6 تا از خواص درمانی عرق بید برای پوست و سلامتی

بروز شده در درباره خواص مواد غذایی (فقط 4 دقیقه مطالعه)
6  تا از خواص درمانی عرق بید برای پوست و سلامتی

پوست درخت بید به عنوان یک آسپرین طبیعی شناخته می شود، کاهش کمردرد و دردهای آرتروز از جمله خواص عرق بید است. زمانی که سردرد داریم یا هر نوع بدن درد را تجربه می کنیم، جعبه داروهای خود را باز می کنیم و به داروهای مسکن می رسیم! عرق بید یک مسکن طبیعی است و برای پیشگیری از حمله قلبی مفید است. بید بیش از یک قرن است که به عنوان یک درمان طبیعی استفاده می شود.

پوست درخت بید جایگزین ایمن‌تر و طبیعی‌تر برای کسانی است که نمی‌توانند عوارض جانبی آسپرین را تحمل کنند. پوست درخت بید، به ویژه پوست بید سفید، به شکل تکه های واقعی پوست درخت برای جویدن، پودر و عصاره مایع موجود است. مرکز پزشکی دانشگاه مریلند می گوید که دوز معمول پوست درخت بید سفید 240 میلی گرم در روز است.

خواص عرق بید برای پوست

جوانسازی پوست و بهبود آکنه آکنه از خواص عرق بید برای پوست است. عرق بید به دلیل خواص قابض، ضد التهابی و تسکین دهنده آن به عنوان یک ماده اولیه در لوازم آرایشی و محصولات مراقبت شخصی استفاده می شود. بید دارای اسید سالیسیلیک است، یک لایه بردار طبیعی که در چندین درمان آکنه استفاده می شود. عرق بید می تواند به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک کند و در عین حال منافذ پوست را پاک کند. همچنین حاوی اسیدهای فنولیک از جمله سالیسین، سالیکورتین و فلاونوئیدها، تانن ها و مواد معدنی است که به جوانسازی پوست کمک می کند.

اعتقاد بر این است که سالیسین موجود در پوست درخت بید زمانی که توسط بدن پردازش می شود به اسید سالیسیلیک تبدیل می شود. یک مطالعه منتشر شده در مجل Clinical Therapeutics نشان داد که آکنه های خفیف یا متوسط را می توان با داروهای بدون نسخه مانند اسید سالیسیلیک درمان کرد. این عامل می تواند تعداد ضایعات اولیه و در نتیجه شدت تمام ضایعات مرتبط با آکنه را کاهش دهد. نشان داده شده است که اسید سالیسیلیک نسبت به بنزوئیل پراکسید در کاهش آکنه برتری بیشتری دارد.

مطلب پیشنهادی: خواص بیدمشک برای پوست

عرق بید برای سردرد

مصرف عرق بید به کاهش سردرد کمک می کند. عرق بید حاوی سالیسین شیمیایی مشابه اسید استیل سالیسیلیک در آسپرین است. تاثیر مصرف عرق بید برای سردرد ممکن است دیرتر احساس شود، اما اثر آن ماندگارتر است.

خواص عرق بید برای کمردرد

مکمل های پوست درخت بید می تواند یک درمان طبیعی برای کمردرد، گردن و دردهای عضلانی باشد. مصرف پوست درخت بید سفید برای کمک به تسکین بخشی از این درد خوب است. پوست درخت بید سفید خاصیت ضد التهاب دارد.

backache

خواص عرق بید برای آرتروز

عرق بید با کاهش تورم می تواند یک درمان موثر برای کاهش آرتروز و دردهای مرتبط با آن باشد. عرق بید ضدالتهاب است و دردهای عضلانی را تسکین می دهد.

خواص عرق بید برای قلب

عرق بید می تواند از حملات قلبی و سکته قلبی جلوگیری کند. عرق بید تاثیری مشابه آسپرین برای قلب دارد. نوشیدن عرق بید می تواند خون را رقیق کرده و احتمال لخته شدن آن را کاهش دهد، و در نتیجه احتمال حمله قلبی را کاهش دهد. اما در میزان مصرف عرق بید زیاده روی نکنید، چرا که باعث ایجاد عوارضی برای معده می شود.

خواص عرق بید برای زنان

عرق بید دردهای قاعدگی را کم می کند. به طور معمول، دردهای قاعدگی ناشی از التهاب پوشش رحم و انقباضات ناشی از پروستاگلاندین ها است. اعتقاد بر این است که پوست درخت بید تولید پروستاگلاندین‌ها را تنظیم می‌کند و التهاب را کاهش می‌دهد، که نه تنها به تسکین گرفتگی عضلات بلکه به کاهش علائم PMS کمک می‌کند. نوشیدن عرق بید برای سندرم پیش از قاعدگی و دردهای قاعدگی موثر است، هرچند اگر هنگام قاعدگی مصرف شود، ممکن است خونریزی را افزایش دهد.

bark

بیشتر بخوانید: خواص زنیان برای رحم و قاعدگی

عوارض جانبی بید

اگرچه پوست درخت بید فواید مشابهی مانند آسپرین دارد، اما مصرف بیش از حد پوست درخت بید می‌تواند عوارض داشته باشد. استفاده بیش از حد از پوست درخت بید سفید یا آسپرین منجر به زخم معده می شود. استفاده بیش از حد از پوست درخت بید سفید می تواند علت سندرم ری در کودکان باشد که می تواند باعث تورم کبد و مغز شود. در صورت وجود بیماری بهتر است برای تشخیص و درمان درست به پزشک متخصص مراجعه کنید.

در اعتدال و با مصرف مسئولانه، عرق بید می تواند جایگزین طبیعی عالی برای آسپرین باشد و عوارض جانبی قرص را از بین ببرد.

مطلب مرتبط: خواص انواع عرقیات گیاهی

گلاب اصل قمصر

گلاب صالحیان از مرغوب ترین نوع گل محمدی در جهان تولید می شود و دارای عطر خاص و بی نظیری است.

گلاب اصل قمصر
مطالب مرتبط با خواص مواد غذایی
5 خاصیت مهم توت سفید
خواص و فواید توت سفید خشک برای لاغری، پوست، قلب و مقابله با استرس همراه با عوارض جانبی