خواص عرق بیدمشک برای پوست

بروز شده در درباره خواص مواد غذایی (فقط 4 دقیقه مطالعه)
خواص عرق بیدمشک برای پوست

خواص عرق بیدمشک برای پوست از قدیم شناخته شده است. از دیگر فواید عرق بیدمشک برای بدن می‌توان به درمان کمر درد، آرتروز، سردرد، بورسیت یا التهاب بورس و درد تاندون اشاره کرد.

اغلب افراد، به پوست درخت بید، لقب «معجزه مدرن» داده‌اند. سالیسین موجود در این گیاه در تولید استیل سالیسیلیک اسید به کار می‌رود. این ماده از اصلی ترین مواد تشکیل دهنده آسپرین به شمار می‌رود. در حدود 4000 سال قبل، سومریان برای تسکین درد از این گیاه بهره می‌جستند. تمدن‌های چین و یونان نیز از 2000 سال پیش، پوست درخت بید و عرق بیدمشک را به عنوان دارو مورد استفاده قرار می‌دادند. امروز هم آشنایی با تأثیر فلاونوئیدهای طبیعی و متابولیت‌های گیاهی آنتی اکسیدانی در تسکین درد، خواص عرق بیدمشک برای پوست و مواردی نظیر آرام بخشی و پاکسازی پوست را توضیح می‌دهد. در حال حاضر، متخصصان زیبایی و سلامتی از این گیاه و فرآورده‌های آن در انواع روش‌های درمانی استفاده می‌کنند.

خرید آنلاین عرق بیدمشک

خواص عرق بیدمشک برای پوست به چه دلیل است؟

پوست درخت بید و عرق بیدمشک حاوی مقادیر قابل توجهی کراتولیتیک هستند. کراتولیتیک ماده ای است که به درمان انواع ضایعات پوستی کمک می‌کند. این ماده در از بین بردن سلول‌های مرده، باز کردن منافذ و برطرف کردن آلودگی‌های سطح پوست هم موثر است. این امر در درمان آکنه و تسکین درد ناشی از به وجود آمدن برخی از انواع ضایعات پوستی نظیر زگیل تأثیرگذار است.

سالیسین موجود در پوست بید، نوعی اسید بتا هیدروکسی لیپوفیلیک (BHA) که می‌تواند به چربی پوست نفوذ کرده و جوش‌های سرسیاه را در خود حل کند. به علاوه، کنترل ترشح چربی، تنگ کردن منافذ و مقابله با باکتری‌ها را نیز می‌توان در زمره خواص عرق بیدمشک برای پوست دسته بندی کرد.

از اصلی ترین خواص عرق بیدمشک برای پوست می‌توان به قابض بودن، مقابله با التهاب و تسکین دهندگی آن اشاره کرد. کلیه موارد یاد شده می‌توانند در از بین بردن انواع مشکلات پوستی موثر باشند. به علاوه، پوست بید و فرآورده ها و مشتقات آن، بدون ایجاد حساسیت، خشکی یا تحریک پوست می‌توانند در مقابله با آکنه تأثیرگذار باشند. سم زدایی و تصفیه حاصل از به کارگیری این مواد به ایجاد تعادل و بهبود ساختار پوست کمک می کند.

 

استفاده از عرق بیدمشک برای پوست

بسیاری از تولیدکنندگان مواد بهداشتی و مراقبت از پوست در محصولات خود از ترکیب عصاره پوست بید با یک ماده لایه بردار نظیر یکی از انواع آلفا هیدروکسی اسیدها (AHA) از جمله اسید لاکتیک یا گلیکولیک استفاده کرده و از این طریق به از بین بردن سلول‌های مرده سطح پوست کمک می‌کنند. انجام این کار، علاوه بر شاداب کردن پوست صورت در جوان سازی، افزایش تولید کلاژن و بالا بردن خاصیت ارتجاعی پوست هم موثر است.

تأثیر پوست درخت بید در از بین بردن مشکلات پوستی

بسیاری از متخصصان شناخته شده، برای پاکسازی عمقی پوست‌های چرب و مستعد آکنه از ماسک‌های حاوی پوست درخت بید و عرق بیدمشک استفاده می‌کنند. استفاده از این قبیل ماسک‌ها در مجاورت بخار، علاوه بر تمیز کردن منافذ و تنگ کردن آن ها در از بین بردن لایه‌های شاخی و مرده پوست نیز تأثیرگذار است. مصرف اسکراب‌های حاوی پوست بید به جوان سازی صورت و بدن و ایجاد طراوت و شادابی در آن کمک می‌کند.

حتما بخوانید انواع ماسک صورت

نکات جالب و خواندنی

  • بید مجنون، گونه ای درخت بید است که در مناطق مرطوب و در مجاورت منابع آب و چشمه‌ها و رودخانه‌ها می‌روید.
  • برخی انواع درخت بید، سالیانه در حدود 3.5 متر رشد می‌کنند.
  • با توجه به ترکیبات موجود در پوست بید، جویدن این ماده در تسکین درد موثر است. در واقع، قابلیت تسکین بخشی پوست درخت بید به مراتب قوی تر و ماندگارتر از آسپرین است. به همین دلیل، بسیاری از افراد با جویدن پوست درخت بید به کاهش دردهای جسمانی خود کمک می‌کنند.
  • پوست بید سفید در اوایل بهار و برای مقاصد درمانی برداشت می‌شود. در این فصل، پوست این درخت در رنگ‌های گوناگون از زرد تا قرمز آتشین مشاهده می‌شود.
  • درخت بید در اصل، بومی کشور چین است. امروزه، ترکیب عصاره‌های به دست آمده از پوست درخت بید سفید، بید شکننده و بید سرخ در بازار اروپا و آمریکا به چشم می‌خورد.
  • اهالی چین باستان از شاخه‌های بید برای درمان بیماری هایی نظیر تب روماتیسمی، سرماخوردگی، خونریزی و گواتر استفاده می‌کردند.

با توجه به آن چه گفته شد، خواص عرق بیدمشک برای پوست بسیار قابل توجه است. به همین دلیل، پوست انواع درخت بید و فرآورده‌های به دست آمده از آن را می‌توان برای درمان انواع مشکلات پوستی از جمله، آکنه، تیرگی، لکه های پوستی و جوان سازی پوست صورت و بدن مورد استفاده قرار داد.

مقاله پیشنهادی خواص انواع عرقیات گیاهی

گلاب اصل قمصر

گلاب صالحیان از مرغوب ترین نوع گل محمدی در جهان تولید می شود و دارای عطر خاص و بی نظیری است.

گلاب اصل قمصر
مطالب مرتبط با خواص مواد غذایی
5 خاصیت مهم توت سفید
خواص و فواید توت سفید خشک برای لاغری، پوست، قلب و مقابله با استرس همراه با عوارض جانبی