاسیون و کیست از جمله علت‌هایی هستند که باعث ایجاد لک روی پوست صورت می‌شوند. علاوه بر این، انواع خاصی از عفونت‌های پوستی می‌توانند باعث ایجاد لکه‌های روی پوست شوند. منافذ مسدود شده نیز می‌تواند باعث ایجاد لک روی پوست شود. قرار گرفتن در معرض نور خورشید و رژیم غذایی سرشار از قند و کربوهیدرات نیز باعث ایجاد لکه‌های روی صورت می‌شود. لک صورت به رنگ‌های قرمز، قهوه‌ای، سیاه یا سفید است که بستگی به علت آن دارد. اما برای از بین بردن لک صورت چه باید کرد؟

از بین بردن لک صورت فوری

لک صورت می‌تواند به علت جوش و آکنه ظاهر شوند. سریع‌ترین راه از بین بردن لک صورت خانگی چیست؟ اگر پوستی شفاف‌تر می‌خواهید، می‌توانید این راه‌های درمان سریع لک صورت خانگی را امتحان کنید. تجربه نشان داده این روش‌ها می‌توانند برای درمان قطعی لک صورت موثر باشند. در ادامه روش درمان لکه صورت را بخوانید.

درمان سریع لک صورت

برای انتخاب بهترین و سریعترین درمان لک صورت، قبل از هر چیز با یک پزشک متخصص پوست مشورت کنید. چرا که لک پوست و صورت بسته به نوع، رنگ و ویژگی‌های آن درمان متفاوتی هم دارد. اما برای از بین بردن لک صورت چکار کنیم؟

آیا لک‌ها خود به خود به طور طبیعی از بین می‌روند؟

بله، لکه‌ها می‌توانند به طور طبیعی محو شوند. با این حال، زمان می‌برد و هیچ کس نمی‌داند چقدر می‌تواند طول بکشد.

کدام ویتامین برای از بین بردن لک صورت مفید است؟

آیا می دانید کمبود چه ویتامینی در بدن باعث لک صورت می‌شود؟ ویتامین A، ویتامین E و ویتامین D برای درمان قطعی لک صورت موثرند.

برای لک صورت چی خوبه؟

چه چیزی برای لک صورت خوبه؟ کلم پیچ، سیب زمینی شیرین، پاپایا، انواع توت ها و لیمو از جمله غذاهایی هستند که می‌توانند به رفع لکه صورت کمک کنند.

لیمو برای لک صورت

ایا لیمو ترش پوست را سفید می‌کند ؟ آب لیمو که به دلیل خاصیت سفید کنندگی طبیعی شناخته شده است، عمدتاً برای روشن کردن پوست استفاده می‌شود. این فواید لیمو برای از بین بردن لکه‌های صورت نیز مفید است. جدای از آن، خواص ضد عفونی کنندگی آن از عفونت‌های باکتریایی جلوگیری می‌کند، بنابراین با باکتری‌های مولد آکنه مقابله می‌کند. ویتامین C موجود در آب لیمو همچنین سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و در نتیجه از شر جای زخم خلاص می‌شود و پوستی صاف‌تر به شما می‌دهد.

برای درمان قطعی لکه‌های صورت، آب لیمو را با آب ترکیب کرده و روی ناحیه آسیب دیده بمالید. بگذارید چند دقیقه بماند و با آب سرد بشویید. روزی یک بار این کار را امتحان کنید تا سریع از شر لکه ها خلاص شوید.

پربازدید: چه کسانی نباید لیمو ترش بخورند

آب برنج برای لک صورت

آب برنج یک ضد لک قوی خانگی است و پوست و جای زخم را روشن می‌کند. اگر از مشکلاتی مانند تیره شدن پوست، لکه صورت یا رنگ ناهموار پوست رنج می‌برید، آب برنج تخمیر شده واقعا می‌تواند به شما کمک کند. علاوه بر این، به از بین بردن سریع لکه صورت، روشن شدن جای زخم‌ها و لکه‌های رنگدانه نیز کمک می‌کند.

