میکرونیدلینگ برای جوانسازی پوست صورت

بروز شده در درباره زیبایی (فقط 6 دقیقه مطالعه)
میکرونیدلینگ برای جوانسازی پوست صورت

برای شادابی پوست صورت چه کنیم؟ بهترین روش جوان سازی پوست صورت چیست؟ شاید استفاده از محصولات زیبایی و جوانسازی، کرم پوست و ماسک جوانسازی پوست را تاکنون امتحان کرده باشید. علاوه بر این، روش‌های مختلفی مانند لیزر، میکرودرم ابریژن و میکرونیدلینگ برای جوانسازی پوست وجود دارند. در این مطلب شما را با یکی از جدیدترین متدهای جوانسازی صورت آشنا می‌کنیم.

میکرونیدلینگ یک روش جوان سازی پوست صورت است که روند بهبودی پوست شما را تحریک می‌کند تا پوست شما را سفت و صاف نگه دارد. میکرونیدلینگ صورت یک روش کم تهاجمی با استفاده از سوزن‌های نازک است. این روش می‌تواند به جوان‌سازی پوست و کاهش مشکلات پوستی مانند اسکار، آکنه یا چین و چروک کمک کند. اکثر مردم برای جوانسازی پوست صورت از میکرو نیدلینگ استفاده می‌کنند.

مطلب پربازدید: درمان فوری شپش در یک شب

میکرونیدلینگ پوست صورت چیست؟

میکرونیدلینگ یک روش کم تهاجمی برای شادابی، جوانسازی، لیفت و سفتی پوست صورت شما است. این روش از سوزن‌های نازک برای ایجاد سوراخ‌های ریز در لایه بالایی پوست شما استفاده می‌کند. میکرونیدلینگ به تحریک روند بهبود پوست شما کمک می‌کند، در نتیجه کلاژن و الاستین بیشتری در پوست صورت تولید می‌شود، این پروتئین‌ها در سفتی پوست صورت موثر هستند.

زیبایی پوست

اکثر افراد برای جوان سازی پوست صورت خود میکرو نیدلینگ انجام می‌دهند، اما می‌توانید آن را روی پوست دست، پاها، کمر و گردن برای شادابی و جوانسازی پوست نیز انجام دهید. برای دستیابی به نتیجه دلخواه خود به چندین بار انجام میکرونیدلینگ نیاز دارید.

تفاوت میکرونیدلینگ با میکرودرم ابریژن چیست؟

میکرونیدلینگ و میکرودرم ابریژن هر دو روش جوانسازی پوست صورت هستند. اما در میکرودرم ابریژن از سوزن استفاده نمی‌شود، بلکه از دستگاه جوانسازی پوست با لبه زبر مانند کاغذ سنباده استفاده می‌کند تا بالاترین لایه پوست شما را لایه برداری کند. میکرونیدلینگ عمیق‌تر از میکرودرم ابریژن به پوست شما می‌رود، بنابراین ممکن است برای مشکلات زیر سطح، مانند اسکار آکنه، بهتر عمل کند.

فواید میکرونیدلینگ صورت

میکرونیدلینگ برای جوان سازی پوست صورت، شادابی و لیفت صورت، رفع چین و چروک دور چشم و درمان منافذ باز پوست موثر است. این روش یکی از جدیدترین متد جوانسازی صورت است که می‌تواند علائم کشش، اسکار، چین و چروک و سایر مشکلات پوستی را بهبود دهد.

میکرونیدلینگ برخلاف برخی از دیگر روش‌های جوان‌سازی صورت که از گرما، نور یا لیزر استفاده می‌کنند، خطر تغییر رنگ پوست را به همراه ندارد. روش میکرو نیدلینگ برای آقایان و خانم‌هایی که پوست تیره تر دارند نیز می تواند مناسب باشد.

البته باید گفت که روش میکرونیدلینگ فقط برای پوست صورت استفاده نمی‌شود و می‌توان از این روش برای جوانسازی پوست دست نیز استفاده کرد.

مطلب پیشنهادی: ماسک گلاب برای صورت

آیا میکرونیدلینگ سریع‌ترین راه جوانسازی پوست است؟

جوان سازی پوست با میکرونیدلینگ

اکثر افراد به چندین بار انجام میکرونیدلینگ نیاز دارند که معمولاً بین 3 تا 8 هفته فاصله دارند. ممکن است 3 ماه تا 6 ماه طول بکشد تا نتیجه را ببینید. پس از آن، ممکن است یک بار در سال برای نگهداری به این روش نیاز داشته باشید.

میکرونیدلینگ برای چه کسی مناسب است؟

میکرونیدلینگ کاربردهای زیبایی و پزشکی دارد. می‌توانید از میکرو نیدلینگ برای موارد زیر استفاده کنید:

  • درمان منافذ باز پوست با میکرونیدلینگ
  • جوانسازی دور چشم
  • جوانسازی و سفتی پوست صورت
  • بهبود اسکارهای خفیف، به ویژه آنهایی که ناشی از آکنه یا سوختگی هستند.
  • رفع چین و چروک
  • شادابی پوست صورت
  • برای مقابله با ریزش مو ناشی از بیماری خود ایمنی

مطلب مرتبط: درمان جوش صورت با گلاب

بهترین روش جوان سازی پوست صورت

حتما شما هم دنبال بهترین و سریعترین روش برای جوانسازی و سفتی پوست صورت می‌گردید. باید بدانید که برای انجام بهترین روش جوانسازی و لیفت صورت و انتخاب بهترین کرم جوانسازی پوست دست بهتر است قبل از هرچیز با یک پزشک متخصص پوست مشورت کنید. انتخاب متد جوانسازی صورت بسته به نوع پوست شما و مشکلات آن دارد، بنابراین مشورت با یک پزشک متخصص می‌تواند به شما در انتخاب بهترین روش جوان سازی پوست صورت کمک کند.

