5 خاصیت شگفت انگیز اسطوخودوس برای پوست

بروز شده در درباره خواص مواد غذایی (فقط 3 دقیقه مطالعه)
5 خاصیت شگفت انگیز اسطوخودوس برای پوست

عطر تسکین دهنده و آرام بخش عرق اسطوخودوس برای حواس ما بسیار مفید است. رایحه این گل زیبا به قدری آرامش بخش است که به کاهش استرس، اضطراب و حتی آرامش ذهن خسته شما پس از یک روز طولانی کمک می‌کند. اما، آیا می‌دانستید که اسطوخودوس علاوه بر اینکه اسانس برای رایحه درمانی است، برای پوست شما نیز شگفت انگیز است! بله واقعا!

خواص شگفت انگیز اسطوخودوس برای پوست

پوست را تسکین و آرام می‌کند

تسکین دهنده

اسطوخودوس دارای خواص ضد قارچی است که به کاهش التهاب، کاهش قرمزی، سوزش و درمان عفونت‌ها کمک می‌کند و برای کسانی که با پسوریازیس، اگزما یا پوست خشک سر و کار دارند، موهبتی است. استفاده از مرطوب‌کننده‌های غنی‌شده با اسطوخودوس مانند ژل مرطوب‌کننده اسطوخودوس می‌تواند کمک زیادی به جلوگیری از قرمزی و التهاب کند. این یک مرطوب کننده بدن غیر چسبنده غنی شده با خواص اسطوخودوس طبیعی است که پوست شما را تسکین می‌دهد، رطوبت را بازیابی می‌کند و آن را تا 24 ساعت شاداب و هیدراته نگه می‌دارد.

مطلب پیشنهادی: خواص عرق بیدمشک برای پوست

جلوگیری از بروز آکنه

آکنه

ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، اما این روغن ضروری در واقع به پوست شما در برابر آکنه کمک می‌کند و از بروز آکنه جلوگیری می‌کند. روغن اسطوخودوس منافذ شما را باز می‌کند، التهاب روی پوست شما را کاهش می‌دهد و حتی باکتری‌های مولد آکنه را از بین می‌برد. بهترین راه برای استفاده از روغن اسطوخودوس برای آکنه، مخلوط کردن آن با روغن‌های حامل مانند روغن نارگیل یا روغن آرگان است. روغن‌ها را با هم مخلوط کرده و با پنبه روی پوست تمیز خود بمالید. با استفاده منظم، آکنه کمتری را روی پوست خود مشاهده خواهید کرد.

مطلب مرتبط: خواص عرق بید برای پوست

روشن شدن پوست با اسطوخودوس

روشن کننده

آیا برای لکه‌های تیره و کدر روی پوست خود استرس دارید؟ خوب، وقت آن است که پوست خود را به خوبی با اسطوخودوس آشنا کنید! اسطوخودوس به دلیل خواص ضد التهابی خود به کاهش تغییر رنگ و همچنین بهبود لکه‌های تیره روی پوست شما کمک می‌کند. همچنین می‌تواند به کاهش لکه و قرمزی که گاهی اوقات تجربه می‌کنید کمک کند.

بیشتر بخوانید: ماسک روشن کننده با گلاب

اسطوخودوس برای چین و چروک

یکی از دلایل اصلی چین و چروک و خطوط ریز روی صورت شما رادیکال‌های آزاد هستند. افزودن آنتی اکسیدان‌ها به روتین مراقبت از پوست یکی از راه‌های محافظت از آنها در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد است. و روغن اسطوخودوس دلربا سرشار از آنتی اکسیدان است. فقط روغن اسطوخودوس خود را با روغن نارگیل مخلوط کنید و آن را روی خطوط ریز و چین و چروک خود بمالید و به مرور زمان ناپدید شدن آنها را تماشا کنید.

مطلب پیشنهادی: ماسک نشاسته برای لک صورت

سم زدایی و آرامش پوست

سم زدایی

این یک واقعیت ثابت شده است که بوی روغن اسطوخودوس می‌تواند به آرامش ذهن و بدن شما کمک کند. این روغن ضروری روی پوست شما نیز معجزه می‌کند. اضافه کردن چند قطره به آب حمام به آرام شدن ماهیچه‌ها و سم زدایی پوست کمک می‌کند

مطلب پیشنهادی: خواص زنیان برای پوست

گلاب اصل قمصر

گلاب صالحیان از مرغوب ترین نوع گل محمدی در جهان تولید می شود و دارای عطر خاص و بی نظیری است.

گلاب اصل قمصر
مطالب مرتبط با خواص مواد غذایی
5 خاصیت مهم توت سفید
خواص و فواید توت سفید خشک برای لاغری، پوست، قلب و مقابله با استرس همراه با عوارض جانبی