ابتدا مقداری آب برنج برای لک صورت تهیه کنید، سپس یک کاسه ژل آلوورا را با آب برنج مخلوط کنید تا قوام دلخواه به دست آید.سپس، یک قاشق غذاخوری گلاب را به مخلوط اضافه کنید و آن را به صورت خود بمالید تا منافذ کاهش یابد.

مطلب پیشنهادی: خواص زعفران برای پوست

آب پیاز سفید برای لک صورت

شما می‌توانید هر روز آب پیاز را به صورت خود بمالید. اسیدهای موجود در آب پیاز آن را به یک درمان قطعی برای از بین بردن لکه‌های تیره و جای زخم از روی صورت شما تبدیل می‌کند. علاوه بر این، یکی از مزایای اصلی آب پیاز برای پوست، توانایی آن در افزایش گردش سلولی است که در نتیجه پوستی روشنتر و جوانتر می‌شود.

مصرف روزانه آب پیاز روی صورت می‌تواند به از بین بردن لکه‌های تیره و کاهش قرمزی کمک کند. پیاز با محتوای غنی ویتامین C خود یک راه خانگی برای مبارزه با جوش های آکنه و روشن کردن پوست شما است.

روش استفاده از آب پیاز برای لک صورت

می توانید آب پیاز را با ژل آلوورا مخلوط کنید تا ترکیبی معجزه آسا برای درمان قطعی لک صورت خود ایجاد کنید. مخلوط را روی محل لک یا زخم بمالید و بگذارید ده دقیقه بماند و سپس بشویید. این ترکیب به سریع ترین راه از بین بردن لک صورت معروف است.

برخی افراد برای از بین بردن سریع لکه صورت به پیاز سوگند یاد می‌کنند. شما می‌توانید این درمان خانگی برای لک را به سرعت و به راحتی خودتان انجام دهید: یک تکه کوچک پیاز را برش دهید و به آرامی رنده کنید. با انگشتان تمیز، پیاز رنده شده را روی لک یا ناحیه جوش خود بمالید. کمی صبر کنید و سپس صورت خود را با آب بشویید. مطمئن شوید که پس از آن دست های خود را با صابون بشویید تا از شر بوی معطر پیاز خلاص شوید.

آب گوجه فرنگی برای لک صورت

گوجه فرنگی قرمز و آبدار سرشار از ویتامین C، ویتامین K، آهن و پتاسیم هستند. علاوه بر این، گوجه فرنگی حاوی چندین کاروتنوئید است که سرشار از آنتی اکسیدان است. این کاروتنوئیدها قابض های طبیعی هستند که به باز شدن منافذ روی پوست کمک می‌کنند. بنابراین، استفاده از آن برای درمان سریع لک صورت مفید است.

آب یک گوجه فرنگی را بگیرید و پوست خود را با آن ماساژ دهید. بگذارید روی صورت خشک شود و سپس صورت خود را بشویید. این ماسک برای لک صورت را به مدت 15 روز امتحان کنید تا نتایج فوری آن را مشاهده شوید. شما همچنین می‌توانید از ماسک گلاب و گوجه فرنگی برای روشن کردن پوست صورت استفاده کنید.

آرد نخود برای لک صورت

در هند قرن‌هاست که از آرد نخود برای کاهش لکه‌های پوستی به دلیل خاصیتی که دارد استفاده می‌شود. آرد نخود حاوی روی است که با لکه‌های تیره مبارزه می‌کند و لک‌ها را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، به کنترل تولید بیش از حد سبوم و تسکین پوست ملتهب کمک می‌کند.

خواص قلیایی آرد نخود، آن را به یکی از سریع ترین راه برای درخشش و روشن کردن پوست تبدیل کرده است. علاوه بر از بین بردن لک و چین و چروک پوست را لایه برداری می‌کند. همچنین به جلوگیری از آکنه، جوش و لکه های تیره کمک می‌کند.

