8 ماسک نشاسته و گلاب برای لک، پوست و جوش صورت

بروز شده در درباره زیبایی (10 دقیقه مطالعه)
8 ماسک نشاسته و گلاب برای لک، پوست و جوش صورت

ماسک نشاسته برای لک صورت در پاکسازی و جوانسازی پوست موثر است. از ماسک نشاسته و گلاب 3 بار در هفته استفاده کنید تا معجزه خواص نشاسته برای پوست و رفع چین و چروک را مشاهده کنید.

 

ماسک نشاسته و گلاب برای چی خوبه

از خواص ماسک نشاسته و گلاب برای پوست می‌توان به رفع لک و جوش، سفید شدن، پاکسازی و جوانسازی پوست اشاره کرد. ماسک نشاسته و گلاب از موثرترین و مفیدترین ترکیبات مناسب برای پوست تشکیل شده است. اغلب افراد، در آرزوی داشتن پوستی صاف، شفاف و جوان هستند. در این میان، به ویژه بانوان علاقه دارند بدون استفاده از محصولات آرایشی گران قیمت به این خواسته خود دست پیدا کنند. بیشتر اوقات، محصولات آرایشی نه تنها فایده‌ای برای ما ندارند بلکه، حتی ممکن است برخی از آنها برای پوست زیان‌آور هم باشند. نگران نباشید! شما به سادگی می‌توانید ترکیب نشاسته و گلاب را جایگزین لوازم آرایشی و بهداشتی خود کنید. در این جا تلاش خواهیم کرد شما را با خواص نشاسته و گلاب برای پوست، طرز تهیه و روش استفاده انواع ماسک با نشاسته آشنا کنیم.

مطلب پیشنهادی: خواص گلاب

کدام نشاسته برای پوست بهتر است

کدام نشاسته برای صورت خوب است؟ انتخاب نشاسته مناسب در بهره‌مندی از خواص ماسک و نشاسته برای پوست مهم است. نشاسته حاوی فیبر، کلسیم و ویتامین B و کم کالری است. نشاسته فرآورده دانه یا ساقه زیرزمینی گیاهان سبز است که در آشپزی و زیبایی کاربرد دارد. گندم، ذرت، برنج و سیب‌زمینی از جمله موادی هستند که نشاسته فراوان دارند. نشاسته به صورت گل و پودر وجود دارد. یکی از پرکاربردترین نشاسته، نشاسته گل یا نشاسته گندم است.

نشاسته ذرت

نشاسته ذرت از دانه‌های ذرت گرفته می‌شود و بسیار لطیف است. باید بدانید که نشاسته ذرت برای پوست بهتر است، با کمک نشاسته ذرت می‌توانید از خواص ماسک نشاسته و گلاب برای چین و چروک صورت بهره‌مند شوید. نشاسته ذرت برای برنزه کردن پوست، درمان آفتاب سوختگی، پاکسازی پوست و رفع جوش صورت مفید است. ماسک نشاسته ذرت برای لک صورت نیز موثر است. پس اگر می خواهید تاثیر نشاسته بر پوست را ببینید، از نشاسته ذرت برای تهیه ماسک نشاسته استفاده کنید.

خواص نشاسته برای پوست

فواید نشاسته برای سلامت و زیبایی پوست فراوان است. نشاسته از مواد اصلی بسیاری از محصولات مراقبت از پوست است. نشاسته حاوی ویتامین A است. این ویتامین با تحریک پوست موجب روشن‌تر شدن آن می‌شود، بنابراین ماسک نشاسته برای لک صورت و جای جوش موثر است.

نشاسته به واسطه برخورداری از مقادیر قابل توجهی ویتامین B می‌تواند عفونت‌های موجود در سطح پوست را کاهش دهد. ویتامین B با برخورداری از قدرت تنظیم غدد چربی به پوست کمک می‌کند تا از شر اغلب عفونت‌ها رهایی یابد.

در عین حال، نشاسته یک لایه بردار ملایم هم به شمار می‌رود. ویتامین C موجود در این ماده طبیعی از قدرت بازسازی سلول‌های پوست برخوردار است. روند لایه برداری ملایم و بازسازی سلولی به شادابی پوست کمک می‌کند.

