ماسک گلاب و خیار برای صورت همراه با روش تهیه گلاب خانگی

بروز شده در درباره زیبایی (فقط 6 دقیقه مطالعه)
ماسک گلاب و خیار برای صورت همراه با روش تهیه گلاب خانگی

ماسک گلاب و خیار یک ترکیب طراوت بخش و ساده است که به راحتی پوست را تمیز کرده و به ویژه در روزهای گرم تابستان کارایی بسیار زیادی دارد. این ترکیب از مواد محلول در آب بهره می جوید. بنابراین، با توجه به این که بخش عمده ای از آن توسط آب خالص تأمین می شود، لازم است برای درست کردن این ماسک صورت از یک ماده نگهدارنده هم استفاده کنیم.

خواص مواد ماسک گلاب و خیار

گلاب: یک مایع ملایم است. از خواص گلاب می توان به خنک کنندگی، التیام بخشی، قابض بودن و برخورداری از خواص ضد التهابی اشاره کرد.

عصاره خیار: یک ماده مرطوب کننده و فعال است که برای کمک به پایداری هر چه بیش تر، آن را به گلیسیرین اضافه می کنیم. مایع حاصله از خواص تسکین دهندگی و خنک کنندگی برخوردار بوده و در بهبود وضعیت کلی پوست های حساس و برطرف کردن هاله تیره اطراف چشم موثر است.

آلوورا: آلوورا یک آنتی اکسیدان قوی است که از خواص مرطوب کنندگی، نرم کنندگی و ضد التهابی برخوردار است.

گلیسیرین: ماده ای است که به عنوان جاذب رطوبت مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده توانایی آن را دارد که رطوبت موجود در هوا را دریافت کرده و آن را به سطح پوست برساند. به این ترتیب، می توان گفت که این ماده روند آب رسانی به پوست را بهبود می بخشد.

مواد لازم برای ساخت ماسک گلاب و خیار

برای ساخت این ماسک صورت مقدار مشخصی از مواد تشکیل دهنده فوق مورد نیاز است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. توجه داشته باشید که مقادیر یاد شده برای درست کردن 100 میلی لیتر ماسک گلاب و خیار کافی خواهند بود.

  • گلاب: 85 گرم
  • مایع آلوورا: 9 گرم
  • گلیسیرین: 2 گرم
  • عصاره خیار: 3 گرم
  • ماده نگه دارنده انتخابی: 1 گرم
  • یک بطری 100 میلی لیتری مجهز به اسپری

نکته: با توجه به این که این محصول، یک ترکیب حاوی آب است به یک ماده نگه دارنده نیاز دارد. به خاطر داشته باشید که موادی از قبیل، ویتامین E، عصاره رزماری و عصاره بذر گریپ فروت جزو مواد نگه دارنده به شمار نمی آیند. برای استفاده از نگه دارنده، ابتدا لازم است دستورالعمل سازندگان آن را به خوبی مطالعه کرده و مطابق آن رفتار کنید. در این جا، به واسطه تأثیرات غیر مخرب گلیسیرین بر محیط زیست تصمیم گرفته ایم تا از این ماده نگه دارنده استفاده کنیم.

ساخت ماسک گلاب و خیار

وزن مواد تشکیل دهنده را به دقت اندازه گیری کنید. ابتدا گلیسیرین و باقی مواد را داخل بطری ریخته و تکان می دهیم تا به خوبی مخلوط شوند.

روش استفاده از ماسک گلاب و خیار

این ماسک صورت را در هر زمان از روی می توانید استفاده کنید و از طراوت و تازگی پوست خود لذت ببرید. کافی است بطری را در فاصله سی سانتی متری صورت خود قرار داده و اسپری کنید و منتظر بمانید تا خشک شود. درضمن، محلول به دست آمده علاوه بر ماسک صورت می تواند به عنوان تونر تمیز کننده نیز کاربرد داشته باشد. برای انجام این کار، قطعه ای پنبه را به محلول آغشته کرده و تمام بخش های صورت خود را به دقت با آن تمیز کنید.

ساخت تونر گلاب

ساخت تونر گلاب با استفاده از گلبرگ های گل سرخ

گلاب سال ها است که به عنوان یک ماده قابض طبیعی و ملایم بر روی پوست مورد استفاده قرار می گیرد. ماسک صورت یا تونرهایی که با استفاده از گلاب ایجاد می شوند علاوه بر تمیز کردن پوست در استحکام و کاهش التهاب و سرخی آن نیز نقش به سزایی را ایفا می کنند. گلاب ماده ای طبیعی و بسیار مفید است که می توان آن را به طور مستقیم بر روی انواع پوست استفاده کرد یا می توان آن را به کرم ها و لوسیون های گوناگون افزود و از این طریق به کار برد.

گلاب واقعی حاصل فرآیند تقطیر است. در این جا قصد داریم با روش خیساندن و حرارت دادن، نوعی عصاره یا گلاب خانگی به دست آوریم. برای انجام این کار، کافی است ابتدا گلبرگ های گل سرخ را در آب بخیسانید. لازم است توجه داشته باشید که مایع حاصله می تواند به همان اندازه گلاب و سایر مشتقات گران قیمت دیگر اثر گذار باشد. بنابراین، در این جا برای آماده کردن یک تونر خوش بو و طراوت بخش تنها به تعدادی گلبرگ گل سرخ و آب مقطر نیاز دارید. به خاطر داشته باشید که محصول به دست آمده در استحکام و تمیز کردن پوست صورت شما بسیار تأثیر گذار خواهد بود.