مطلب پیشنهادی: خواص نخودچی

ماسک آرد نخود برای لک صورت

این ماسک صورت با ترکیب آرد نخود و زردچوبه، برای درمان جوش یا آکنه مناسب است. آرد نخود رنگ تیره را از بین می برد و می‌تواند به پوست اثر روشن کنندگی بدهد. از سوی دیگر، زردچوبه یک آنتی اکسیدان قوی و همچنین یک ماده ضد التهابی و ضد باکتری است که قادر به کاهش جوش و آکنه است.

یک قاشق غذاخوری آرد نخود و یک قاشق غذاخوری زردچوبه را باید به مقدار مساوی با هم ترکیب کنید. عسل طبیعی و یک قاشق چایخوری آب لیمو را به این مخلوط اضافه کنید. این مواد را در یک کاسه مخلوط کنید. سپس، آن را روی صورت و گردن مرطوب و بدون آرایش بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند. حالا با آب گرم بشویید.

خواص گلاب برای لک صورت

جوانسازی، طراوت و تازگی پوست صورت از خواص گلاب برای پوست صورت است. گلاب از آن از مقادیر قابل توجهی ویتامین C برخوردار بوده و دارای اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است. بنابراین درمان قطعی لک و جوش صورت از خواص گلاب برای پوست است. قویترین ماسک ضد لک صورت با گلاب ساخته می‌شود. این ماده طبیعی از جمله مواد اولیه ضروری اغلب کرم‌ها، لوسیون‌ها و ماسک‌های صورت از جمله ماسک نشاسته ذرت برای لک به شمار می‌رود.

ماسک آرد نخود و گلاب برای لک صورت

اگر پوست چرب دارید، این ترکیب آرد نخود و گلاب بهترین روش برای از بین بردن لک صورت است، زیرا آرد نخود چربی اضافی منافذ را از بین می‌برد، در حالی که گلاب صورت شما را هیدراته می‌کند و ظاهری صاف به شما می‌دهد.

ابتدا چند قطره گلاب را با 2 قاشق غذاخوری آرد نخود مخلوط کنید، سپس آن را روی صورت و گردن خود بمالید، بگذارید 15 دقیقه خشک شود. برای شستشو از آب ولرم استفاده کنید.

عسل ضد لک و روشن کننده صورت

عسل یک نرم کننده و مرطوب کننده طبیعی است که در مراقبت از پوست استفاده می‌شود. عسل سرشار از آنتی اکسیدان است، رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد و با جایگزینی سلول‌های آسیب دیده، جای زخم ها را از بین می‌برد. از آنجایی که عسل پوست را روشن می‌کند، ظاهر لک‌ها را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، خواص ضد باکتریایی عسل از باکتری‌های مولد کک و مک جلوگیری می‌کند و در نتیجه از ایجاد لک صورت جلوگیری می‌کند. مزیت استفاده از عسل روی صورت، پوستی شفاف و درخشان است!

عسل

عسل طبیعی را روی نواحی کک و مک بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند. صورت خود را با آب سرد بشویید. برای گرفتن نتیجه قطعی، این کار را به مدت دو هفته هر روز انجام دهید.

نابودی لک صورت با کره کاکائو

کره کاکائو با بوی مطبوع یک مرطوب کننده عالی است و دارای خواص ضد التهابی است که می‌تواند به نابودی لکه‌های صورت کمک کند. ترکیبات فلاونوئید موجود در کره کاکائو علاوه بر التیام پوست خشک و انعطاف پذیر نگه داشتن آن، دارای اثرات آنتی اکسیدانی هستند. در روشن شدن تدریجی لک‌ها موثر است.

درمان سریع لک صورت خانگی با سرکه سیب

سرکه سیب در متعادل کردن سطح pH پوست بسیار عالی عمل می‌کند و به عنوان یک قابض عمل می‌کند و باکتری‌های مضر را که می‌توانند پوست را آلوده کرده و باعث آکنه شوند، از بین می‌برد. اسیدهای موجود در آن برای روشن شدن پوست صورت موثرند و در نتیجه لک ها را از بین می‌برد. علاوه بر این، تولید بیش از حد چربی که باعث جوش و آکنه می‌شود را نیز کنترل می‌کند.

