بهترین آبرسان طبیعی پوست

بروز شده در درباره زیبایی (8 دقیقه مطالعه)
بهترین آبرسان طبیعی پوست

مزایای استفاده از آبرسان صورت طبیعی در مقابل کرم مرطوب‌کننده بی شمار است. با آبرسان پوست طبیعی، هیچ ماده شیمیایی اضافه وجود ندارد و می‌دانید چه چیزی روی پوست خود می‌گذارید. این آبرسان طبیعی کم خطرتر، ارزان و دارای عوارض کمتری است.

واکنش انواع پوست خشک یا چرب به مواد طبیعی مختلف یکسان نیست. اگر در استفاده از مواد طبیعی برای آبرسانی عمیق پوست در منزل تازه کار هستید، با یک پک آزمایشی کوچک شروع کنید، قبل از اینکه انواع مختلف را امتحان کنید تا ببینید پوست شما به کدام ماده بهتر پاسخ می‌دهد. برای مشاوره شخصی مراقبت از پوست، باید با یک متخصص پوست دارای مجوز مشورت کنید.

در این مطلب به معرفی 16 آبرسان طبیعی پوست می‌پردازیم:

  1. آووکادو
  2. کره شیا
  3. روغن نارگیل
  4. کره انبه
  5. آب دوغ
  6. روغن زیتون
  7. عسل
  8. کره کاکائو
  9. آلوئه ورا
  10. خیار
  11. بلغور جو دوسر کلوئیدی
  12. ماست
  13. روغن بادام شیرین
  14. روغن دانه آفتابگردان
  15. موز
  16. روغن جوجوبا

آووکادو

آووکادو یک میوه محبوب است که در آب و هوای گرم رشد می‌کند. این میوه سبز گوشتی علاوه بر خوشمزه بودن می‌تواند به عنوان یک آبرسان طبیعی نیز استفاده شود. روغن آووکادو که از میوه استخراج می‌شود، به سرعت جذب می‌شود و به عنوان آبرسان پوست چرب عالی است. از روغن آووکادو که با روغن‌های دیگر ترکیب شده خودداری کنید. در عوض، روغن آووکادوی خالص و فشرده سرد را استفاده کنید.

آووکادوی پوست کنده و له شده نیز یک آبرسان طبیعی موثر برای صورت است. آووکادوی له شده را مستقیم روی صورت خود قرار دهید و پس از 10 تا 15 دقیقه با آب گرم بشویید. آووکادو را همچنین می‌توان با عسل مخلوط کرد تا ماسک طبیعی صورت تهیه شود.

آووکادو برای آبرسانی طبیعی پوست

کره شیا

شی باتر (Shea butter) یا کره شیا که از مغز درخت شی آفریقایی استخراج می‌شود، یک آبرسان طبیعی بسیار مرطوب کننده و تسکین دهنده است که به ویژه برای پوست خشک مفید است. به دنبال کره شی با درجه A باشید که خالص‌ترین است، یا در صورت وجود، کره شیا ارگانیک را انتخاب کنید. از آنجایی که بسیار غلیظ و غنی است، از کره شی خالص در مناطقی از پوست که بیشتر خشک هستند، مانند دستها و پاها استفاده کنید.

کره شی همچنین به عنوان یک ماده در بسیاری از محصولات و لوسیون‌های حمام و لب استفاده می‌شود. این روغن به خوبی با روغن‌های دیگر ترکیب می‌شود، بنابراین اگر کره شی را دوست دارید، آن را گرم و ذوب کنید و آن را با روغن‌های ضروری مخلوط کنید تا یک آبرسان طبیعی خوشبو داشته باشید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل قدمت طولانی در استفاده برای پوست و مو دارد. روغن نارگیل را می‌توان بعد از حمام برای حفظ رطوبت استفاده کرد. کثیفی و آلودگی پوست جذب روغن نارگیل می‌شود، بنابراین وقتی از آن برای پاکسازی صورت استفاده می شود، آلودگی‌ها را از بین می‌برد و پوست را تمیز و مرطوب می‌کند. برای جلوگیری از بستن منافذ پوست از روغن نارگیل به مقدار کم استفاده کنید. همچنین می‌توان از مقدار کمی روغن نارگیل برای مدیریت موثر موهای وز استفاده کرد.

