بخور صورت با گلاب

بروز شده در درباره زیبایی (فقط 4 دقیقه مطالعه)
بخور صورت با گلاب

بخور صورت با گلاب یکی از بهترین روش‌هایی است که به عنوان پیش نیاز برای مراقبت‌های پوستی توصیه می‌شود. بهتر است شما هم از این راه کار شگفت انگیز استفاده کنید و حداقل ماهی یک بار، این کار را انجام دهید. بخور صورت با کمک گلاب می‌تواند با استفاده از ابتدایی ترین ابزارها و مواد اولیه، به سادگی در منزل انجام گیرد.

اهمیت بخور صورت با گلاب در این است که نقش مهمی در پاک و سالم نگاه داشتن پوست ایفا می‌کند. بخور دادن باعث می‌شود پوست صورت به مراتب سالم تر و تمیزتر از گذشته به نظر برسد. از عمده ترین فواید بخور صورت با استفاده از گلاب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از بین بردن جوش‌های سر سیاه: از قابل توجه ترین فواید بخور صورت با گلاب این است که به سست کردن جوش‌های سر سیاه کمک می‌کند. بنابراین، می‌توان این جوش‌ها را با درد کم تر و سهولت بیش تری تمیز کرد.
    حتما بخوانید درمان جوش صورت با گلاب
  • باز کردن منافذ: بسته شدن منافذ پوست، از عوامل موثر در ایجاد و انتشار جوش است. بخور صورت با گلاب، موجب افزایش روند تعریق می‌شود. افزایش تعریق هم به نوبه خود می‌تواند به باز کردن منافذ پوست کمک کند. به علاوه، بخور با نرم کردن لایه خارجی و سلول های مرده پوست، می‌تواند آلودگی ها را از سطح پوست تمیز کند. گسترش آلودگی‌های سطحی از اصلی ترین دلایل ایجاد جوش صورت به حساب می‌آید.
  • افزایش جریان خون و کمک به جوان سازی پوست: بخور صورت با گلاب با استفاده از حرارت توام با رطوبت موجب باز شدن رگ های خونی پوست می‌شود؛ در نتیجه، جریان خون سرعت بیش تری پیدا می کند و خون بیش تری در پوست جریان می‌یابد. این امر، باعث رسیدن اکسیژن و مواد مغذی بیش تری به بافت پوست می‌شود. این روند، پوست خسته و تیره را گلگون، با طراوت و درخشان می‌کند.
    حتما بخوانید روشن کردن پوست با گلاب
  • نفوذ بهتر محصولات مراقبت پوستی: با باز شدن منافذ، آلودگی‌ها و سلول‌های مرده پوست زدوده شده و منافذ آن باز و تمیز می‌شوند. به این ترتیب، پوست به مراتب بهتر از گذشته می‌تواند محصولاتی نظیر کرم، ماسک و سرم صورت را جذب و از مواد مغذی آن بهره جوید.

مطلب مرتبط فواید گلاب برای پوست

بخور گلاب برای پوست

بدیهی است که انجام بخور با استفاده از مواد گرانقیمت همیشه امکان پذیر نیست. در واقع، انجام این کار لزومی هم ندارد. زیرا، روش‌های بهتر و مقرون به صرفه تری وجود دارند که می‌توانند در منزل مورد استفاده قرار گیرند. بخور صورت با گلاب یکی از این روش‌ها است.

 

روش استفاده از بخور صورت با گلاب

 

برای استفاده از بخور صورت با گلاب، کافی است از دستورالعمل زیر پیروی کنید:

مقداری آب را در کتری ریخته و به خوبی بجوشانید. آب جوشیده و داغ را داخل یک کاسه استیل تمیز بریزید. حالا زمان آن است که دو قاشق غذاخوری گلبرگ گل سرخ خشک شده را به آب داغ اضافه کنید. اکنون، رایحه دلنشین و خوشایند گل سرخ در فضای اطراف شما پراکنده شده و می‌توانید آن را احساس کنید.

یک حوله را روی سرتان بیاندازید؛ به شکلی که علاوه بر سر بتواند کاسه را هم بپوشاند. یعنی، بخار باید زیر حوله تجمع کند. سپس، چشم های خود را بسته و در حالی که سر خود را زیر حوله نگه داشته اید، آن را در مجاورت بخار قرار دهید. توجه داشته باشید، صورت نباید بیش از حد به بخار نزدیک شود؛ چرا که، گرمای آن می‌تواند پوست را دچار آسیب کند. 3>

گل سرخ یکی از معطرترین و پرطرفدارترین گل‌های جهان است. این گل نمادین، علاوه بر عطرسازی در زمینه های گوناگونی از قبیل موارد درمانی و زیبایی هم کاربرد دارد. از زمان‌های بسیار قدیم، گلاب و گلبرگ‌های گل سرخ برای درمان مشکلات پوستی مصرف می‌‌شد. گل سرخ تازه هم در روند مراقبت‌های روزمره پوستی کاربرد داشته و به تقویت سلامت پوست و جوان سازی آن کمک می‌کند.

با این حال، در اغلب مواقع، فراهم کردن گل سرخ تر و تازه امکان پذیر نیست. در این صورت، همان طور که پیش تر هم گفته شد، می توان بخور صورت با گلاب را با استفاده از گلبرگ‌های خشک شده گل سرخ انجام داد. >

با انجام بخور صورت با گلاب نه تنها پوست از فواید بخار آب بهره مند می‌شود، بلکه، از خواص آنتی باکتریالی و شفا بخشی گلاب نیز بهره می جوید. بخور گلاب را برای بدن نیز می‌توان به کاربرد. انجام این کار در سونا یا در حمام امکان پذیر است. برای استفاده از خواص گلاب یا گل سرخ برای بدن می‌توانید چند قاشق غذاخوری گلاب یا مقداری گلبرگ گل سرخ را داخل وان حمام ریخته و ده دقیقه در آن غوطه ور شوید. انجام این کار به ایجاد آرامش و برطرف کردن استرس روزانه کمک می‌کند.

بیشتر بدانید اسپری گلاب

گلاب اصل قمصر

گلاب صالحیان از مرغوب ترین نوع گل محمدی در جهان تولید می شود و دارای عطر خاص و بی نظیری است.

گلاب اصل قمصر
مطالب مرتبط با زیبایی
سفید کردن پوست صورت با گلاب
علت تیره شدن پوست صورت، آیا گلاب پوست را تیره میکند؟ آیا گلاب پوست را روشن میکند؟ آیا گلاب ابرو را سفید میکند؟