خواص عرق بابا آدم

بروز شده در درباره خواص مواد غذایی (فقط 3 دقیقه مطالعه)
خواص عرق بابا آدم

ریشه بابا آدم (Burdock root) گیاهی بومی آسیای شمالی و اروپا است، اگرچه اکنون در آمریکا نیز رشد می کند. ریشه‌های عمیق گیاه بابا آدم بسیار دراز است و رنگ آن بژ تا قهوه‌ای و از بیرون تقریبا سیاه است.

ریشه بابا آدم برای قرن‌ها در پزشکی برای درمان انواع بیماری‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. در طب سنتی، بیشتر به عنوان یک ادرار آور و کمک کننده گوارشی استفاده می شود.

اکنون، محققان کاربردهای بالقوه و خواص ریشه بابا آدم را کشف کرده‌اند. این فواید ممکن است به اندازه کافی گسترده باشد که استفاده از ریشه بابا آدم را به عنوان یک درمان مکمل برای بعضی بیماری‌ها تضمین کند.

ریشه بابا آدم

بابا آدم به شکل‌های مختلف قابل استفاده است: ریشه تازه بابا آدم، دمنوش بابا آدم، پودر ریشه خشک شده بابا آدم، روغن و عرق بابا آدم.

سرشاز از آنتی‌اکسیدان

عرق بابا آدم حاوی انواع مختلفی از آنتی‌اکسیدان‌های قوی از جمله کورستین، لوتئولین و اسیدهای فنولیک است. آنتی‌اکسیدان‌ها از سلول‌های بدن در برابر آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. آنها می‌توانند به درمان و پیشگیری از تعدادی از بیماری‌های مختلف کمک کنند. آنتی‌اکسیدان همچنین می‌تواند به کاهش التهاب کمک کنند. یک مطالعه نشان داد که عرق بابا آدم نشانگرهای التهابی در خون بیماران مبتلا به آرتروز را کاهش می‌دهد.

مطلب پربازدید: خواص عرق زنیان

پوست ریشه بابا آدم

دفع سموم خون

یکی از کاربردهای رایج عرق بابا آدم تصفیه خون است. ریشه بابا آدم حاوی مواد فعالی در سیستم ریشه آن است که می‌تواند سموم را از جریان خون حذف کند. عرق بابا آدم به طور موثر خون را سم زدایی می‌کند و باعث افزایش گردش خون در سطح پوست می‌شود.

دمنوش ریشه بابا آدم

خواص بابا آدم برای سرطان

عرق بابا آدم نه تنها خون را تصفیه می‌کند، بلکه پیشگیری از سرطان نیز مفید است. تحقیقات نشان داده است که بابا آدم برای جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی ناشی از سرطان هایی مانند کارسینوم پانکراس دارد.

تکه های ریشه بابا آدم

خواص عرق بابا آدم برای مردان

عرق بابا آدم یک داروی تقویت‌کننده جنسی است. عصاره ریشه بابا آدم دارای اثر مقوی جنسی است. عرق بابا آدم عملکرد جنسی مردان را افزایش می‌دهد.

مطلب مرتبط: خواص عرق کاسنی برای مردان

خواص عرق بابا آدم برای پوست

عرق بابا آدم برای درمان بیماری‌های پوستی مانند آکنه و اگزما مفید است. خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی ریشه می‌تواند به حل مشکلات پوستی در صورت استفاده موضعی روی پوست کمک کند.

مطلب پیشنهادی: خواص اسطوخودوس برای پوست

سوپ ریشه بابا آدم

خطرات و عوارض جانبی بابا آدم

تحقیقات محدودی در مورد کاربردهای ریشه بابا آدم برای کودکان وجود دارد و ایمنی آن در کودکان مورد مطالعه قرار نگرفته است. به همین دلیل، هرگز نباید به کودک خود ریشه بابا آدم بدهید، مگر اینکه تحت نظارت پزشک متخصص باشد.

ریشه بابا آدم یک ادرارآور طبیعی است، بنابراین در صورت کم آبی نباید آن را زیاد مصرف کنید. همچنین اگر از سایر داروهای ادرار آور نیز استفاده می‌کنید، نباید آن را مصرف کنید، زیرا می‌تواند کم آبی بدن را افزایش دهد.

اگر به گل داوودی یا بابونه آلرژی دارید، ممکن است در معرض افزایش خطر واکنش آلرژیک به ریشه بابا آدم نیز باشید و باید از مصرف آن اجتناب کنید.

زنان باردار یا زنانی که سعی در باردار شدن دارند نباید از ریشه بابا آدم یا مکمل آن استفاده کنند.

سخن آخر

ریشه بابا آدم به شکل عرق، دمنوش یا مکمل موجود است. برای خرید عرق بابا آدم اصل و طبیعی حتما از یک برند مطمئن خرید کنید.

بیشتر بخوانید: خواص عرقیات گیاهی

گلاب اصل قمصر

گلاب صالحیان از مرغوب ترین نوع گل محمدی در جهان تولید می شود و دارای عطر خاص و بی نظیری است.

گلاب اصل قمصر
مطالب مرتبط با خواص مواد غذایی
5 خاصیت مهم توت سفید
خواص و فواید توت سفید خشک برای لاغری، پوست، قلب و مقابله با استرس همراه با عوارض جانبی