خواص گلیسیرین و گلاب برای پوست صورت

بروز شده در درباره زیبایی (12 دقیقه مطالعه)
خواص گلیسیرین و گلاب برای پوست صورت

گلیسیرین برای چی خوبه؟ خواص گلیسیرین و گلاب برای پوست صورت شگفت انگیز است. استفاده از گلیسیرین برای سفیدی صورت و ترکیب گلیسیرین و گلاب برای لک صورت از جمله کاربردهای این ماده بی نظیر است.

داشتن پوستی بی‌عیب و نقص، معجزه‌ای نیست که یک شبه اتفاق بیفتد. برای برخورداری از پوستی زیبا و سالم، لازم است از رژیم غذایی مناسب و ترکیباتی عالی استفاده کنید. گلیسیرین و گلاب از جمله موادی هستند که بسیاری از خانم‌ها برای پاکسازی پوست خود به آنها تکیه می‌کنند. در صورت عدم حساسیت به این مواد، به کارگیری این ترکیب و بهره‌مندی از خواص گلیسیرین و گلاب شما را شگفت زده خواهد کرد. در مطلب قبلی درباره خواص گلاب و آبلیمو برای پوست صحبت کردیم. در این مطلب، قصد داریم شما را با فواید گلاب و گلیسیرین و روش استفاده از آنها آشنا کنیم.

فهرست مطالب:

گلیسیرین برای سفیدی صورت

گلیسیرین یک مرطوب‌کننده طبیعی است که برای سفیدی پوست دست و صورت استفاده می شود. تاثیر گلیسیرین بر پوست، روشن شدن چهره و یکنواخت شدن رنگ پوست است. استفاده از گلاب در ترکیب با گلیسیرین به داشتن پوست شفاف و درخشان کمک می‌کند. از خواص ترکیب گلیسیرین و گلاب برای سفیدی پوست می‌توان از رفع لک صورت، ترمیم جای جوش، لایه‌برداری و جوانسازی پوست نام برد.

گلیسیرین به عنوان یک لایه بردار عمل می کند که سلول های مرده پوست را از بین می برد، به این معنی که می تواند ظاهر لکه های تیره، لکه های پیری و جوش ها را بهبود دهد. بنابراین استفاده از گلیسیرین برای روشن شدن پوست صورت می تواند راه حلی باشد که به دنبال آن بودید!

مطلب پیشنهادی: خواص زنیان برای پوست و جوش صورت

5 قطره گلیسیرین خالص را با آب یک عدد لیمو و 20 میلی لیتر گلاب ترکیب کنید. مخلوط را در یک بطری کوچک یا یک بطری اسپری بریزید. روزانه با استفاده از پنبه، ترکیب گلیسیرین و گلاب و آبلیمو را روی صورت خود بمالید یا بعد از آرایش به صورت مه برای درخشندگی سالم بمالید.

خواص گلیسیرین برای پوست

از جمله فواید گلیسیرین برای پوست صورت خاصیت رطوبت رسانی آن است. از دست دادن رطوبت از طریق اپیدرم از جمله عواملی است که عملکرد عادی پوست را دچار اختلال می‌کند. مطالعات نشان داده اند که استفاده مداوم از گلیسیرین می‌تواند در حفاظت از رطوبت پوست تاثیرگذار باشد.

از دیگر خواص گلیسیرین برای پوست دست و صورت جلوگیری از خشکی پوست است. اگر دارای پوستی خشک و کم آب بوده و با مشکلاتی نظیر درماتیت آتوپیک یا التهاب پوست دست به گریبان هستید، از این خاصیت گلیسیرین استفاده کنید. همان طور که پیش از این نیز گفته شد، رطوبت رسانی از خواص گلیسیرین برای پوست صورت به شمار می‌رود؛ به این معنی که این ماده می‌تواند رطوبت هوا را جذب کرده و آن را به پوست بدن شما انتقال دهد. به این ترتیب، از پوست دست، صورت و بدن در مقابل خشک شدن محافظت می‌کند.

