ماسک گلاب برای صورت

بروز شده در درباره زیبایی (فقط 4 دقیقه مطالعه)
ماسک گلاب برای صورت

گلاب یکی از مهمترین محصولات صادراتی ایران است تا جایی که همه ساله از گلاب معطر قمصر کاشان برای شستشوی کعبه استفاده می کنند.

گلاب در واقع، عصاره گل سرخ است که با روش تقطیر گلبرگ ها یا خیساندن آن ها در آب و حرارت دادن به دست می آید. ماده به دست آمده یک مایع معطر است که از خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی برخوردار است. به لطف همین خواص شگفت انگیز و عطر خوش گل سرخ است که می توان این ماده را در ماسک گلاب یا در انواع لوسیون ها و کرم ها به کار برد. این روزها، استفاده از ماسک گلاب و عسل و سایر مواد طبیعی در اسپاها و مراکز زیبایی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

بسیاری از افراد، در حال حاضر از ماسک صورت و تونرهای خانگی استفاده می کنند. در این میان، تونر و ماسک گلاب از سایر محصولات این چنینی پرکاربردتر هستند. در اینجا قصد داریم روش درست کردن گلاب خانگی و روش به کارگیری آن در تونر و ماسک گلاب را با شما به اشتراک بگذاریم.

گلاب خانگی و تونر پاک کننده صورت حاوی گلاب

مواد لازم

برای درست کردن تونر پاک کننده صورت حاوی گلاب به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • یک چهارم پیمانه فندق افسونگر
  • یک چهارم پیمانه گلاب خانگی یا گلاب آماده
  • 5 قطره عصاره روغنی گل سرخ یا اسطوخودوس یا هر عصاره روغنی و معطر دیگر

برای درست کردن گلاب خانگی به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • 2 پیمانه گلبرگ گل سرخ
  • 3 پیمانه آب تصفیه شده یا آب مقطر
  • روش درست کردن گلاب خانگی و تونر پاک کننده صورت

گلاب خانگی

برای درست کردن گلاب خانگی، ابتدا باید آب و گلبرگ های گل سرخ را در ظرفی ریخته و آن را بر روی شعله مستقیم قرار دهید. می توانید ابتدا شعله را زیاد کنید تا آب بجوشد. به محض جوشیدن آب، شعله را خاموش کنید و اجازه دهید گلبرگ ها به مدت 45 دقیقه در همان ظرف استراحت کنند تا عصاره آن ها به خوبی خارج شود. هر از چندی، می توانید گلبرگ ها را به وسیله یک قاشق تمیز اندکی فشار دهید و روند خروج عصاره را تسریع کنید.

سپس، با کمک یک آبکش فلزی ریز بافت می توانید مایع خود را صاف کنید. برای این کار می توانید از فیلتر قهوه هم کمک بگیرید. گلبرگ های رنگ و رو رفته را دور بریزید. حالا، می توانید مایع به دست آمده را در ظرف مناسبی ریخته و داخل یخچال قرار دهید. برای نگهداری طولانی مدت این مایع، می توانید بخشی از آن را در ظرف های دربسته مخصوص ریخته و داخل فریزر نگهداری کرده و در موقعیت مناسب مصرف کنید. به این ترتیب، قادر خواهید بود مقدار قابل توجهی از این مایع را به صورت یکجا تهیه کرده و برای دوره ای طولانی نگهداری کنید.

چند نکته کاربردی

برای درست کردن ماسک گلاب و تونر صورت حاوی گلاب، کافی است یک چهارم پیمانه فندق افسونگر را با یک چهارم پیمانه گلاب خانگی مخلوط کرده و داخل یک بطری ریخته و در زمان دلخواه آن را روی پوست صورت خود اسپری کنید. این ماده را می توان هم به عنوان ماسک صورت و هم به عنوان تونر مورد استفاده قرار داد.

در صورت تمایل برای مصرف این ماده به عنوان تونر، کافی است قطعه ای پنبه را به مایع آغشته کرده و پوست خود را با آن تمیز کنید. پس از آن، می توانید از سرم ها و کرم های مخصوص روز و شب یا کرم مرطوب کننده عادی خود استفاده کنید.

برای درست کردن گلاب خانگی، بهتر است از گلبرگ گل های ارگانیکی استفاده کنید که به مواد زیان آور و آفت کش ها آلوده نیستند.

بهتر است قبل از هر کاری، گلبرگ ها را در آب غوطه ور کرده و به خوبی شستشو دهید تا گرد و غبار و مواد آلاینده آن را تمیز کنید.

در صورت دسترسی نداشتن به گل های ارگانیک، توصیه می کنیم از گلاب های آماده ای استفاده کنید که با روش تقطیر تولید شده اند.

اضافه کردن عصاره روغنی گل سرخ به تونر یا ماسک گلاب ضروری نیست. با این حال، انجام این کار باعث می شود که تونر و ماسک صورت شما از عطر و بوی به مراتب دلپذیرتری برخوردار باشند.

با توجه به قیمت بالای عصاره روغنی گل سرخ، می توانید به جای آن از روغن جوجوبا استفاده کنید که بسیار مقرون به صرفه تر است.

گلاب خانگی یا گلاب تقطیر شده؟! مسئله این است!

در این جا، شما را با روش درست کردن گلاب خانگی آشنا کردیم. نتیجه حاصله مایعی خوش رنگ و معطر است که از فواید قابل توجهی نیز برخوردار است. گلاب های آماده ای که در فروشگاه ها به فروش می رسند با روش تقطیر تولید می شوند. گلاب آماده در مقایسه با گلاب خانگی دارای عطر و رنگ کمتری است. با این حال، ماسک گلاب یا تونر حاوی گلاب آماده هم به اندازه محصولات حاوی گلاب خانگی مفید و رضایت بخش هستند.

گلاب اصل قمصر

گلاب صالحیان از مرغوب ترین نوع گل محمدی در جهان تولید می شود و دارای عطر خاص و بی نظیری است.

گلاب اصل قمصر
مطالب مرتبط با زیبایی
سفید کردن پوست صورت با گلاب
علت تیره شدن پوست صورت، آیا گلاب پوست را تیره میکند؟ آیا گلاب پوست را روشن میکند؟ آیا گلاب ابرو را سفید میکند؟