رطوبت‌رسانی خاصیت نشاسته برای پوست است. از دیگر فواید نشاسته برای پوست این است که حاوی مقادیر قابل توجهی پتاسیم است. پتاسیم موجود در این ماده به رطوبت رسانی پوست کمک می‌کند.

علاوه بر آنچه درباره خواص نشاسته برای صورت گفته شد، نشاسته ماده ای مغذی است که می‌تواند انرژی مورد نیاز پوست را تامین کند. این ماده به دلیل دارا بودن ذخایر سرشار کربوهیدرات، از توانایی غذا رسانی به سلول های پوست برخوردار است.

مطلب پیشنهادی: ماسک زعفران و گلاب

خواص ماسک نشاسته و گلاب برای لک صورت

نشاسته از پروتئین‌هایی تشکیل شده که روند تولید کلاژن را تحریک می‌کنند. بنابراین، جوانسازی پوست از خواص نشاسته است، ماسک نشاسته از پیری زودرس جلوگیری کند. نشاسته دارای مقادیر قابل توجهی مواد معدنی و اسیدهای آمینه است. اسیدهای آمینه موجود در نشاسته برای پوست سالم، صاف و یکدست مفید است.

وجود ویتامین C در نشاسته با رطوبت‌رسانی به پوست، در برابر اشعه‌های زیان‌آور آفتاب از پوست محافظت کند. قابلیت جذب چربی‌های سطح پوست یکی دیگر از خواص نشاسته برای پوست است که به جلوگیری از تشکیل دانه‌های چربی و جوش کمک می‌کند.

مطلب مرتبط: ماسک گلاب برای صورت

خواص گلاب برای پوست

گلاب برای پوست طراوت، شادابی، درخشندگی و یکدست شدن به همراه دارد. گلاب برای رطوبت رسانی و تنظیم PH پوست مفید است. گلاب خواص ضد التهابی برای پوست دارد. گلاب برای از بین بردن جوش صورت، عفونت پوست و کاهش اگزما نیز موثر است.

گلاب، عصاره گل سرخ است. گلاب یکی از شگفتی‌های دنیای زیبایی و پوست به شمار می‌رود. استفاده مداوم از گلاب و افزودن آن به برنامه مراقبت‌های روزانه پوست می‌تواند فواید چشمگیری را به دنبال داشته باشد.

بیشتر بخوانید: خواص گلاب برای پوست صورت

قیمت و خرید آنلاین گلاب اصل قمصر

گلاب از خواص آنتی اکسیدانی برخوردار است و به لایه برداری ملایم و بازسازی پوست کمک می‌کند. گلاب از قابلیت التیام بخشی زخم‌ها و خراش های موجود در سطح پوست برخوردار است. خواص گلاب برای خنک کردن پوست در کاهش پف و سیاهی زیر چشم موثر است.

از آنجا که گلاب می‌تواند چین و چروک سطحی پوست را کاهش داده و از پیری زودرس جلوگیری کند، ماسک نشاسته برای چروک صورت بسیار مفید است.

حال وقت آن رسیده که طرز تهیه انواع ماسک نشاسته و گلاب آشنا شوید. ماسک نشاسته برای لک صورت، ماسک نشاسته و گلاب برای سفید شدن پوست، ماسک نشاسته برای جوش صورت و ماسک صورت با نشاسته برای چروک:

مطلب مرتبط: خواص گلیسیرین و گلاب برای پوست صورت

ماسک نشاسته ذرت برای لک و جوش صورت

ماسک گلاب و نشاسته برای لک صورت و مقابله با جوش بسیار تاثیرگذار است. از دیگر خواص نشاسته برای پوست می‌توان به قابلیت جذب و تمیز کردن آلودگی‌های سطح پوست اشاره کرد. بدیهی است که استفاده از ماسک نشاسته برای لک صورت به پاکیزگی و طراوت پوست کمک می‌کند.