یک قسمت از سرکه سیب را با چهار قسمت آب رقیق کنید. آن را روی لکه‌ها بکشید و بگذارید 10 دقیقه بماند. با آب سرد بشویید.

احتیاط: سرکه سیب بسیار قوی است و می‌تواند باعث سوختگی شود، بنابراین هرگز آن را بدون رقیق کردن با آب استفاده نکنید.

مطلب مرتبط: خواص سرکه سیب

درمان قطعی لک صورت با پاپایا

پاپایا سرشار از ویتامین های A، C، E و K، فواید متعددی برای پوست دارد. آنزیم پاپائین موجود در میوه دارای خواص پاک کنندگی و لایه برداری پوست است و به از بین بردن سلول‌های مرده پوست برای از بین بردن منافذ مسدود شده کمک می‌کند. علاوه بر این، آنزیم‌های موجود در آن تولید بیش از حد روغن را کنترل می‌کنند و در نتیجه از ایجاد آکنه جلوگیری می‌کنند.

آب میوه پاپایا را بگیرید، آن را روی لکه‌ها بمالید و اجازه دهید 10 دقیقه بماند. با آب ولرم بشویید و صورت خود را خشک کنید. از این درمان قطعی هر روز برای از بین بردن لکه های صورت خود استفاده کنید.

پاپایا

لایه بردار قوی برای لک صورت

جوش شیرین یک لایه بردار قوی برای لک صورت است و برای از بین بردن از بین بردن لک صورت فوری بسیار خوب عمل می‌کند. جوش شیرین، سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و در نتیجه در درمان قطعی لک صورت موثر است. خاصیت سفید کنندگی آن باعث روشن شدن پوست می‌شود و در نتیجه لکه صورت و جای آکنه را محو می‌کند. علاوه بر این، می‌تواند با آکنه و جوش‌های سر سیاه نیز مبارزه کند.

برای رفع لکه‌های صورت، 2 قاشق چایخوری جوش شیرین را بردارید، مقداری آب را به آن اضافه کنید تا به شکل خمیر درآید. دقت کنید که ترکیب حاصل را فقط روی لکه‌ها بمالید نه روی تمام صورت. بگذارید 5-10 دقیقه بماند و سپس صورت خود را بشویید. می‌توانید از این لایه بردار قوی لک صورت یک بار در هفته استفاده کنید.

از بین بردن لک جای جوش

سفیده تخم مرغ منبع غنی از پروتئین، یک داروی عالی برای از بین بردن لکه‌های صورت است. پروتئین‌ها و آمینواسیدهای موجود در آن باکتری‌های مولد آکنه را از پوست خارج می‌کند و از ایجاد لک جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، چربی اضافی را نیز جذب می‌کنند، بنابراین جوش‌ها را خشک می‌کنند و رنگدانه‌ها و جای زخم‌های روی پوست را کاهش می‌دهند. یکی دیگر از مزایای استفاده از سفیده تخم مرغ روی صورت، رنگ پوست یکنواخت و پوست سفت تر است.

سفیده تخم مرغ را از زرده جدا کنید. با استفاده از برس آن را روی لکه‌های خود بمالید و بگذارید خشک شود. پس از خشک شدن کامل آن را با آب سرد بشویید. این کار را 1 تا 2 بار در هفته برای از بین بردن لک جای جوش امتحان کنید.

باقی مانده زرده را می‌توانید به عنوان ماسک مو استفاده کرد. آن را دور نینداز! استفاده از آن به عنوان ماسک مو به شما موهایی شفاف و درخشان می‌دهد.