پوست انسان از قدرت تراوایی یا نفوذ پذیری اندکی برخوردار است. به این معنی که ورود مواد خارجی به لایه‌های زیرین پوست روند دشواری به شمار می‌رود. به همین دلیل است که استفاده از برخی محصولات اثر چندانی بر روی پوست نمی‌گذارد. جالب است بدانید که بهبود خاصیت نفوذپذیری پوست نیز از تاثیر گلیسیرین بر پوست است.

خواص گلاب

اگر دارای پوستی حساس و شکننده هستید، خواص گلاب به شما کمک خواهد کرد تا سلامت پوست خود را به میزان قابل توجهی ارتقا دهید. با توجه به قابض بودن گلاب، تاثیر آن در مقابله با عوارض سالخوردگی نیز بسیار قابل توجه است. در عین حال، این ماده قادر است مویرگ‌های زیر پوست را التیام و آرامش بخشیده و از التهاب و سرخی پوست جلوگیری کند.

گلبرگ گل سرخ حاوی تانین یا جوهر مازو (Tannin)، آنتوسیانین (Anthocyanin) و برخی روغن‌های ضروری است. عصاره گل سرخ از خواص ضد التهابی برخوردار بوده و از آسیب دیدن فیبروبلاست‌ها یا سلول‌های مسئول کلاژن‌سازی جلوگیری می‌کند.

تردیدی وجود ندارد که استفاده از گلاب موجب تسکین و آرامش پوست می‌شود. این ماده از قابلیت رطوبت رسانی برخوردار بوده و در پایان یک روز خسته‌کننده و پر هیاهو قادر است خستگی پوست را برطرف کرده و به جوانسازی آن کمک کند. به علاوه، گلاب از توانایی ترمیم بافت های آسیب دیده پوست نیز برخوردار بوده و می‌تواند صدمات ناشی از قرار گرفتن در مقابل تابش مستقیم نور خورشید و آفتاب سوختگی را بهبود بخشد.

برخی گلاب‌های تجاری موجود در بازار ایران ممکن است حاوی مواد شیمیایی افزودنی باشند. بنابراین قبل از خرید گلاب، بهتر است روش تشخیص گلاب اصل را بدانید. گلاب اصل و تازه باید شفاف و بدون ناخالصی باشد. عطر طبیعی گلاب اصل ماندگار است و به خوبی در فضا پخش می‌شود.

گلاب ممتاز صالحیان از مرغوب‌ترین نوع گل محمدی در جهان تولید می‌شود و دارای عطر خاص و بینظیری است که آن را از محصولات مشابه متمایز می‌سازد. گلاب ممتاز صالحیان طبیعی، خوش عطر و باکیفیت است. برای خرید آنلاین گلاب صالحیان روی لینک زیر کلیک کنید.

خرید آنلاین گلاب اصل قمصر

ترکیب گلاب و گلیسیرین

به خاطر داشته باشید که مصرف گلیسیرین خالص بر روی پوست، ممکن است موجب خشکی پوست شود. بنابراین، برای بهره‌مند شدن از خواص گلیسیرین همواره باید آن را با ماده دیگری نظیر گلاب مخلوط کرده و رقیق کنید. اگر می‌خواهید میزان ترکیب گلاب و گلیسیرین را بدانید، 8 روش ترکیب گلاب و گلیسیرین برای صورت و پوست را در ادامه این مطلب بخوانید.

گلیسیرین و آبلیمو برای سفیدی پوست

خواص ترکیب گلیسیرین و آبلیمو و گلاب برای پوست دست و صورت بی نظیر است. این ترکیب یک تونر صورت طبیعی است. مخلوط گلیسیرین و آبلیمو برای جوش صورت کاربرد دارد. درباره خواص آبلیمو و گلاب برای پوست خوب است بدانید از آنجا که هر دو سرشار از ویتامین C اند، ترکیب آنها به استحکام پوست و سفیدی صورت نیز کمک می‌کند.

