5 خاصیت گلاب برای موی سر و طرز استفاده گلاب برای مو

بروز شده در درباره زیبایی (فقط 4 دقیقه مطالعه)
5 خاصیت گلاب برای موی سر و طرز استفاده گلاب برای مو

بیشتر مردم با خواص گلاب برای پوست بیشتر آشنا هستند، اما تعداد کمی از خواص استفاده از گلاب برای مو می‌دانند. افزودن گلاب به برنامه زیبایی موهای شما را تغذیه، ضخیم و براق می‌کند. در ادامه می‌خوانید که گلاب دقیقا چه فایده ای برای موهای شما دارد؟ و درباره مزایای استفاده از گلاب در روتین مراقبت از مو بیشتر خواهید دانست. کنترل چربی پوست، رشد مو، بهبود موهای خشک و آسیب‌دیده و درمان شوره سر از خواص گلاب برای مو است.

گلاب چربی پوست را کنترل می‌کند

اگر غدد چربی پوست فعال بیشتری دارید، پوست سر شما مقدار زیادی چربی تولید و سر و موهای شما را چرب می‌کند. از آنجایی که PH گلاب برای تغذیه مو مناسب است، پوست سر شما را تغذیه می‌کند و تولید چربی را کاهش می‌دهد.

آیا گلاب برای رشد مو خوب است؟

گلاب برای رشد مو مفید است، گلاب دارای ویتامین‌های A، B3، C و E است که با تغذیه پوست سر و تقویت رشد مو باعث رشد موهای شما می‌شود.

گلاب خشکی را کاهش می‌دهد

اگر موهای وز و خشک دارید، از گلاب برای مرطوب کردن پوست سر خود استفاده کنید و اثرات گرما و آلودگی را کاهش دهید. آبرسانی مجدد به پوست سر، ترفندی برای خلاص شدن از شر موهای خشک و غیر قابل کنترل است. بنابراین، درمان طبیعی پوست خشک یکی از خواص گلاب برای موی سر است.

گلاب آسیب‌های مو را ترمیم می‌کند

اگر همیشه موهای خود را سشوار می‌کشید تا صاف یا فر کنید، احتمالا مشکل موهای خشک و آسیب دیده دارید و موهایتان به تدریج درخشندگی و استحکام طبیعی خود را از دست می‌دهد. درباره تاثیر گلاب بر مو، لازم است که بدانید استفاده از گلاب برای ماساژ پوست سر باعث افزایش گردش خون می‌شود که به نوبه خود فولیکول‌های پوست سر را جوان می‌کند و موهای شما را براق و نرم کند. شستن موی سر با گلاب بعد از استفاده از شامپو، برای موهای خشک و آسیب دیده مفید است.

درمان شوره سر با گلاب

درمان خانگی شوره سر یکی دیگر از فواید گلاب برای موی سر است. اگر شامپوها و درمان‌های متعدد ضد شوره سر را تست کرده و نتیجه نگرفته‌اید، بهتر است با طرز استفاده موثر از گلاب برای مو و درمان طبیعی شوره سر آشنا شوید. کافی است دانه‌های شنبلیله را به مدت 4 تا 5 ساعت در گلاب خیس کنید و به صورت خمیر درآورید. آن را روی پوست سر خود بمالید و صبر کنید که 15 تا 20 دقیقه بماند. سپس آن را با یک شامپوی ملایم و آب ولرم بشویید.

چگونه از گلاب برای مو استفاده کنیم؟

می‌توانید به سادگی پوست سر خود را با گلاب ماساژ دهید یا مقداری گلاب را روی یک پنبه مالیده و از آن برای ماساژ کل پوست سر خود استفاده کنید. همچنین ایده خوبی است که سایر مواد طبیعی مانند روغن بادام، روغن نارگیل یا روغن گل رز را برای تغذیه موهایتان به گلاب اضافه کنید. ماساژ منظم پوست سر و موها با گلاب گردش خون را بهبود می بخشد و استحکام و درخشندگی موهای شما را افزایش می دهد.

طرز استفاده گلیسیرین و گلاب برای موهای خشک

مقدار مساوی از گلاب و گلیسیرین را با هم مخلوط کنید و مایع را روی پوست سر و موهای خود ماساژ دهید. بعد از نیم ساعت می‌توانید آن را با شامپوی ملایم بشویید. همچنین می‌توانید از یک بطری اسپری مو استفاده کنید تا مواد را تکان داده و مخلوط را به طور موثر بمالید.

مطلب پیشنهادی: گلیسیرین برای سفید صورت

ماسک گلاب برای مو

برای بهره‌مندی از تاثیر گلاب بر مو، می‌توانید از ماسک موی سرکه، تخم مرغ و گلاب استفاده کنید. با مخلوط کردن 3 عدد تخم مرغ و کمی سرکه سیب طبیعی با نصف فنجان گلاب، یک شامپوی خانگی درست کنید. آن را روی موها و پوست سر خود بمالید و اجازه دهید 30 دقیقه بماند. سپس آن را با آب ولرم و شامپوی ملایم بشویید.

مطلب مرتبط: ماسک گلاب برای صورت

طرز استفاده گلاب برای مو

کافی است پس از شستن موهای خود با شامپو، موهای خود را با گلاب یا مخلوطی از آب و گلاب به طور کامل بشویید. انجام این کار به طور مکرر و منظم باعث تغذیه و مرطوب شدن موهای شما و همچنین تغذیه و مرطوب شدن پوست سر می شود. این به نوبه خود به کاهش شوره سر و کنترل ترشح چربی کمک می‌کند.

مضرات گلاب برای مو

اگرچه گلاب هیچ عوارض جانبی ایجاد نمی کند، بهتر است قبل از استفاده آن را از نظر حساسیت تست کنید. برای اطمینان از اینکه آلرژی دارید یا نه، می‌توانید این کار را ابتدا با قسمت کوچکی از مو امتحان کنید. ما امیدواریم که با استفاده از گلاب، این دستور العمل‌های ساده و ترفندهای مراقبت از مو را امتحان کنید.

گلاب مناسب برای مو

بهتر است گلاب اصیل را انتخاب کنید که به روش تقطیر تولید شده است. مهم است گلاب طبیعی، اصل و با کیفیت باشد. گلاب اصل و طبیعی قمصر که بدون مواد افزودنی و نگهدارنده باشد.

خرید آنلاین گلاب اصل قمصر

گلاب اصل قمصر

گلاب صالحیان از مرغوب ترین نوع گل محمدی در جهان تولید می شود و دارای عطر خاص و بی نظیری است.

گلاب اصل قمصر
مطالب مرتبط با زیبایی
سفید کردن پوست صورت با گلاب
علت تیره شدن پوست صورت، آیا گلاب پوست را تیره میکند؟ آیا گلاب پوست را روشن میکند؟ آیا گلاب ابرو را سفید میکند؟