خواص آلوئه ورا برای پوست صورت

بروز شده در درباره زیبایی (فقط 5 دقیقه مطالعه)
خواص آلوئه ورا برای پوست صورت

آلوئه ورا یا آلوورا (نام علمی: Aloe vera) شاید یکی از پرمصرف ترین گیاهان طبیعی برای زیبایی پوست صورت است. مایع ژل مانند آلوئه ورا دارای خواص شگفت انگیزی برای پوست است. عصاره آلوئه ورا برای جای جوش، لک صورت، دور چشم، آفتاب سوختگی و خراش کوچک قابل استفاده است. مصرف موضعی ژل آلوورا برای پوست بی خطر است.

آلوئه ورا گیاهی است که اغلب در مراقبت از پوست استفاده می‌شود، ژل آلوورا از برگ‌های بلند و میخ‌دار آن گرفته می‌شود. در داخل این برگهای چاق، ژل آلوئه ورا وجود دارد که حاوی فوایدی برای پوست صورت است.

آلوورا

عصاره آلوئه ورا

عصاره ای که در ژل آلوئه ورا استفاده می‌شود از برگ این گیاه گرفته شده است. بیش از یک نوع گیاه آلوئه وجود دارد، در واقع حدود 420 گونه مختلف از آن وجود دارد. رایج ترین شکل مورد استفاده گیاه آلوورا برای صورت، گیاهی به نام آلوئه باربادنسیس میلر است.

از آلوئه ورا به عنوان ژل موضعی استفاده می‌شود که از ماده ژل مانند داخل برگهای گیاه ساخته می‌شود. همچنین می‌توان ژل را به طور مستقیم از برگها با شکستن و فشار دادن آنها استفاده کرد. با این حال، استفاده از ژل آلوورا آماده بسیار آسان تر است.

خاصیت آلوورا برای پوست

خواص آلوئه ورا برای پوست صورت، دور چشم، چین و چروک صورت، لک، جوش و جای جوش است. برای استفاده هر چه بهتر از فواید آلوورا برای پوست، ژل آلوورا را استفاده کنید زیرا عصاره آلوئه ورا به خوبی ژل عمل نمی کند. خود ژل دارای عناصر مرطوب کننده برای محافظت و التیام پوست است. علاوه بر این ترکیب گلیسیرین و گلاب برای دور چشم عالی است.

داخل برگهای گیاه آلوئه ورا ژل آلوئه ورا وجود دارد. اگر به برگهای گیاه آلوورا دسترس ندارید می‌توانید آبرسان آلوورا یا ژل آلوئه ورا برای پوست صورت را از داروخانه ها تهیه کنید.

خواص آلوئه ورا برای چروک پوست صورت

آلوئه ورا با چین و چروک پوست صورت مقابله می‌کند. با افزایش سن، پوست کلاژن را از دست می‌دهد. کلاژن ماده‌ای است که به پوست کمک می‌کند تا جوان و شاداب باقی بماند، بنابراین با تولید کمتر آن در بدن، پوست بیشتر مستعد چین و چروک می‌شود.

آلوئه ورا حاوی ماده‌ای به نام استرول است که بدن را به تولید کلاژن و اسید هیالورونیک تشویق می‌کند و به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می‌کند. هرچند آلوورا چروک پوست صورت را به طور کلی متوقف نمی‌کند، اما می تواند بافت پوست را جوان تر کند.

همچنین اگر پوست چانه یا پیشانی خود را خراش داده اید، می‌توانید برای تسکین سریع درد و سوزش، آلوئه ورا را روی آن ناحیه بمالید. سه بار در روز استفاده کنید.

آلوورا برای دور چشم

آلوورا با آبرسانی پوست، لکها و سیاهی دور چشم را روشن می‌کند. گاهی اوقات سیاهی زیر چشم یا لکهای روی پوست می‌تواند به دلیل کم آبی پوست باشد.

آلوورا برای جوش صورت خوبه

علاوه بر گلاب، ژل آلوئه ورا قاتل جوش صورت است. طرز استفاده از آلوورا برای پوست صورت، این گونه است که باید ژل آلوورا را با یک قطعه پنبه به طور مستقیم روی جوش صورت سه بار در روز بمالید. با توجه به اثرات ضد التهابی آلوئه ورا، این ژل ممکن است به درمان انواع التهابی جوش صورت کمک کند.