ماسک نشاسته ذرت و گلاب برای لک و جوش صورت

طرز تهیه و روش استفاده نشاسته و گلاب و آبلیمو: یک قاشق غذاخوری گلاب، یک قاشق غذاخوری نشاسته، یک قاشق چایخوری زردچوبه، یک قاشق غذاخوری آبلیمو یا عسل را با هم ترکیب کنید. دقت کنید که آبلیمو مخصوص افرادی است که پوست چربی دارند و عسل مخصوص کسانی است که از پوستی خشک برخوردارند.

مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید تا ترکیب نشاسته و گلاب یکدست شود. حالا، می‌توانید ماسک نشاسته و گلاب را بر روی پوست خود بمالید. به مدت بیست دقیقه منتظر بمانید تا ماسک خشک شود. سپس، می‌توانید صورت خود را با آب ولرم به خوبی شستشو داده و خشک کنید. توجه داشته باشید که در نهایت باید از کرم مرطوب‌کننده مناسب پوست خود استفاده کنید. بهتر است هفته ای دو تا سه بار ماسک صورت با نشاسته را استفاده کنید و شاهد ناپدید شدن جوش و لک صورت خود باشید.

بیشتر بخوانید: درمان جوش صورت با گلاب

ماسک نشاسته برای سفید شدن پوست

ماسک نشاسته با گلاب، برای سفیدی پوست یکی از پرکاربردترین ماسک‌های زیبایی است که در ایجاد طراوت و شادابی پوست به شدت موثر است.

طرز تهیه و روش استفاده: اندکی نشاسته را با کمی گلاب مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند. حالا، یک قلم موی تمیز بردارید و با استفاده از آن ماسک گلاب و نشاسته را بر روی پوست بمالید. سپس، چیزی در حدود نیم ساعت منتظر بمانید تا ماسک شما به طور کامل خشک شود. پس از آن، می‌توانید پوست خود را با آب سرد شستشو دهید.

ماسک نشاسته و گلاب برای پوست

پس از تمیز کردن صورت، می‌توانید با یخ پوست خود را ماساژ داده و به تنگ شدن منافذ آن کمک کنید. توجه داشته باشید که برای انجام این کار، باید یخ را در یک پارچه تمیز بپیچید و از قرار دادن مستقیم آن بر روی صورت اجتناب کنید. توصیه می‌شود این کار را هفته ای یک بار انجام دهید. البته، استفاده روزانه از یخ هم ضرری نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: آیا گلاب پوست را روشن می کند؟

ماسک نشاسته برای چروک

ماسک نشاسته با گلاب برای چروک صورت مفید است و می‌تواند به لایه‌برداری و بازسازی پوست کمک کند. استفاده مرتب ماسک نشاسته برای چروک باعث طراوت، صافی و جوانسازی پوست خواهد شد.

روش استفاده ماسک نشاسته برای چروک: نصف لیوان آب، یک قاشق غذاخوری نشاسته و یک قاشق غذاخوری گلاب را به خوبی با هم ترکیب کنید. این مایع را روی حرارت بگذارید تا غلیظ شود. سپس، مایع غلیظ شده را در ظرف تمیز و مناسبی بریزید و منتظر بمانید تا خنک شود. حالا، می‌توانید مقداری از این ماسک نشاسته و گلاب را روی پوست صورت قرار دهید و با سر انگشتان پاکیزه خود به صورت دورانی روی پوست بمالید و صبر کنید تا خشک شود. سپس، صورت خود را با آب سرد به خوبی شستشو دهید.

توجه داشته باشید که می‌توانید باقی ماسک نشاسته برای چروک را برای دفعات بعدی نگه دارید. بهتر است ماسک نشاسته برای پوست را هفته ای یک بار و قبل از استحمام مورد استفاده قرار دهید.

