خواص لیمو ترش: 11 ترفند خانه داری با لیمو ترش

بروز شده در درباره خواص مواد غذایی (فقط 3 دقیقه مطالعه)
خواص لیمو ترش: 11 ترفند خانه داری با لیمو ترش

جالب است بدانید که از لیمو ترش در خانه نیز می توان استفاده کرد؛ این ترفند ها عبارتند از:

  1. لیمو حاوی ماده ای به نام d-lemonnene است. خواص لیمو ترش در مقابله با کک و حشرات ناشی از وجود همین ماده است.

  2. برای مقابله با هر گونه آلودگی و حشرات مزاحم می‌توانید مقداری آب لیموی رقیق شده را در یک بطری ریخته و به نواحی آلوده اسپری کنید.

  3. از خواص لیمو ترش می‌توان به توانایی آن در از بین بردن لکه‌های موجود بر روی میز و مبلمان اشاره کرد.

  4. خاصیت لیموترش در از بین بردن میکروب ها اثبات شده است. بنابراین، می‌توان از آب لیمو به عنوان یک ماده نگهدارنده طبیعی برای مواد غذایی بهره جست.

  5. از دیگر خواص لیمو ترش این است که با استفاده از آن می‌توان لکه‌های چربی به جا مانده بر روی اجاق گاز، فر، مایکروویو و غیره را به راحتی پاک کرد. کافی است روی یک قطعه لیمو کمی نمک بپاشید و آن را روی لکه‌های چربی بمالید. سپس، با استفاده از یک دستمال تمیز، محل مورد نظر را پاک کنید.

  6. به خاطر داشته باشید که تخته برش مواد غذایی از جمله تجهیزاتی است که اغلب، مورد بی‌توجهی قرار گرفته و مکان مناسبی برای رشد و نمو باکتری‌ها به شمار می‌رود. بنابراین، لازم است تخته های آشپزی را هم با استفاده از لیمو و نمک به خوبی پاکیزه کنید.

  7. با استفاده از ترکیب آب لیموی تازه و اندکی جوش شیرین می‌توان لکه‌های به وجود آمده در اثر ریختن آب میوه و سایر مواد غذایی بر روی لباس را از بین برد.

  8. یک دستمال تمیز را به اندکی آب لیمو آغشته کرده و با استفاده از آن، کفش‌های خود را تمیز کنید. خواهید دید که انجام این کار، علاوه بر زدودن آلودگی و خاک کفش‌ها به براق کردن آن ها هم کمک می‌کند.

  9. پس از مدتی، رسوبات آب در سینک ظرفشویی، روشویی و گلدان ها تجمع کرده و ظاهر ناخوشایندی را ایجاد می‌کنند. از جمله خواص لیمو ترش این است که می‌تواند با این رسوبات مقابله کند. کافی است قطعه ای لیمو ترش را برداشته، آن را روی محل مورد نظر بمالید، مدتی صبر کنید و سپس، به خوبی شستشو دهید. برای کسب بهترین نتیجه، ممکن است لازم باشد این کار را چند بار دیگر هم انجام دهید.

  10. گاهی اوقات، داخل مایکروویو به مواد غذایی و روغن آغشته شده و علاوه بر آلودگی، بوی نامطبوعی را به وجود می‌آورد. برای رهایی از این امر، پس از تمیز کردن مایکروویو با مخلوط نمک و لیمو می‌توانید یک قطعه پوست لیمو را داخل یک کاسه آب قرار داده و به مدت 5 تا 6 دقیقه داخل مایکروویو قرار دهید. اجازه بدهید، بخار آب جوش تمام فضای مایکروویو را پر کند. ایجاد بخار به نرم شدن آلودگی ها کمک کرده روند پاک سازی را ساده تر خواهد کرد. سپس، کاسه را برداشته و با استفاده از یک دستمال یا حوله تمیز داخل مایکروویو را پاکیزه کنید.

  11. با استفاده از پوست کن یا یک چاقوی تیز، لایه های نازکی از سطح بیرونی پوست لیموها را جدا کرده و آن ها را داخل یک ظرف دربسته یا یک کیسه فریزر قرار دهید و در یخچال نگهداری کنید. در صورت تمایل می‌توانید قطعات پوست لیمو را داخل نوشیدنی های سرد یا دمنوش های مختلف بریزید. به این ترتیب، علاوه بر استفاده از عطر و طعمی خوش می‌توانید از خواص لیمو ترش هم بهره مند شوید.

    جهت آشنایی با خواص لیمو ترش در سلامت بدن به مقاله: خواص لیموترش در درمان بیماری ها و کمک به بهبود سلامت بدن و همچنین خواص لیمو ترش در زیبایی پوست و مو رجوع کنید.

    گلاب اصل قمصر

    گلاب صالحیان از مرغوب ترین نوع گل محمدی در جهان تولید می شود و دارای عطر خاص و بی نظیری است.

    گلاب اصل قمصر
    مطالب مرتبط با خواص مواد غذایی
    5 خاصیت مهم توت سفید
    خواص و فواید توت سفید خشک برای لاغری، پوست، قلب و مقابله با استرس همراه با عوارض جانبی