تکه های آلوئه ورا

جای جوش صورت

برای بهبود آثار جای جوش، زخم یا بریدگی روی پوست، آلوئه ورا را امتحان کنید. ساختار مولکولی آن به بهبود سریع زخم‌ها کمک می‌کند و با تقویت کلاژن و مبارزه با باکتری‌ها، جای زخم را به حداقل می‌رساند. ژل آلوورا حداکثر سه بار در روز استفاده شود.

آبرسان آلوورا

آلوورا آبرسان پوست است. در حالی که ژل آلوئه ورا به راحتی جذب می‌شود و برای پوست‌های چرب نیز ایده آل است، آبرسان آلوئه ورا می‌تواند به درمان پوست خشک نیز کمک کند. پس از حمام کردن، می‌توانید از عصاره آلوورا برای مرطوب کردن پوست خود استفاده کنید.

سوختگی

برای سوختگی‌های جزئی، ژل آلوئه ورا را تا سه بار در روز روی ناحیه آسیب دیده بمالید. همچنین ممکن است لازم باشد از ناحیه مورد نظر با گاز استریل محافظت کنید.

تبخال

تبخال در قسمت بیرونی دهان ایجاد می‌شود. آلوئه ورا ممکن است به درمان ویروس تبخال که عامل اصلی تبخال است، کمک کند. مقدار کمی از ژل را دو بار در روز پوست خود بمالید تا زمانی که از بین برود.

اگزما

اثرات مرطوب کنندگی آلوئه ورا می‌تواند به کاهش خشکی پوست و خارش مرتبط با اگزما کمک کند. ژل آلوئه ورا همچنین ممکن است به بهبود درماتیت سبورئیک کمک کند. در حالی که این نوع روغنی اگزما اغلب در پوست سر دیده می‌شود، می‌تواند قسمت‌هایی از صورت و پشت گوش را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

پسوریازیس

مانند اگزما، آلوئه ورا ممکن است به کاهش التهاب و خارش ناشی از پسوریازیس کمک کند. برای گرفتن بهترین نتیجه، ژل آلوئه ورا را دو بار در روز روی ناحیه آسیب دیده پوست بمالید.

ژل آلوورا

آلوورا برای پوست خوبه؟

بله، از جمله فواید آلوورا برای پوست می‌توان خاصیت آنتی اکسیدان و ضد التهابی، بهبود آفتاب سوختگی، رفع جای جوش و زخم، ضد چین و چروک، سفید شدن پوست صورت، آبرسانی پوست خشک نام برد.

عوارض جانبی آلوئه ورا

استفاده از آلوئه ورا برای پوست صورت به صورت موضعی بی خطر است، اما بهتر است با پزشک متخصص پوست نیز مشورت کنید.

همچنین اگر سوختگی شدید یا زخم عمیق پوست دارید، بهتر است از مصرف آلوئه ورا خودداری کنید. در واقع، حتی شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد آلوئه ورا ممکن است توانایی طبیعی پوست شما را برای التیام زخمهای عمیق مربوط به جراحی کاهش دهد.

در صورتی که پس از مصرف ژل آلوورا برای پوست صورت دچار خارش یا سوزش خفیف شدید، ممکن است به ژل حساسیت داشته باشید و باید سریع استفاده از آن را متوقف کنید.

از ژل آلوئه ورا روی پوست کثیف یا آلوده استفاده نکنید. قبل از استفاده از آلوورا برای پوست صورت، حتما پاکسازی صورت انجام دهید.

گلاب اصل قمصر

گلاب صالحیان از مرغوب ترین نوع گل محمدی در جهان تولید می شود و دارای عطر خاص و بی نظیری است.

گلاب اصل قمصر
مطالب مرتبط با زیبایی
سفید کردن پوست صورت با گلاب
علت تیره شدن پوست صورت، آیا گلاب پوست را تیره میکند؟ آیا گلاب پوست را روشن میکند؟ آیا گلاب ابرو را سفید میکند؟