مواد لازم

  • نصف پیمانه گلاب
  • 5 قطره گلیسیرین
  • آب نصف لیمو ترش

طرز تهیه ترکیب گلیسیرین و آبلیمو و گلاب چیست؟

  1. آب لیمو و گلاب را با یکدیگر مخلوط کنید.
  2. گلیسیرین را به ترکیب آبلیمو و گلاب اضافه کنید.
  3. ترکیب گلیسیرین و آبلیمو و گلاب را داخل یک بطری شیشه‌ای بریزید.
  4. با استفاده از یک قطعه پنبه، ترکیب را روی پوست مالیده و از آن به عنوان تونر تمیز کننده برای جوش صورت استفاده کنید.
  5. 10 تا 15 دقیقه منتظر بمانید و سپس، پوست خود را با آب خنک به خوبی شستشو دهید.
  6. این کار را روزی یک بار انجام دهید و از خواص گلیسیرین و گلاب لذت ببرید.

نکته: برای استفاده از آبلیمو، ابتدا باید آن را رقیق کنید. بنابراین، لازم است از به کار بردن آبلیموی خالص بر روی پوست خودداری کنید. به علاوه، این ماده حساسیت پوست به نور خورشید را افزایش می دهد. پس، لازم است پیش از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

استفاده از گلیسیرین و آبلیمو و گلاب برای پوست دست و صورت بی خطر است. با این حال، در صورت حساسیت به هر یک از این مواد بهتر است از به کار بردن این ترکیب خودداری کنید.

گلاب و گلیسیرین برای صورت

این اسپری صورت ترکیبی مناسب برای استفاده از خواص گلیسیرین و گلاب پوست صورت است. در همه ساعات شبانه روز می‌توانید از این اسپری معجزه‌آسا استفاده کنید.

مواد لازم

  • یک چهارم پیمانه گلاب
  • 2 قاشق غذاخوری گلیسیرین
  • یک چهارم پیمانه آب مقطر
  • بطری مجهز به اسپری

طرز استفاده گلیسیرین برای صورت

  1. آب مقطر را در بطری بریزید.
  2. باقی مواد اولیه را به بطری اضافه کرده و پس از بستن درپوش، به خوبی تکان بدهید تا با هم مخلوط شوند.
  3. ترکیب به دست آمده را بر روی صورت اسپری کرده و با کمک یک دستمال به آرامی خشک کنید.

خواص روغن گلیسیرین برای پوست

روغن گلیسیرین برای پوست یک مرطوب‌کننده طبیعی است. این ترکیب را دو بار در هفته صبح و شب استفاده کنید تا از فواید روغن گلیسیرین برای سفیدی صورت بهره‌مند شوید.

مواد لازم مرطوب کننده حاوی گلاب و گلیسیرین

  • یک قاشق غذاخوری گلیسیرین
  • 4 قاشق غذاخوری گلاب
  • یک بطری شیشه‌ای کوچک و مجهز به قطره چکان

روش استفاده

  1. مواد اولیه را داخل بطری کوچکی بریزید که از قبل آماده کرده‌اید.
  2. درب بطری را با دقت ببندید و آن را به خوبی تکان دهید.
  3. دو تا سه قطره از این مایع را بر روی پوست خود بریزید و به آرامی ماساژ دهید.

تونر گلاب و گلیسیرین

مواد لازم

  • 4 قاشق غذاخوری گلاب
  • 2 قاشق چایخوری گلیسیرین
  • بطری مجهز به اسپری

طرز تهیه تونر گلاب و گلیسیرین

  1. ابتدا مواد اولیه را در بطری بریزید.
  2. بطری را به خوبی تکان دهید تا مواد شما با هم ترکیب شوند.
  3. برای بهره‌مندی از خواص گلیسیرین و گلاب، در هر زمان از شبانه روز و به محض احساس خشکی پوست می‌توانید مایع به دست آمده را بر روی آن اسپری کنید.