روغن نارگیل برای آبرسانی به پوست

روغن نارگیل جامد که خالص‌ترین شکل آن است، را انتخاب کنید و به دنبال روغن نارگیل ارگانیک و اصل باشید.

کره انبه

کره انبه که از هسته دانه انبه از درخت گرمسیری تهیه شده است، بهترین مرطوب کننده صورت است. از آنجایی که در دمای اتاق سخت است، اغلب آن را با روغن‌های دیگر (اغلب روغن نارگیل) مخلوط می‌کنند تا نرمتر و راحتتر استفاده شود.

کره انبه برای انواع پوست خشک و چرب خوب است، این کره غیر کومدون‌زا منافذ را مسدود نمی‌کند زیرا پوست شما را نرم می‌کند. توانایی مرطوب کنندگی آن به پوست محدود نمی‌شوند، بلکه می‌تواند برای آبرسانی طبیعی موهای شما استفاده شود.

آب دوغ

در حالی که آب دوغ (شیری که کره آن گرفته شده باشد) به خودی خود مرطوب نمی‌شود، به هر نوعی از مرطوب‌کننده که استفاده می‌کنید کمک می‌کند راحت‌تر جذب پوست شود. دوغ برای همه انواع پوست مفید است، دوغ حاوی اسید لاکتیک (یک اسید آلفا هیدروکسی) است که می‌تواند سلول‌های تازه پوست را از طریق لایه‌برداری ملایم در معرض دید قرار دهد.

برای درمان پوست آسیب دیده، یک قطره کوچک از دوغ را برای چند دقیقه روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید، بشویید و سپس یک مرطوب کننده طبیعی استفاده کنید. حمام دوغ یک درمان قدیمی تسکین پوست است. دو فنجان دوغ ارگانیک را به چند قاشق غذاخوری عسل گرم اضافه کنید تا تجربه لوکسی از آب دوغ و عسل داشته باشید که پوست شما را صاف می‌کند.

طرز استفاده از آب دوغ برای آبرسانی عمیق پوست:

  1. شروع به پر کردن وان حمام با آب گرم کنید.
  2. با پر شدن وان، دو فنجان دوغ ارگانیک به آب اضافه کنید.
  3. دو قاشق غذاخوری عسل خام را برای چند ثانیه در مایکروویو گرم کنید.
  4. عسل را به آب حمام اضافه کنید.
  5. هم بزنید تا عسل و دوغ مخلوط شوند.
  6. 15 تا 20 دقیقه پوست خود را در وان حمام خیس کنید.

روغن زیتون

روغن زیتون که از زیتون تازه گرفته می‌شود، هزاران سال است که استفاده می‌شود. روغن زیتون به خوبی با روغن‌های دیگر ترکیب می‌شود و به عنوان یک عنصر در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌شود. روغن زیتون با پرس سرد، بکر و ارگانیک را برای استفاده در مراقبت از پوست انتخاب کنید.

روغن زیتون حاوی اسکوالن است، یک ترکیب شیمیایی طبیعی با خواص مرطوب کنندگی. وقتی روغن زیتون به تنهایی استفاده می‌شود، کمی سنگین تر از روغن‌های دیگر است. مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا توسط پوست جذب شود و ممکن است برای افرادی که پوست چرب دارند مناسب نباشد. روغن زیتون همچنین به عنوان یک مرطوب کننده برای موهای خشک استفاده می‌شود.

عسل

عسل نه تنها در شیرینی‌ها و چای عالی است، بلکه یک ماده ضد باکتری و یک مرطوب‌کننده طبیعی فوق‌العاده است. عسل را می‌توان به تنهایی یا مخلوط با سایر مواد به عنوان بخشی از یک روال طبیعی مراقبت از پوست استفاده کرد.

سعی کنید یک قاشق عسل طبیعی را روی صورت خود بمالید تا یک ماسک صورت خانگی سریع و آسان داشته باشید. همچنین می‌توانید با مخلوط کردن عسل با بادام، لیمو و سایر مواد طبیعی، اسکراب صورت ایجاد کنید. از مخلوط عسل و روغن نارگیل در حمام استفاده کنید تا پوست مرطوبی داشته باشید.

