بهترین ماسک صورت خانگی برای آبرسانی، چین و چروک، لک و جوش

بروز شده در درباره زیبایی (8 دقیقه مطالعه)
بهترین ماسک صورت خانگی برای آبرسانی، چین و چروک، لک و جوش

رفع جوش و لک، سفید شدن، آبرسانی عمیق، پاکسازی و جوانسازی پوست از دغدغه‌های زنان و مردان است. بسیاری از افراد، در آرزوی داشتن پوستی صاف، شفاف و جوان هستند، به ویژه بانوان دنبال بهترین چیزها برای پوست صورت خود هستند. شما به سادگی می‌توانید با استفاده از انواع ماسک صورت خانگی چین و چروک‌ها را از بین ببرید، به پوست صورت خود آبرسانی کنید، جوش و لک صورت را پاکسازی کنید و پوستی سفید و درخشان داشته باشید.

 

انواع ماسک صورت خانگی

ماسک های صورت کاربردهای مختلفی دارند از جمله آبرسانی پوست، ضد چروک، رفع جوش، از بین بردن لک، پاکسازی و روشن کردن صورت. انواع ماسک صورت از ترکیب مواد طبیعی و شگفت‌انگیزی مانند گلاب، زعفران، نشاسته، ماست، گلیسیرین، خیار، آلوورا، گوجه فرنگی، پودر چوب صندل و آرد نخودچی ساخته می‌شوند. ماسک گلاب و گوجه فرنگی برای پوست‌های چرب مناسب است. ماسک گلاب و عسل برای داشتن پوستی درخشان و جوان است. ماسک خاک رس و گلاب یکی از بهترین ماسک های صورت مردانه برای پاکسازی پوست است.

در ادامه بهترین ماسک های صورت برای آبرسانی پوست خشک، اسکراب صورت، رفع چین و چروک، روشن کردن پوست و از بین بردن جوش و لک را به شما معرفی می‌کنیم. شما می‌توانید نحوه ساخت ماسک صورت را بیاموزید و با استفاده از روش‌های ساده بهترین ماسک صورت خانگی برای پوست صورت خود تهیه کنید.

آبرسانی پوست صورت

بهترین ماسک برای آبرسانی عمیق پوست ماسک خیار و گلاب است. ماسک خیار و گلاب برای چاقی صورت نیز مفید است. این ماسک ویژه آبرسانی صورت در روزهای گرم تابستان است. گلاب، آلوورا، خیار و گلیسیرین مواد این ماسک برای آبرسانی پوست هستند. خیار یک آبرسان طبیعی پوست است، آلوورا از خواص آبرسانی، مرطوب‌کنندگی، نرم‌کنندگی و ضد التهاب برخوردار است. گلیسیرین موجود در این ماسک صورت روند آبرسانی پوست را بهبود می‌بخشد. گلیسیرین برای سفیدی صورت نیز مفید است.

85 گرم گلاب، 9 گرم مایع آلوورا، 2 گرم گلیسیرین، 3 گرم عصاره خیار داخل یک بطری مجهز به اسپری ریخته و تکان دهید تا مواد ماسک آبرسان به خوبی مخلوط شوند. برای آبرسانی عمیق به پوست، بطری را در فاصله 30 سانتی‌متری صورت خود قرار داده و اسپری کنید، منتظر بمانید تا خشک شود. همچنین می‌توانید با قطعه‌ای پنبه، محلول این ماسک را به پوست صورت خود بمالید.

قویترین ماسک ضد چروک صورت

ماسک نشاسته با گلاب برای چروک صورت مفید است و در لایه‌برداری و پاکسازی پوست موثر است. استفاده منظم از ماسک نشاسته برای چروک به جوانسازی، شادابی و صافی پوست کمک خواهد کرد.

برای تهیه این قویترین ماسک ضد چروک صورت، نصف لیوان آب، یک قاشق غذاخوری نشاسته و یک قاشق غذاخوری گلاب را به خوبی با هم ترکیب کنید. مایع را روی حرارت بگذارید تا غلیظ شود، آن را در یک ظرف تمیز ریخته و منتظر بمانید تا خنک شود. ماسک نشاسته و گلاب را روی پوست صورت خود با استفاده از انگشتان بمالید و صبر کنید تا خشک شود. در پایان، صورت خود را با آب خنک بشویید.

ماسک صورت سیاه

ماسک زغال یک از انواع ماسک پرطرفدار است که برای رفع چین و چروک لک استفاده می‌شود. پاکسازی پوست یکی دیگر از خواص ماسک سیاه است. ماسک صورت سیاه را می‌توانید به صورت آماده از بازار خریداری کنید. در ادامه طرز مصرف این ماسک را بخوانید.

قبل از هرچیز لازم است که دست و صورت خود را به خوبی شستشو دهید تا از هرگونه آثار آرایش و آلودگی پاک شود. می‌توانید از دوش آب گرم نیز استفاده کنید. حال می‌توانید ماسک سیاه را روی صورت خود بمالید. یک لایه ضخیم از ماسک زغال برداشته و به صورت خود بزنید. مراقب باشید که ماسک به موها، ابروها، چشم‌ها و لب شما برخورد نکند. حدود 20 دقیقه صبر کنید تا ماسک سیاه کامل خشک شود. حال صورت خود را به خوبی شسته و مرطوب کنید.