تثبیت کننده آرایش صورت

مواد لازم

  • 4 قاشق غذاخوری گلیسیرین
  • 6 قاشق غذاخوری گلاب
  • 2 قاشق غذاخوری عصاره گیاه فندق افسونگر
  • نصف قاشق چایخوری عصاره درخت چای (انتخابی)
  • یک بطری مجهز به اسپری

روش استفاده

  1. ابتدا مواد اولیه خود را با کمک قیف در بطری بریزید.
  2. مخلوط به آرامی هم بزنید.
  3. پس از بستن درپوش، بطری را به آرامی تکان بدهید تا مواد به خوبی با هم ترکیب شوند.
  4. قبل از هر بار استفاده، بطری را به آرامی تکان داده و مایع به دست آمده را بر روی صورت اسپری کنید.

پیش از این، درباره خواص گلیسیرین و گلاب توضیح دادیم. حال، لازم است بدانید که فندق افسونگر ماده‌ای قابض و ضد باکتری است که از توانایی رفع لک صورت، التیام جوش صورت و التهابات پوستی نیز برخوردار است. عصاره درخت چای هم نه تنها از پوست شما در برابر باکتری‌ها، ویروس‌ها و انگل‌ها محافظت می‌کند، بلکه قادر است نوعی احساس خنکی و تازگی را نیز در پوست بدن شما ایجاد کند.

گلیسیرین و گلاب برای دور چشم

اگر می‌خواهید از خواص ترکیب گلاب و گلیسیرین برای گونه و دور چشم استفاده کنید، هر روز از این مایع پاکسازی برای شستشوی گونه و صورت خود استفاده کنید.

میزان ترکیب گلاب و گلیسیرین

  • یک و نیم پیمانه گلاب
  • دو قاشق غذاخوری صابون غیر عطری رنده شده
  • یک قاشق غذاخوری گلیسیرین
  • یک قاشق غذاخوری روغن ویتامین E
  • یک بطری شیشه ای درپوش دار و شفاف

روش استفاده

  1. کلیه مواد اولیه را در ظرفی ریخته و با هم مخلوط کنید.
  2. مواد را به مدت چند دقیقه هم بزنید تا به خوبی با هم ترکیب شوند.
  3. ترکیب گلاب و گلیسیرین را داخل بطری شفافی بریزید که از قبل آماده کرده‌اید.
  4. برای بهره جستن از خواص گلیسیرین و گلاب، هر روز می توانید از این مایع برای شستشوی صورت خود استفاده کنید.

صابون‌های غیر عطری، مواد شوینده ملایمی هستند که می‌توانند از بروز جوش صورت جلوگیری کنند. ویتامین E هم در برابر رادیکال‌های آزاد از پوست محافظت کرده و از صدمات ناشی از آن جلوگیری می‌کند. به علاوه، این ویتامین همراه ترکیب گلیسیرین و گلاب برای دور چشم می‌تواند روند سالخوردگی را به تعویق انداخته و هاله تیره دور چشم را نیز به تدریج محو می‌کند.

گلیسیرین و گلاب برای لک صورت

گلیسیرین و لک صورت: سرم گلاب و گلیسیرین ترکیب دیگری است که برای درمان لک صورت، جوش و چین و چروک استفاده می‌شود.

مواد لازم

  • 2 قاشق غذاخوری گلیسیرین
  • یک قاشق غذاخوری گلاب خانگی
  • 2 قاشق غذاخوری ژل آلوورا
  • نصف قاشق غذاخوری روغن آرگان
  • 5 قطره عصاره روغنی شمعدانی (Geranium)
  • یک بطری کوچک مجهز به قطره چکان
  • یک قیف

روش استفاده

  1. با کمک قیف، کلیه مواد اولیه را داخل بطری بریزید.
  2. درب بطری را بسته و آن را به آرامی تکان دهید تا مواد اولیه به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند.
  3. محصول به دست آمده را در محل خنکی نگهداری کنید.
  4. قبل از خواب، چند قطره از این سرم را کف دست خود ریخته و با سرانگشتان خود ابتدا آن را گرم کرده و سپس بر روی پوست صورت ماساژ دهید.
  5. می‌توانید این سرم را هر شب یا در مواقع دلخواه دیگر مورد استفاده قرار دهید و خواص گلیسیرین و گلاب را مشاهده کنید.