کره کاکائو

کاکائو که از همان قسمت گیاهی که برای تهیه شکلات استفاده می‌شود (لوبیا)، یک آبرسان طبیعی است که بوی خوشی شبیه شکلات دارد. همچنین سرشار از چربی‌هایی است که در شکلات عالی هستند و یک مرطوب‌کننده عالی برای پوست هستند. کره کاکائو برای پوست خشک مناسب است. برخلاف برخی دیگر از کره‌های طبیعی، کره کاکائو کودوژنیک است، به این معنی که می‌تواند منجر به بستن منافذ پوست شود. بهتر است از استفاده از این محصول روی پوست صورت خودداری کنید.

آلوئه ورا

این گیاه با رشد آسان ممکن است به مرطوب کننده مورد علاقه شما تبدیل شود. ژل موجود در برگهای گیاه آلوئه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها از جمله ویتامینهای A ،C و E است. این درمان موثر آفتاب سوختگی برای درمان و تسکین درد، کاربردهای دیگری نیز در مراقبت طبیعی پوست دارد.

آلوئه ورا برای انواع پوست مناسب است، تولید کلاژن را افزایش می‌دهد که به ترمیم و انعطاف‌پذیری پوست کمک می‌کند. می‌توانید از آلوئه ورا مستقیما از گیاه استفاده کنید، با بریدن یک برگ و برداشتن ژل داخل آن. اثر خنک‌کنندگی آلوئه ورا همچنین آن را به یک ماسک خانگی برای لک صورت تبدیل می‌کند.

آلوورا برای آبرسانی پوست

خیار

خیار که معمولا در سالاد خورده می‌شود، دارای محتوای آب بالایی است که آن را به خصوص مرطوب‌کننده می‌کند. خیار نیز مانند آلوئه ورا به کاهش درد و التهاب پوست به دلیل آفتاب سوختگی کمک می‌کند.

این سبزی آبرسان برای انواع پوست مفید است. خیارهای برش داده شده را می‌توان مستقیم روی چشمها قرار داد تا پف زیر چشم را کاهش دهد. مخلوط کردن یک خیار با گلاب برای تهیه ماسک خیار را پیشنهاد می‌کنیم.

بلغور جو دوسر کلوئیدی

بلغور جو دوسر کلوئیدی (جو دوسر ساده که به خوبی آسیاب شده است) برای قرنها به عنوان یک آبرسان ملایم و تسکین‌دهنده استفاده می‌شود. برای کسانی که از پوست خشک، پوسته پوسته یا خشن رنج می‌برند، بلغور جو دوسر دارای خواص ضد التهابی است. در حالی که بلغور جو دوسر کلوئیدی خوراکی است، پس از آسیاب شدن جو دوسر و تبدیل آن به پودر خوب، معمولاً نسبت به جو دوسر کلاسیک رول شده جذابیت کمتری دارد.

هنگامی که بلغور جو دوسر کلوئیدی با آب مخلوط می‌شود می‌تواند یک ماسک آبرسان صورت یا یک نرم‌کننده پوست باشد. برای آبرسانی عمیق به پوست در منزل، سعی کنید یک یا دو فنجان بلغور جو دوسر کلوئیدی را به یک حمام گرم اضافه کنید.

طرز استفاده از بلغور جو دوسر برای آبرسانی پوست:

  1. یک تا دو فنجان جو خشک را در غذاساز یا مخلوط کن مخلوط کنید تا به پودر ریز تبدیل شود.
  2. شروع به پر کردن وان حمام با آب گرم کنید.
  3. بلغور جو دوسر کلوئیدی را به طور یکنواخت در سراسر آب وان بپاشید.
  4. هم بزنید تا بلغور جو دوسر کلوئیدی با آب ترکیب شود.
  5. 15 تا 20 دقیقه داخل وان حمام بمانید تا پوست بدن کامل خیس بخورد.

ماست

این ماده لبنی تخمیر شده همچنین یک آبرسان طبیعی صورت است که برای انواع پوست مفید است. بهترین ماست برای مراقبت از پوست، ماست غلیظ و بدون طعم (ساده) است که به راحتی قابل استفاده است و حاوی مواد غیر ضروری نیست.