حتما بخوانید: درمان جوش صورت با گلاب

ماسک نشاسته خالی

استفاده از نشاسته خالی برای ماسک صورت نیز در سفیدی و درخشان شدن پوست موثر است. کافی است نشاسته را با آب ترکیب کرده، روی پوست خود قرار داده و با انگشتان خود به آرامی پخش کنید. حدود 10 تا 15 دقیقه صبر کنید تا ماسک نشاسته خالی خشک شود. سپس، صورت خود را با آب ولرم به خوبی بشویید و با یک حوله نرم خشک کنید. پس از استفاده از ماسک می‌توانید پوست خود را با یخ ماساژ دهید.

ماسک نشاسته و ماست و گلاب

ماسک ماست و گلاب و عسل، علاوه بر نشاسته برای لک صورت، پاکسازی، جوانسازی و آبرسانی پوست موثر است. ماسک ماست و گلاب یک تونر طبیعی و یک درمان خانگی برای رفع مشکلات پوستی. ترکیب گلاب، ماست و گلبرگ‌های گل سرخ علاوه بر شادابی پوست برای بهبود روحیه هم مفید است.

طرز تهیه ماسک ماست و گلاب: ابتدا چند گلبرگ گل سرخ را آسیاب کنید. سپس دو قاشق غذاخوری گلاب را به گلبرگ‌ها اضافه کنید. دو دقیقه منتظر بمانید تا املاح مفید گلبرگ‌ها جذب گلاب شوند. حالا یک قاشق غذاخوری ماست هم به ترکیب اضافه کنید. مواد را به خوبی مخلوط کنید. دوباره چند دقیقه منتظر بمانید تا مواد به خوبی جذب یکدیگر شوند. حالا یک قاشق چایخوری عسل به این ترکیب اضافه کنید و تا یکدست شدن مخلوط آن را به خوبی هم بزنید.

طرز استفاده ماسک ماست و گلاب: ابتدا صورت خود را با آب گرم و مواد شوینده مخصوص صورت به خوبی شست و شو دهید تا تمام آثار آرایش و آلودگی از روی پوست صورت شما تمیز شوند. سپس، ماسک ماست و گلاب را به آرامی روی پوست خود قرار دهید. 10 دقیقه صبر کنید تا ماسک به خوبی خشک شود، سپس صورت خود را با آب ولرم به دقت شستشو دهید. پوست خود را با یک حوله لطیف به خوبی خشک کنید.

بیشتر بخوانید: ماسک ماست و گلاب

ماسک نشاسته ذرت و عسل

ترکیب نشاسته ذرت و عسل یک ماسک طبیعی برای لک صورت و داشتن پوستی درخشان است. عسل از جمله مواد طبیعی شگفت‌انگیزی است که علاوه بر تغذیه و رطوبت‌رسانی به پوست از خواص جوانسازی و التیام بخشی نیز برخوردار است.

ماسک نشاسته ذرت و عسل

برای تهیه ماسک عسل و نشاسته، فقط کافی است نشاسته ذرت و عسل را به نسبت مساوی مخلوط کنید، حالا پوست صورت خود را تمیز کنید و ماسک نشاسته ذرت و عسل را روی پوست صورت خود بمالید. حدود 15 دقیقه صبر کنید و سپس صورت خود را با آب ولرم کاملا بشویید و با یک حوله نرم خشک کنید. بهتر است ماسک نشاسته ذرت و عسل را هفته ای یک بار استفاده کنید.

برای تهیه ماسک گلاب و عسل، کافی است یک قاشق چایخوری عسل را با یک قاشق غذاخوری گلاب ترکیب کرده و به مدت بیست دقیقه روی صورت و گردن قرار دهید. سپس، با استفاده از آب خنک و مواد شوینده مخصوص صورت می‌توانید نواحی آغشته را به خوبی شستشو دهید.

ماسک نشاسته و گلاب و آبلیمو

علاوه بر نشاسته و گلاب، آبلیمو نیز برای جوانسازی پوست موثر است. اسید مالیک موجود در آبلیمو به تمیز کردن پوست کمک می‌کند. برای تمیز کردن پوست خود می‌توانید یک عدد سفیده تخم مرغ را با یک قاشق چایخوری آبلیمو مخلوط کرده و به مدت 20 دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید و در نهایت آن را با آب خنک به خوبی شستشو دهید.