روغن ضد لک و روشن کننده

در زمان‌های اخیر، روغن درخت چای برای مراقبت از پوست بسیار محبوب شده است. روغن درخت چای با فواید ضد التهابی و ضد باکتریایی، در درمان آکنه و کاهش رنگدانه بسیار موثر است. با استفاده منظم منافذ را تمیز می کند و لک ها را محو می‌کند.

P>

2 تا 3 قطره روغن درخت چای را بردارید و آن را به کمی مرطوب کننده اضافه کنید. این مخلوط را روی لکه‌ها بمالید تا از شر آنها خلاص شوید.

احتیاط: هرگز از روغن درخت چای بدون رقیق کردن استفاده نکنید، زیرا بسیار قوی است و می‌تواند پوست را تحریک کند. قبل از استفاده از آن، بهتر است یک تست پچ در داخل بازوی خود انجام دهید تا هرگونه واکنش نامطلوب را بررسی کنید.

ماسک ضد لک قوی خانگی

لک و جوش از شایع ترین مشکلات پوستی است که ممکن است از پاپول، کومدون، قرمزی پوست و کیست تشکیل شده باشد و در صورت درمان نشدن ممکن است اسکار مادام‌العمر باقی بماند. شستن روزانه صورت برای افرادی که از آکنه رنج می برند بسیار مهم است. با این حال، استفاده ماسک برای لک صورت راه بهتری است. یک پاک کننده پوست به سادگی مواد و لوازم آرایش را از بین می‌برد، در حالی که ماسک بیشتر شبیه یک درمان عمیق عمل می‌کند.

تا اینجا، با چندین ماده طبیعی ضد لک صورت آشنا شدید، می‌توان گفت سریع ترین راه از بین بردن لک قهوه‌ای صورت استفاده از ماسک خانگی برای لک صورت است. خبر خوب این است که ماسک‌های خانگی برای درمان لک می‌توانند یک راه موثر و نسبتاً ساده برای درمان انواع لک و جوش باشند. به علاوه، درمان لک با ماسک صورت خانگی می‌تواند التهاب را کاهش دهد و باکتری‌ها را بدون آسیب رساندن به سایر نواحی صورت از بین ببرد.

چه ماسکی برای لک صورت خوبه؟

ماسک خاک رس برای لک یکی از انواع ماسک صورت خانگی است که برای از بین بردن سریع لکه صورت موثر است. صورت در ادامه می‌توانید با طرز تهیه و روش استفاده چندین ماسک ضد لک قوی خانگی آشنا شوید.

ماسک آلوورا برای لک صورت

ژل آلوورا که از زمان‌های بسیار قدیم در هند برای پوست صورت استفاده می‌شود. آلوئه ورا دارای خواص ضد باکتریایی است که می‌تواند به کنترل باکتری‌های مولد جوش صورت کمک کند، بنابراین با اصلی ترین علت لک صورت مقابله می‌کند. علاوه بر این، بسیار خنک کننده و تسکین دهنده است که باعث شادابی پوست می‌شود. خواص درمانی آلوورا به درمان قطعی لک صورت کمک می‌کند.

روش تهیه ماسک آلوورا برای لک صورت

ماسک آلوئه ورا را با ترکیب 2 قاشق غذاخوری عسل، 1 قاشق غذاخوری ژل آلوورا و یک چهارم قاشق غذاخوری پودر دارچین تهیه کنید. ماسک را به طور یکنواخت روی صورت بمالید و اجازه دهید 5 تا 10 دقیقه جادوی خود را برای از بین بردن سریع لک صورت انجام دهد. سپس صورت خود را کامل بشویید. برای درمان قطعی لک صورت، به مدت یک هفته یک بار در روز ماسک آلوورا را استفاده کنید.

ماسک آرد نخود و آلوورا

ماسک صورت آلوورا و آرد نخود، یک ماسک ضد لک قوی است که برای از بین بردن برنزه شدن، آفتاب سوختگی، لکه های تیره و رنگدانه کمک می‌کند. آرد نخود حاوی ویتامین B، مواد معدنی مانند روی، آهن، فولات، منیزیم، منگنز و آنتی اکسیدان‌های موجود در آن، اثر آرام بخشی بر روی پوست دارد. آلوئه ورا در کنار خاصیت خنک کنندگی خود، ضد التهاب بوده و به آبرسانی پوست کمک می‌کند.

