خواص عرق برگ چنار

بروز شده در درباره خواص مواد غذایی (فقط 5 دقیقه مطالعه)
خواص عرق برگ چنار

برگ چنار (Sycamore leaf) برگ درختی است که در بسیاری از نقاط جهان می‌تواند رشد کند. چوب این درخت چنار با جثه پهن و برگ‌های پهن سال‌هاست که به ویژه برای تولید مبلمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. برگ‌های این درخت نیز که در ساخت مبلمان استفاده می‌شود، برای سلامتی پوست و چاقی بسیار مفید است.

خواص برگ چنار

عرق برگ چنار برای چی خوبه؟ در درجه اول برگ چنار برای روماتیسم، دردهای استخوانی، کمردرد و فتق گردن مفید است. برگ چنار از دندان‌ها و لثه ها محافظت می‌کند و برای پیشگیری و کاهش شدت صرع مفید است. برگ چنار در بهبود حالت تهوع موثر است.

بهبود سوختگی پوست، بازسازی سلول‌ها، مقابله با پسوریازیس، التیام زخم‌ها از جمله خواص برگ چنار برای پوست است. جلوگیری از ترشحات واژن از دیگر خواص برگ چنار برای زنان است.

خواص عرق برگ چنار برای پوست

عرق برگ چنار برای سلامت پوست مفید است. برگ چنار در پاکسازی پوست موثر است. عرق گفته شده از برگ‌های چنار نیز برای تسکین درد در برخی سوختگی‌ها استفاده می‌شود. گفته می‌شود برگ های چنار را که پس از خشک شدن می‌جوشانند و سپس گرم می‌کردند، به محل رفع سوختگی می‌زدند.

عرق برگ چنار به بهبود زخم‌های پوست کمک می‌کند، سرعت التیام زخم‌ها را افزایش می‌دهد و اثرات منفی زخم‌ها روی پوست را نیز کاهش می‌دهد. عرق برگ چنار برای بهبود پسوریازیس که یک عارضه پوستی است، نقش مهمی دارد.

نوشیدن عرق برگ چنار برای جوش صورت مفید است. عرق برگ چنار طبع سرد و تر دارد و از بروز جوش‌ها ناشی از گرمی جلوگیری می‌کند. درخشندگی پوست، رفع لک پوست صورت، بهبود سوختگی و زخم‌های عفونی از جمله خواص عرق برگ چنار برای پوست است.

برگزیده: آیا گلاب پوست را تیره میکند؟

خواص عرق برگ چنار برای چاقی

ایا عرق برگ چنار چاق کننده است؟ عرق چنار و چاقی رابطه مستقیم دارند. از آنجا که عرق برگ چنار طبیعت سرد دارد و به افزایش اشتها کمک می‌کند، عرق چنار برای چاقی موثر است. عرق برگ چنار برای چاقی صورت نیز کاربرد دارد. در طول هفته، چندین نوبت عرق برگ چنار بنوشید تا تاثیر آن برای چاقی صورت را ببینید.

خواص عرق برگ چنار برای مو

عرق برگ چنار برای سلامت مو و پوست سر موثر و مفید است. عرق چنار به نرم شدن پوست سر کمک می‌کند، پوست سر را تغذیه می‌کند و ویژگی جلوگیری از ریزش مو را دارد.

ریزش مو

شوره سر به دلیل خشکی به خصوص در دوره‌های خاصی در پوست سر دیده می‌شود. برگ درخت چنار موها را تغذیه , تقویت می‌کند، از ریزش مو و از خشک شدن پوست سر جلوگیری می‌کند. از شوره سر ناشی از خشک شدن پوست سر در موها جلوگیری می‌کند. اگر می‌خواهید از شر تشکیل شوره سر در موهای خود خلاص شوید، می‌توانید از این عرق برگ چنار شفابخش استفاده کنید.

برگ چنار برای زنان

حساسیت پوستی ناشی از ترشحات واژن یکی از مشکلات رایج زنان است. عرق برگ چنار در از بین بردن این ترشحات واژن موثر است.

عرق برگ چنار برای دندان

دندان درد

دندان درد یکی از سخت‌ترین دردهایی است که می‌توان آن را تحمل کرد. گفته می‌شود که برگ چنار درد دندان را تسکین می‌دهد. با این حال، همچنین بیان شده است که برگ چنار در بهبود مشکلات لثه موثر است. بنابراین عرق برگ چنار نقش مهمی در کمک به سلامت دندان دارد.

عرق برگ چنار برای مفاصل و استخوان

برگ چنار برای بهبود کلسیفیکاسیون( تجمع کلسیم) مفاصل خوب است. کلسیفیکاسیون مفصلی بیماری است که افراد زیادی را آزار می‌دهد. آرتروز مفاصل باعث درد در زانو یا کمر می‌شود و راه رفتن و بالا رفتن از پله‌ها را دشوار می‌کند.

عرق برگ چنار در از بین بردن ورم‌ها در بدن موثر است. با نوشیدن عرق برگ چنار ورم بدن کاهش می‌یابد. عرق برگ چنار برای سلامت استخوان‌ها نیز مفید است و در مشکلاتی مانند کلسیفیکاسیون تاثیر بسزایی دارد. به همین ترتیب، برگ‌های خشک و آب پز چنار را می‌توان به عنوان داروی کلسیفیکاسیون در نظر گرفت.

طرز مصرف عرق برگ چنار

عرق برگ چنار

قبل از شام ناشتا یک لیوان عرق برگ چنار برای مقابله با کلسیفیکاسیون و شب ها قبل از خواب یک لیوان بنوشید.این کار را به مدت 15 روز ادامه می‌یابد. بعد از 15 روز، 3 روز قطع می‌شود و 15 روز دوم دوباره استفاده می‌شود. عرق برگ چنار باید به صورت تازه تهیه و مصرف شود.

طرز تهیه عرق برگ چنار

پاسخ به سوال طرز تهیه عرق برگ چنار کاملا ساده است. برگ‌های چنار ابتدا کاملا خشک می‌شوند. هیچ برگ مرطوبی نباید وجود داشته باشد. بر‌ های خشک شده در درجه اول به خوبه شسته شده و به قطعات کوچک شکسته می‌شوند. 2 فنجان آب آشامیدنی را بجوشانید. تکه‌های خرد شده و کوچک برگ چنار را در آب در حال جوش ریخته و 1 دقیقه دیگر می‌جوشانند. نباید بیش از 1 دقیقه بجوشانید. پس از جوشاندن، برگ‌ها زهکشی شده و آب باقیمانده پس از سرد شدن آماده استفاده می‌شود.

مضرات عرق برگ چنار

مصرف مداوم برگ چنار مناسب نیست. پس از مصرف در فواصل زمانی معین، لازم است مدتی از نوشیدن آن صرف نظر کنید. در صورت داشتن بیماری برای تشخیص و درمان صحیح حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

این مطلب صرفا اطلاعات عمومی است و هرگز جایگزین توصیه پزشک متخصص نیست. قبل از انجام هر اقدامی حتما با یک پزشک متخصص ملاقات و از توصیه‌های او پیروی کنید. اطلاعات بیشتر
گلاب اصل قمصر

گلاب صالحیان از مرغوب ترین نوع گل محمدی در جهان تولید می شود و دارای عطر خاص و بی نظیری است.

گلاب اصل قمصر
مطالب مرتبط با خواص مواد غذایی
5 خاصیت مهم توت سفید
خواص و فواید توت سفید خشک برای لاغری، پوست، قلب و مقابله با استرس همراه با عوارض جانبی