بخور گلاب و بابونه

بروز شده در درباره زیبایی (فقط 4 دقیقه مطالعه)
بخور گلاب و بابونه

استفاده از بخور گلاب و بابونه یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌تواند پوست را برای مراحل بعدی درمان و مراقبت آماده کند. استفاده از بخورهای گیاهی مقدمه خوبی برای انجام اسکراب یا مصرف ماسک به حساب می‌آید. انجام این کار، منافذ پوست را تمیز و باز کرده و به ماسک‌ها یا روغن‌ها و مواد مغذی موجود در کرم‌ها اجازه می‌دهد تا در عمق پوست نفوذ کنند.

گیاهان مورد استفاده در بخور گلاب و بابونه عبارتند از:

  • اسطوخودوس
  • گل سرخ
  • بابونه

هر یک از این گیاهان به طور طبیعی معطر و آرامش بخش هستند. در صورت تمایل، می‌توان هر یک از این گل‌ها و مواد طبیعی را به تنهایی مورد استفاده قرار داد. با این حال، ترکیب مواد یاد شده، معجونی عالی و منحصر به فرد را در دسترس ما قرار می‌دهد که با استفاده از آن می‌توانیم پوست خود را به صورت عمقی پاک سازی و درمان کنیم.

 

خواص هر یک از گیاهان به کار رفته در بخور گلاب و بابونه

- اسطوخودوس:

گیاهی است که از خصوصیات ضد قارچی، ضد میکروبی و آنتی باکتریالی برخوردار است. عطر و مواد موجود در این گیاه شگفت انگیز به تسکین پوست، کاهش استرس و درمان بی خوابی کمک می‌کنند.

اسطوخدوس

- گلبرگ‌های گل سرخ:

 

گلبرگ‌های گل سرخ هم از خواص آنتی باکتریالی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی برخوردار هستند.

 

- بابونه:

 

بابونه هم گیاهی است که از خواص ضد قارچی، آنتی باکتریالی و ضد التهابی برخوردار است. هم چنین، مصرف این گیاه در درمان اضطراب و بهبود ناراحتی‌های پوستی تأثیرگذار است.

حتما بخوانید خواص عرق بابونه

بخور گلاب و بابونه یک روش مراقبت خوش عطر و بو است که علاوه بر آروماتراپی، به شکل قابل توجهی می‌تواند در نرم کردن و پاک سازی صورت هم موثر باشد.

 

برای تهیه بخور گلاب و بابونه به مواد زیر نیاز دارید:

 

  • یک بطری شیشه‌ای
  • غنچه خشک شده گل اسطوخودوس: یک واحد
  • گلبرگ‌های خشک شده گل سرخ: نصف واحد
  • گل‌های خشک شده بابونه: یک واحد
  • در حدود نیم لیتر آب داغ
  • حوله

همان طور که مشاهده می‌کنید، حجم گلبرگ‌های گل سرخ باید نصف سایر گل‌ها باشد. این امر به دلیل رایحه بسیار قوی این گیاه است. در صورت استفاده مقادیر مساوی، عطر گل سرخ بر سایر گل‌ها غلبه کرده و باعث می‌شود، دیگر نتوانید بوی آن‌ها را احساس کنید. بدیهی است که بسیاری از افراد، عطر گل سرخ را به بوی هر گیاه دیگری ترجیح می‌دهند. بنابراین، در صورت تمایل می‌توانید میزان گل سرخ مصرفی در بخور گلاب و بابونه را به دلخواه افزایش دهید.

 

طرز ساخت

 

در این جا، پیشنهاد می‌کنیم از یک سوم فنجان اسطوخودوس، همان مقدار گل بابونه و دو تا سه قاشق غذاخوری گلبرگ گل سرخ استفاده کنید. در صورت تمایل، می‌توانید گیاهان یاد شده را با هم مخلوط کرده یا به صورت لایه لایه درون بطری شیشه ای بریزید.

چنانچه دوست دارید این گیاهان را به صورت لایه لایه در بطری قرار دهید، بهتر است، کار را با غنچه‌های اسطوخودوس شروع کنید. در غیر این صورت، غنچه‌های اسطوخودوس به سمت پائین بطری حرکت کرده و با سایر گل‌ها مخلوط خواهند شد.

پس از جاگذاری گل‌ها، در حدود نیم لیتر آب داغ را روی گلبرگ‌ها و غنچه‌ها بریزید. در صورت امکان، در بطری را ببندید و آن را در گوشه ای بگذارید تا خنک شود. برای هر بار استفاده از بخور گلاب و بابونه تقریبا به سه چهارم فنجان از این مایع نیاز خواهید داشت.

 

 

روش استفاده

 

پیش از هر چیز، با استفاده از یک شوینده یا پاک کننده مخصوص صورت، پوست خود را به خوبی تمیز کنید. بخشی از مایع بخور و گیاهان داخل آن را در درون ظرف مناسبی ریخته و روی آن نیم لیتر آب داغ بریزید. حالا، زمان آن است که با کمک یک حوله از بخور گلاب و بابونه بهره جوئید. درصورت امکان، بهتر است از آب خالص استفاده کنید.

بخور صورت

برای راحتی بیش تر، می‌توانید ظرف را روی میزی قرار داده و صندلی خود را نزدیک میز بگذارید. روی صندلی بنشینید؛ به میز نزدیک شده و صورت خود را روی کاسه پایین بیاورید. حوله را روی سرتان بیندازید و روی ظرف خیمه بزنید. به این ترتیب، بخار برخواسته از ظرف زیر حوله باقی مانده و روی پوست شما عمل خواهد کرد. لازم است چیزی در حدود ده تا پانزده دقیقه در همین حالت باقی بمانید. درصورت امکان، بهتر است بعد از بخور گلاب و بابونه از ماسک صورت استفاده کرده و پس از آن کرم‌های مناسب پوست خود را مصرف کنید.

حتما بخوانید انواع ماسک با گلاب

گلاب اصل قمصر

گلاب صالحیان از مرغوب ترین نوع گل محمدی در جهان تولید می شود و دارای عطر خاص و بی نظیری است.

گلاب اصل قمصر
مطالب مرتبط با زیبایی
سفید کردن پوست صورت با گلاب
علت تیره شدن پوست صورت، آیا گلاب پوست را تیره میکند؟ آیا گلاب پوست را روشن میکند؟ آیا گلاب ابرو را سفید میکند؟