لک صورت

یک قاشق چایخوری ژل آلوورا و یک قاشق چایخوری آرد نخود را با هم مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. خمیر حاصل را روی مناطق آسیب دیده قرار دهید و صبر کنید تا خشک شود. بعد از ده دقیقه با آب بشویید. برای درمان سریع لک صورت، فقط باید هر دو تا سه روز از این ماسک برای لک صورت استفاده کنید.

آب سیب زمینی برای لک صورت

استفاده از آب سیب زمینی برای لک صورت مفید است. آب سیب زمینی یک سفید کننده طبیعی است که حاوی پتاسیم، فیبر، ویتامین های گروه B، منگنز و ویتامین C است. به سفت شدن و پاک کردن خطوط برنزه پوست کمک می‌کند و در نتیجه ظاهری جوان تر دارد.

برای درمان قطعی لک صورت با سیب زمینی از ترکیب آب سیب زمینی و لیمو استفاده کنید. سیب زمینی دارای ویژگی‌های سفید کننده است. بنابراین، ترکیب لیمو و آب سیب زمینی می‌تواند به طور طبیعی پوست تیره را روشن کند. روی لکه‌های صورت، مخلوط را بمالید تا آنها از بین بروند. اگر این ماسک ضد لک و روشن کننده صورت را به طور منظم استفاده کنید، لک صورت به میزان قابل توجهی روشن می‌شوند.

ماسک قهوه برای لک صورت

قهوه دارای خواص ضد التهابی است که به از بین بردن لک صورت فوری، کاهش پف چشم و التهاب کمک می‌کند. به سادگی می‌توانید قهوه آسیاب شده را با آب گرم مخلوط کرده، گلوله‌های پنبه ای را در آن آغشته کنید و روی ناحیه مورد نظر بمالید.

استفاده منظم از ماسک قهوه به درمان سریع لک صورت کمک می‌کند و پوستی صاف، روشن و بدون لک به شما می دهد. یکی از بهترین فواید قهوه این است که رنگدانه لب ها را نیز کاهش می‌دهد.

ابتدا نصف قاشق غذاخوری پودر قهوه، نصف قاشق غذاخوری عسل و آب نصف لیمو، را باهم مخلوط کنید. از این ماسک قهوه می‌توانید برای از بین بردن سریع لکه صورت خود استفاده کنید. ماسک قهوه را روی لکه ها و همچنین روی لب های خود بمالید و برای چند دقیقه ماساژ دهید. بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

میکرونیدلینگ برای لک صورت

آیا میکرونیدلینگ برای لک صورت خوبه؟ میکرونیدلینگ یک روش برای شادابی، جوانسازی، لیفت و سفتی پوست صورت است. میکرونیدلینگ یکی از جدیدترین متدهای جوانسازی صورت است که می‌تواند علائم کشش، اسکار، چین و چروک و سایر مشکلات پوستی را بهبود دهد. برای درمان قطعی لک صورت، به چندین بار انجام میکرونیدلینگ نیاز دارید که معمولاً بین 3 تا 8 هفته فاصله دارند. ممکن است 3 ماه تا 6 ماه طول بکشد تا نتیجه را ببینید. پس از آن، ممکن است یک بار در سال برای نگهداری به این روش نیاز داشته باشید.

گلاب اصل قمصر

گلاب صالحیان از مرغوب ترین نوع گل محمدی در جهان تولید می شود و دارای عطر خاص و بی نظیری است.

گلاب اصل قمصر
مطالب مرتبط با زیبایی
سفید کردن پوست صورت با گلاب
علت تیره شدن پوست صورت، آیا گلاب پوست را تیره میکند؟ آیا گلاب پوست را روشن میکند؟ آیا گلاب ابرو را سفید میکند؟