ژل آلوورا با صدمات ناشی از تابش اشعه ماوراء بنفش بر پوست مقابله می‌کند. به علاوه، این ژل قادر است پوست را مرطوب کرده، خاصیت ارتجاعی آن را بهبود بخشیده و روند تشکیل چین و چروک را به تاخیر بیاندازد. روغن آرگان هم خاصیت ارتجاعی و روند رطوبت رسانی به پوست را ارتقاء می‌دهد. به علاوه، روغن آرگان قادر است ساختار پوست را بهبود بخشد و آن را نرم و لطیف کند. عصاره شمعدانی نیز به درمان لک و جوش صورت، متعادل کردن تولید سبوم (Sebum) و تنظیم ترشح چربی کمک کرده و روند سالخوردگی را به تاخیر می‌اندازد. درباره خواص گلیسیرین و گلاب هم که به تفصیل سخن گفتیم.

ماسک گلیسیرین و گلاب صورت

استفاده از ماسک گلاب و گلیسیرین برای بهبود مشکلاتی نظیر جوش صورت، خشکی پوست، ایجاد رنگدانه و سالخوردگی موثر است. برای درمان جوش صورت با گلاب این مواد را لازم دارید:

مواد لازم

  • یک قاشق غذاخوری گلیسیرین
  • یک قاشق غذاخوری گلاب
  • 2 تا 3 قطره سرم بسته به سلیقه (می‌توانید یکی از سرم‌های مخصوص پوست را انتخاب کرده و چند قطره از آن را داخل این ترکیب بریزید.)
  • یک قطعه پارچه کتانی تمیز و نازک در ابعاد صورت

طرز تهیه ماسک گلاب و گلیسیرین

  1. کلیه مواد اولیه را در ظرفی ریخته و به خوبی هم بزنید.
  2. پارچه کتان را در این ترکیب غوطه‌ور کنید.
  3. حالا، می‌توانید پارچه را روی صورت خود قرار داده و به مدت 20 دقیقه منتظر بمانید.
  4. پس از گذشت زمان مورد نظر، پارچه را برداشته و پوست خود را با مواد باقی مانده بر روی آن به خوبی ماساژ دهید.
  5. این کار را سه بار در هفته تکرار کنید تا بتوانید خواص گلیسیرین و گلاب را تجربه کرده و مزایای استفاده از آن را با چشم خود مشاهده کنید.

انواع دیگر ماسک با گلاب

بهترین نوع گلیسیرین برای پوست

گلیسیرین خالص، یک مایع بدون رنگ و بو است که از چربی‌های گیاهی یا حیوانی ساخته می‌شود، البته بعضی کمپانی‌های آرایشی گلیسیرین صنعتی هم تولید کرده‌اند.

برای اجتناب از هرگونه واکنش آلرژیک و استفاده واقعی از خواص گلیسیرین و گلاب، بهتر است از گلیسیرین ارگانیک و گلاب اصل و طبیعی استفاده کنید. استفاده از مواد تقلبی و بی کیفیت که حاوی مواد افزودنی اند می‌تواند برای پوست شما زیان‌آور باشد.

موقع خرید دقت کنید که گلیسیرین در بسته‌بندی مناسب باشد و گرد و غبار و آلودگی جذب نکرده باشد. گلیسیرین ماده چسبناکی است که در صورت رقیق نشدن می‌تواند گرد و غبار و آلودگی‌های موجود در هوا را جذب کرده و موجب بسته شدن منافذ پوست شود. بنابراین، لازم است قبل از مصرف آن را رقیق کنید.