مانند دوغ، ماست حاوی اسید لاکتیک است. یک اسید آلفا هیدروکسی که پوست را تمیز، تغذیه و مرطوب می‌کند. برای تسکین پوست خشک، ماسک صورت با ماست را روی صورت خود بمالید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه قبل از آبکشی بماند. برای گزینه‌های ماست گیاهی، گزینه‌های بدون لبنیات وجود دارد که حاوی اسید لاکتیک هستند و همان فواید مرطوب‌کنندگی ماست مبتنی بر شیر را دارند.

روغن بادام شیرین

مانند سایر روغن‌های گیاهی، روغن بادام شیرین (که با فشار دادن و استخراج روغن بادام ساخته می‌شود) پوست را هیدراته و مرطوب می‌کند. روغن بادام که غیر کومدون‌زا در نظر گرفته می‌شود، برای پوست خشک و مستعد آکنه بی خطر است. بسیاری از محصولات مانند پاک‌کننده‌ها، کرم‌های ضد آفتاب و مرطوب‌کننده‌ها حاوی روغن بادام شیرین غنی از ویتامین E هستند.

روغن بادام شیرین ارگانیک و فشرده سرد را مستقیم روی پوست یا صورت خود بمالید تا یک نرم‌کننده طبیعی داشته باشید. از آنجایی که روغن به پوست نفوذ می‌کند، کسانی که به انواع آجیل حساسیت دارند نباید از روغن بادام به عنوان مرطوب کننده استفاده کنند.

روغن دانه آفتابگردان

دانه‌های آفتابگردان زیبا را می‌توان به روغنی تبدیل کرد که سرشار از مواد مغذی است و پوست را تسکین می‌دهد. به دنبال روغن آفتابگردان ارگانیک و پرس سرد باشید تا از این آبرسان طبیعی که قرن‌هاست مورد استفاده قرار گرفته است، بیشترین فواید را ببرید.

روغن تخمه آفتابگردان غیر کومدون‌زا است، بنابراین منافذ را مسدود نمی‌کند و برای انواع پوست مفید است. برای مرطوب کردن و آبرسانی، مقدار کمی روغن تخمه آفتابگردان را روی پوست صورت بمالید و مستقیم روی پوست خود ماساژ دهید.

موز

این میوه خوشمزه هنگام مصرف فواید مغذی زیادی دارد، اما موز در صورت استفاده موضعی نیز می‌تواند برای پوست شما مفید باشد. موز حاوی سطوح بالایی از آنتی اکسیدان ویتامین C است که خشکی را کاهش می‌دهد. موز بیش از حد رسیده به ویژه برای استفاده در درمان پوست با موز مناسب است.

موز برای آبرسانی طبیعی پوست

به سادگی یک موز را پوست بگیرید و له کنید و روی پوست خشک بمالید. همچنین می‌توانید عسل یا ماست را به موز اضافه کنید تا یک ماسک صورت موز تسکین دهنده و مغذی ایجاد کنید. اگر به لاتکس، موز یا سایر میوه‌ها با واکنش متقابل به لاتکس حساسیت دارید، از استفاده از موز در روتین مراقبت از پوست خودداری کنید.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا که از دانه‌های گیاه جوجوبا استخراج می‌شود، یک روغن طبیعی مومی شکل و با ماندگاری طولانی است. روغن جوجوبا مانند روغن‌های ترشح شده از غدد چربی در انسان، دارای خواص ضد التهابی، ضد میکروبی و ضد قارچی است.

این روغن غیر کومدون‌زا به راحتی جذب می‌شود و برای اکثر انواع پوست مفید است. روغن جوجوبا خالص را می‌توان به عنوان یک آبرسان طبیعی یا مرطوب‌کننده برای مو و پوست استفاده کرد. به دنبال روغن جوجوبای ارگانیک و فشرده سرد باشید. برای پوست خشک، چند قطره را بعد از دوش گرفتن برای حفظ رطوبت بمالید.

گلاب اصل قمصر

گلاب صالحیان از مرغوب ترین نوع گل محمدی در جهان تولید می شود و دارای عطر خاص و بی نظیری است.

گلاب اصل قمصر
مطالب مرتبط با زیبایی
سفید کردن پوست صورت با گلاب
علت تیره شدن پوست صورت، آیا گلاب پوست را تیره میکند؟ آیا گلاب پوست را روشن میکند؟ آیا گلاب ابرو را سفید میکند؟