می‌توانید هر دو هفته یکبار از این ماسک استفاده کنید، اگر دچار اگزما هستید یا پوست حساسی دارید، از ماسک صورت سیاه استفاده نکنید، چون به پوست شما آسیب می‌زند.

ماسک صورت مردانه

ماسک خاک رس و گلاب یک ماسک صورت مردانه برای پاکسازی پوست است. برای تهیه این ماسک ویژه آقایان، یک قاشق غذاخوری خاک رس قهوه‌ای، یک قاشق غذاخوری گلاب لازم دارید. ابتدا پوست صورت خود را به خوبی شستشو داده و تمیز کنید. خاک رس قهوه‌ای و گلاب را با هم مخلوط کرده و به خوبی هم بزنید تا خمیر یکدستی بدست آید.

ماسک صورت سیاه مردانه

این ماسک را روی صورت خود مالیده و صبر کنید تا خشک شود. سپس صورت خود را با آب سرد بشویید. توصیه می‌شود که آقایان برای گرفتن نتیجه مطلوب از این ماسک صورت، هفته‌ای 3 بار از آن استفاده کنند.

ماسک صورت ورقه ای

استفاده از ماسک صورت ورقه ای یکی دیگر از روش‌ها برای حفظ سلامت و شادابی پوست است. انواع ماسک صورت ورقه ای خواص ضد چروک و آبرسانی عمیق پوست دارند. در ماسک ورقه ای محل چشم‌ها و بینی سوراخ شده و با قرار دادن آن روی صورت، پوست صورت به طور کامل پوشیده می‌شود.

قبل از استفاده از ماسک صورت ورقه ای، حتما پوست خود را به خوبی شستشو دهید تا از هر گونه آثار آرایش و آلودگی پاک شود. اگر پوست چربی دارید از پن‌های شستشو مخصوص پوست چرب استفاده کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از تونر گلاب پوست خود را پاکسازی کنید.

ماسک صورت ورقه ای

حالا مایع داخل بسته ماسک را به آرامی روی پوست صورت بمالید تا کاملا جذب شود. سپس خود ورقه ماسک را روی صورت قرار دهید به گونه‌ای که چشم، بینی و دهان در جای خود قرار گیرند. سرم اضافه داخل بسته ماسک صورت ورقه ای را روی گردن و دست‌ها بمالید. حدود 20 دقیقه صبر کنید. برای برداشتن ماسک از روی صورت، آن را به آرامی از بخش چانه جدا کنید و به سمت بالا بکشید. پس از تمیز کردن پوست می‌توانید از یک کرم آبرسان استفاده کنید. توصیه می‌شود که هفته 2 تا 3 بار، شبها از ماسک صورت ورقه ای استفاده کنید.

بهترین ماسک صورت برای جوش

ماسک ماست و گلاب یکی از بهترین ماسک‌ها برای انواع جوش صورت از جمله جوش سر سیاه است. این ماسک یک درمان خانگی جوش صورت است. این ماسک یک تونر طبیعی است که علاوه بر رفع جوش و لک، برای روشن کردن، پاکسازی و آبرسانی پوست نیز موثر است. مواد لازم این ماسک صورت برای جوش و روشن کننده شامل ماست، عسل، گلاب و گلبرگ‌های گل سرخ می‌شود. استفاده از گلبرگ‌های گل سرخ در ماسک صورت برای جوش و لک اختیاری است.

برای تهیه ماسک ماست و گلاب، ابتدا گلبرگ‌های گل سرخ را آسیاب کرده و دو قاشق غذاخوری گلاب به آن اضافه کنید. دو دقیقه صبر کنید تا مواد مغذی گلبرگ‌های جذب گلاب شود. سپس یک قاشق غذاخوری ماست به این ترکیب افزوده و مواد را به خوبی هم بزنید. دوباره دو دقیقه صبر کرده و بعد از آن یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید. همه مواد را به خوبی هم بزنید تا ترکیب یکدستی حاصل شود.

قبل از استفاده از ماسک صورت برای جوش سر سیاه، صورت خود را با آب گرم به خوبی شستشو دهید. ماسک را روی پوست صورت بمالید و ده دقیقه صبر کنید. سپس صورت خود را با آب بشویید.

ساخت ماسک صورت برای جوش

در پایان باید بدانید که برای درمان جوش صورت با گلاب، انواع ماسک صورت وجود دارد از جمله:

بهترین ماسک صورت برای لک

ماسک نشاسته برای لک صورت، بهترین نوع ماسک است. این ماسک برای رفع لک و مقابله با جوش صورت بسیار تاثیرگذار است. پاکسازی و طراوت پوست از خواص نشاسته برای صورت است.

برای تهیه ماسک، یک قاشق غذاخوری نشاسته، یک قاشق چایخوری زردچوبه، یک قاشق غذاخوری آبلیمو یا عسل را با هم ترکیب کنید. آبلیمو مخصوص افرادی است که پوست چربی دارند و عسل مخصوص کسانی است که از پوستی خشک برخوردارند.

مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید تا ترکیب نشاسته و گلاب یکدست شود. حالا، می‌توانید ماسک نشاسته و گلاب را بر روی پوست خود بمالید. به مدت بیست دقیقه منتظر بمانید تا ماسک خشک شود. سپس صورت خود را با آب ولرم به خوبی شستشو دهید. استفاده از کرم آبرسان و مرطوب‌کننده بعد از استفاده از ماسک صورت برای لک نیز توصیه شده است.

بهترین ماسک روشن کننده صورت

قویترین ماسک روشن کننده پوست صورت ماسک گلاب و پودر چوب صندل است. برای داشتن پوستی درخشان و باطراوت این ماسک را استفاده کنید. ترکیب گلاب و پودر چوب صندل روشن کننده پوست است و موجب درخشش آن می‌شود. علاوه بر این، پودر چوب صندل از خواص آنتی‌باکتریالی برخوردار است که به رفع جوش صورت کمک می‌کند.

برای تهیه ماسک روشن کننده صورت، یک قاشق غذاخوری گلاب را با یک قاشق غذاخوری پودر چوب صندل مخلوط کنید، مخلوط را به خوبی هم زده و ورز دهید تا به شکل خمیر درآید، خمیر به دست آمده را روی پوست خود مالیده و منتظر بمانید تا خشک شود. سپس، با استفاده از آب خنک و ماده شوینده مخصوص صورت، پوست خود را به خوبی شستشو دهید.

ماسک آبرسان پوست خشک

ماسک گلاب و آلوورا، یک ماسک روشن کننده، در واقع بهترین ماسک برای آبرسانی به پوست‌های خشک و کم آب است. این ماسک آبرسان صورت یک ترکیب عالی از گلاب و آلوورا برای پوست خشک است. یک قاشق غذاخوری گلاب را با یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا ترکیب کرده و به خوبی هم بزنید تا مواد ماسک آبرسان یکدست شوند. این ماسک را روی پوست صورت و گردن بمالید، 15 دقیقه صبر کنید و سپس صورت و گردن خود را به خوبی شستشو دهید.

ماسک اسکراب صورت

ماسک زعفران، گلاب و عسل یک ماسک اسکراب صورت برای پاکسازی پوست، رفع لک صورت و افزایش لطافت و شادابی پوست است. برای تهیه ماسک اسکراب صورت، 10 رشته زعفران، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون، یک قاشق غذاخوری گلاب و 2 قاشق غذاخوری شکر دانه درشت لازم دارید. ابتدا رشته‌های زعفران را با روغن زیتون مخلوط کنید، سپس شکر و گلاب را با آن افزوده و همه مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید. حالا این ماسک اسکراب را روی پوست صورت بمالید.

بهترین ماسک صورت برای پوست چرب

ماسک گلاب و گوجه فرنگی بهترین ماسک صورت برای پوست چرب است. از بین بردن چربی اضافی و استحکام بخشی به پوست از خواص گوجه فرنگی است. ترکیب گوجه فرنگی و گلاب به تمیز کردن پوست، بستن منافذ، استحکام بخشی و از بین بردن چربی اضافی پوست صورت کمک می‌کند. یک قاشق غذاخوری گلاب را با یک قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی ترکیب کرده و با استفاده از قطعه ای پنبه بر روی صورت و گردن خود بمالید. پس از خشک شدن، صورت خود را به خوبی شستشو دهید.

بهترین برند ماسک صورت

شاید به فکر این باشید که به جای ماسک صورت خانگی از ماسک صورت آماده موجود در بازار استفاده کنید. برای خرید ماسک صورت، خوب است که بدانید بهترین ماسک صورت در بازار چیست. بایوآکوا، آنیپک و وارمی از برندهای پرطرفدار ماسک صورت در بازار هستند. بایوآکوا یک برند چینی با 14 سال سابقه تولید محصولات مراقبت از پوست است که انواع ماسک صورت با عسل، آلوورا و ویتامین سی است. ماسک صورت با عسل برای پوست چرب مناسب است.

شاید بهترین مارک ماسک صورت برای پوست چرب، آنپیک باشد، یک برند کره‌ای تولیدکننده محصولات آرایشی بهداشتی. محصولات این برند از مواد اولیه طبیعی تشکیل شده‌اند. وارمی یک برند ایرانی است که به صورت تخصصی در زمینه تولید ماسک صورت فعالیت می‌کند. ماسک سیاه و ماسک خاک رس از جمله محصولات این برند هستند.

گلاب اصل قمصر

گلاب صالحیان از مرغوب ترین نوع گل محمدی در جهان تولید می شود و دارای عطر خاص و بی نظیری است.

گلاب اصل قمصر
مطالب مرتبط با زیبایی
سفید کردن پوست صورت با گلاب
علت تیره شدن پوست صورت، آیا گلاب پوست را تیره میکند؟ آیا گلاب پوست را روشن میکند؟ آیا گلاب ابرو را سفید میکند؟