خرید آنلاین گلاب اصل قمصر

عوارض جانبی گلیسیرین و گلاب

فارغ از خواص گلیسیرین و گلاب، بهتر است قبل از استفاده با پزشک متخصص پوست مشورت کرده و از حساسیت نداشتن به این مواد اطمینان یابید.

اگر دارای پوستی چرب یا مختلط هستید، این ترکیبات را حداکثر دو بار در هفته مورد استفاده قرار دهید؛ نه بیشتر! استفاده مکرر این ترکیبات، میزان ترشح چربی پوست را افزایش داده و صورت شما را چرب تر خواهد کرد.

استفاده از هر دوی این مواد برای پوست مفید است. با این حال، ممکن است برخی افراد به یکی از این دو ماده یا حتی به هر دوی آن ها حساسیت داشته باشند. بنابراین، عوارض جانبی احتمالی مصرف گلیسیرین و گلاب را می توان چنین برشمرد:

  • سرخی
  • خارش
  • دانه‌های ریز
  • احساس سوزش
  • احساس گزیدگی
  • ورم

در صورت مشاهده هر یک از علائم فوق، مصرف محصول را بی‌درنگ متوقف کرده و با پزشک خود مشورت کنید. خواص گلیسیرین و گلاب برای پوست بر هیچ فردی پوشیده نیست. با این حال، بهتر است هر ماده جدید را با احتیاط کامل مورد استفاده قرار داده و از حساسیت نداشتن خود اطمینان یابید.

آیا گلیسیرین برای پوست صورت خوبه؟

گلیسیرین برای کمک به حفظ رطوبت پوست، ترمیم آسیب و محافظت از پوست در برابر عفونت ها عالی است. اما در حالی که گلیسیرین می تواند سلامت کلی پوست را بهبود بخشد.

آیا گلیسیرین پوست را سفید می‌کند؟

بله، ترکیب گلیسیرین و گلاب پوست را به خوبی مرطوب می کند، به پوست درخشندگی می بخشد و در عین حال پوست را صاف و یکدست می کند. خواص گلیسیرین برای محافظت از پوست، لایه‌ای روی پوست ایجاد می‌کند تا از آن در برابر رادیکال‌های آزاد و عوامل استرس‌زای محیطی محافظت کند.

آیا گلیسیرین پوست را تیره می‌کند؟

خیر، گلیسیرین پوست را تیره نمی کند. در واقع می تواند به سفیدی و درخشندگی پوست شما کمک کند زیرا سلول های مرده پوست را پاکسازی می کند.

روغن گلیسیرین برای چی خوبه؟

روغن گلیسیرین یک مرطوب کننده طبیعی، محافظ پوست و دارای خواص ضد میکروبی است.

گلیسیرین را چگونه باید استفاده کرد؟

بهتر است گلیسیرین را در ترکیب با مواد مفید دیگر مانند گلاب و آبلیمو به صورت تونر، مرطوب کننده یا ماسک صورت خانگی استفاده کنید.

گلیسیرین چگونه لک صورت را از بین می‌برد؟

سرم گلاب و گلیسیرین ترکیب دیگری است که برای درمان لک صورت، جوش و چین و چروک استفاده می‌شود.

گلیسیرین چند ساعت باید روی پوست بماند؟

ترکیب گلیسیرین و گلاب را حداکثر به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست خود قرار دهید.

گلاب اصل قمصر

گلاب صالحیان از مرغوب ترین نوع گل محمدی در جهان تولید می شود و دارای عطر خاص و بی نظیری است.

گلاب اصل قمصر
مطالب مرتبط با زیبایی
سفید کردن پوست صورت با گلاب
علت تیره شدن پوست صورت، آیا گلاب پوست را تیره میکند؟ آیا گلاب پوست را روشن میکند؟ آیا گلاب ابرو را سفید میکند؟