از طرف دیگر، می‌توانید تعدادی بادام را از شب قبل در آب خیسانده و صبح روز بعد ترکیب بادام خیس خورده، سفیده تخم مرغ و آبلیمو را در مخلوط کن بریزید تا خمیر یکدستی حاصل شود. سپس، این ماسک را به مدت 20 دقیقه بر روی پوست خود قرار داده و پس از آن، به خوبی شستشو دهید.

ماسک نشاسته و گلاب و آبلیمو

برای داشتن پوستی جوان و شاداب می‌توانید یک قاشق چایخوری آب لیموی تازه را با یک قاشق چایخوری گلیسیرین و یک فنجان شیر مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده را روی پوست صورت خود مالیده و پس از 25 تا 30 دقیقه به خوبی بشویید. بهتر است شب ها پیش از خواب از این ماسک استفاده کنید. برای کسب بهترین نتیجه، به مدت یک هفته هر شب این کار را تکرار کنید. ماسک نشاسته و گلاب و آبلیمو، علاوه بر جوانسازی به از بین بردن خشکی پوست، آثار آفتاب سوختگی و درمان زخم‌ها هم کمک می‌کند.

ماسک آبلیمو و عسل برای نرم کردن موهای خشک و آسیب دیده: کافی است مقداری آب لیموی تازه را با سه چهارم پیمانه روغن زیتون و یک دوم پیمانه عسل ترکیب کرده و ماده به دست آمده را به صورت ماسک بر روی موها استفاده کنید. پس از گذشت نیم تا یک ساعت، موهای خود را مطابق معمول با شامپو شستشو داده و تفاوت را احساس کنید.

مطلب پیشنهادی: خواص لیمو ترش

ماسک نشاسته و گلاب برای صورت

برای استفاده از خواص ماسک گلاب و نشاسته برای صورت، پوست، چین و چروک، لک و جوش لازم است نکات زیر را رعایت کنید:

  • پیش از هر کاری، موهای خود را ببندید یا با کمک هدبند آن ها را عقب بزنید تا کثیف نشوند.
  • برای جلوگیری از کثیف شدن لباس بهتر است روپوش یا کاور به تن کنید.
  • پیش از استفاده از ماسک نشاسته و گلاب برای صورت باید با کمک مواد شوینده یا تمیز کننده‌های مناسب صورت، پوست خود را به خوبی پاکیزه کنید. انجام این کار، پوست را برای دریافت مواد مغذی آماده می‌کند.
  • در مدتی که ماسک نشاسته را بر روی پوست صورت قرار می دهید، از خندیدن یا صحبت کردن خودداری کنید تا ماسک ترک نخورد و روند استحکام بخشی به پوست را به خوبی انجام دهد.
  • برای بهره بردن از تاثیر نشاسته بر پوست، لازم است به زمان پیشنهادی برای باقی ماندن هر یک از ماسک‌های نشاسته بر روی پوست دقت کنید.
  • شما به سادگی می‌توانید ماسک گلاب و نشاسته برای صورت را با استفاده از آب ولرم یا آب سرد به خوبی تمیز کرده و پس از آن با حوله یا دستمال پاکیزه ای صورت خود را خشک کنید.
  • پس از شستشوی صورت، بهتر است از کرم مرطوب کننده مناسب پوست خود استفاده کنید.

گلاب

در نهایت، لازم است بدانید، استفاده منظم از گلاب به تنگ شدن منافذ پوست کمک می‌کند. شما می‌توانید گلاب را به همه ماسک‌های طبیعی از جمله ماسک نشاسته خالی اضافه کنید.

گلاب اصل قمصر

گلاب صالحیان از مرغوب ترین نوع گل محمدی در جهان تولید می شود و دارای عطر خاص و بی نظیری است.

گلاب اصل قمصر
مطالب مرتبط با زیبایی
سفید کردن پوست صورت با گلاب
علت تیره شدن پوست صورت، آیا گلاب پوست را تیره میکند؟ آیا گلاب پوست را روشن میکند؟ آیا گلاب ابرو را سفید میکند؟