پاکسازی پوست با استفاده از گلاب

برای تولید تونر گلاب چه نوع گل سرخی مورد نیاز است؟

موضوع این است که در پایان فرآیند، محصول به دست آمده باید عطر ملایم گلاب را با خود داشته باشد. بنابراین، می توان گفت که گل محمدی قمصر بهترین گزینه برای انجام این کار به شمار می رود. بدیهی است که استفاده از گل های معطرتر باعث خواهد شد که مایع نهایی از عطر و بوی قوی تری برخوردار باشد. نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که رنگ گلبرگ های گل سرخ مصرفی شما بر رنگ تونر نهایی تأثیر خواهد گذاشت. یعنی، اگر از گلبرگ های صورتی و کم رنگ استفاده کنید، محصول به دست آمده مایعی صورتی یا سفید خواهد بود. به این ترتیب، به کار گیری گل سرخ نارنجی هم ماده ای زرد یا نارنجی را حاصل خواهد کرد. به طور معمول، افراد ترجیح می دهند برای این منظور از گل سرخ صورتی بهره برده و مایعی صورتی رنگ به دست آورند.

گل محمدی

گلبرگ های گل سرخ وحشی

گل سرخ وحشی هم از جمله گل های دیگری است که گلبرگ های آن برای ایجاد تونر گل سرخ مورد استفاده قرار می گیرند. گل سرخ وحشی دارای انواع بسیار مختلفی است. با این حال، محبوب ترین انواع این گل Rosa rugose و Rosa canina نام دارند. توصیه می کنیم برای انجام این کار از گل هایی استفاده کنید که چند روز از باز شدن آن ها می گذرد. گلبرگ های گل سرخ وحشی را به طور مستقیم از روی بوته جدا کرده و کاسبرگ را در محل خود باقی بگذارید.

گلبرگ های گل سرخ وحشی

روش تهیه گلاب خانگی

برای انجام این کار به سه پیمانه گلبرگ گل سرخ نیاز دارید. ابتدا، گلبرگ ها را بر روی قطعه ای پارچه پهن کرده و به مدت یک ساعت در محلی قرار دهید تا حشرات موجود در آن خارج شوند. سپس، گلبرگ ها را داخل قابلمه کوچکی قرار داده و داخل آن آب بریزید. بهتر است در این مرحله از آب مقطر استفاده کنید. دقت کنید که مقدار آب باید به اندازه ای باشد که سطح گلبرگ های شما را بپوشاند. قابلمه را به مدت 20 دقیقه تا نیم ساعت روی شعله ملایم گذاشته و در آن را بگذارید. گلبرگ ها به تدریج رنگ خود را از دست خواهند داد. دقت کنید که مایع موجود در قابلمه نباید بجوشد. حرارت زیاد موجب از بین رفتن خواص گل سرخ و خراب کردن رنگ محلول خواهد شد.

روش تهیه گلاب خانگی

صاف کردن گلاب

پس از گذشت 20 دقیقه تا نیم ساعت و بعد از این که گلبرگ ها رنگ خود را به طور کامل از دست دادند، شعله را خاموش کنید و با کمک یک آبکش توری ریز بافت مایع را صاف کرده و اجازه دهید تا خنک شود. به خاطر داشته باشید که مایع به دست آمده را باید در ظرف استریلی بریزید که دارای درپوش باشد. پس از خنک شدن مایع، می توانید آن را به مدت یک هفته داخل یخچال نگه داری کنید.

صاف کردن گلاب خانگی

روش استفاده از تونر گلاب

عصاره به دست آمده یا همان گلاب خانگی را می توان در بطری کوچکی ریخت و آن را بر روی پوست صورت اسپری کرد. انجام این کار در ایجاد طراوت و از بین بردن التهابات پوستی بسیار موثر خواهد بود. از طرف دیگر، می توان قطعه ای پنبه را به این مایع آغشته کرد و پوست صورت و آثار آرایش را به سادگی از روی آن تمیز کرد. علاوه بر این ها، به کار گیری این عصاره خوش بو موجب معطر شدن پوست و ایجاد احساس نشاط و آرامش خواهد شد. لازم است توجه داشته باشید که گلاب علاوه بر خواص پاک کنندگی می تواند پوست صورت را برای آرایش زیرسازی کند.

استفاده از تونر گلاب

استفاده از گلاب در لوسیون ها

با اضافه کردن گلاب به لوسیون دست یا بدن و انواع کرم ها می توانید ماندگاری این عصاره طبیعی را بیش تر کرده و برای مدت طولانی تری از آن استفاده کنید. به این ترتیب، علاوه بر فواید پیشین این کرم ها و لوسیون ها می توانید از مزایای گلاب هم بهره مند شوید. همچنین، در صورت تمایل می توانید گلاب را به دیگر انواع ماسک صورت اضافه کرده و تازگی و طراوت را تجربه کنید.

گلاب اصل قمصر

گلاب صالحیان از مرغوب ترین نوع گل محمدی در جهان تولید می شود و دارای عطر خاص و بی نظیری است.

گلاب اصل قمصر
مطالب مرتبط با زیبایی
سفید کردن پوست صورت با گلاب
علت تیره شدن پوست صورت، آیا گلاب پوست را تیره میکند؟ آیا گلاب پوست را روشن میکند؟ آیا گلاب ابرو را سفید میکند؟