محصولات مراقبتی پوست

برگزیده: بهترین ماسک صورت خانگی

موارد احتیاط

قبل از انجام میکرونیدلینگ حتما با یک پزشک متخصص مشورت کنید، به ویژه اگر دارای مشکلات زیر هستید:

  • آکنه یا در حال مصرف دارو برای آکنه
  • اختلالات خونی یا داروهای ضد انعقاد (داروهایی که از لخته شدن خون جلوگیری می‌کنند)
  • سرطان و تحت شیمی درمانی یا پرتودرمانی
  • بثورات پوستی مکرر (درماتیت تماسی) یا تبخال
  • تمایل کلوئیدی (پوست شما اسکارهای سخت و برجسته ایجاد می کند)
  • خال‌ها، کک‌ومک‌ها، تگ‌های پوستی یا سایر زائده‌هایی که در اندازه یا شکل تغییر می‌کنند یا خونریزی می‌کنند.
  • بیماری‌های پوستی مانند اگزما یا پسوریازیس

توصیه‌هایی قبل از میکرونیدلینگ برای صورت

قبل از میکرونیدلینگ، باید با یک پزشک و متخصص مراقبت‌های بهداشتی مشورت کنید. یک جراح پلاستیک، متخصص پوست یا متخصص زیبایی ممکن است میکرونیدلینگ را انجام دهد. اطمینان حاصل کنید که هر کسی که این روش را انجام می دهد تجربه این کار را داشته باشد.

حدود یک ماه قبل از درمان، ممکن است پزشک از شما بخواهد که کرم ویتامین A یا C را روی پوست خود بمالید. این کرم‌ها می‌توانند به شروع فرآیند تولید کلاژن کمک کنند.

پزشک متخصص پوست شما و سابقه سلامتی شما را بررسی می‌کند و اهداف شما را برای این روش مورد بحث قرار می‌دهد. همچنین ممکن است از این ناحیه پوست عکس بگیرند تا بتوانید پوست خود را قبل و بعد از میکرو نیدلینگ مقایسه کنید.

حتما در مشورت با پزشک خود، این سوالات را درباره میکرونیدلینگ بپرسید:

  • عوارض میکرونیدلینگ چیست؟
  • آیا میکرو نیدلینگ درد دارد؟
  • آیا سریع نتیجه می‌دهد؟
  • آیا بعد از میکرونیدلینگ زمان استراحت وجود دارد؟
  • آیا بیش از یکبار نیاز به انجام این روش است؟

مراحل میکرونیدلینگ

پزشک متخصص، پوست شما را تمیز می‌کند و از کرم یا پماد بی حس کننده مانند ژل لیدوکائین استفاده می‌کند. آنها این کار را حدود 30 تا 45 دقیقه قبل از عمل انجام می‌دهند، بنابراین پماد زمان دارد تا اثر کند.

در مرحله بعد، پزشک از یک غلتک دستی یا یک دستگاه الکتریکی برای ایجاد زخم در پوست شما استفاده می‌کند. غلتک دارای سوزن‌های ریز است. آن را به آرامی روی پوست شما می‌چرخاند. اگر از دستگاه برقی استفاده می‌کنند، سوزن‌ها برای سوراخ کردن پوست شما بالا و پایین می‌زنند. آنها می‌توانند طول سوزن‌های دستگاه الکتریکی را تغییر دهند. سوزن‌های طولانی‌تر به عمق پوست شما می‌روند، که ممکن است در صورت وجود زخم‌های عمیق یا جوش‌های ناشی از آکنه ضروری باشد. طول سوزن می‌تواند از 0.5 میلی متر تا 2 میلی متر باشد.

میکرونیدلینگ

پس از شروع میکرونیدلینگ ممکن است احساس گرما یا احساس خراش در صورت خود داشته باشید. اگر سوزن‌ها در نزدیکی نواحی استخوانی مانند استخوان گونه شما قرار گیرند، برخی افراد احساس ناراحتی می‌کنند. میکرو نیدلینگ عمیق ممکن است باعث خونریزی کم شود.

روش میکرونیدلینگ بسته به اندازه ناحیه ای که نیاز به درمان دارد، می‌تواند از 15 دقیقه تا چند ساعت طول بکشد.

مراقبت بعد از میکرونیدلینگ برای جوانسازی صورت

میکرونیدلینگ یک روش سرپایی است، بنابراین می‌توانید پس از انجام آن به خانه بروید. پوست شما ممکن است تا پنج روز قرمز و متورم باشد. کیسه یخ می‌تواند به کاهش تحریک و ناراحتی کمک کند. اکثر افراد می‌توانند روز بعد از عمل آرایش کنند، اما شما باید تا زمانی که پوستتان بهبود یابد، از نور خورشید دوری کنید. به هر حال حتما از توصیه‌های پزشک خود پیروی کنید.

بیشتر بخوانید: ماسک نشاسته برای لک صورت

پوسته پوسته شدن صورت بعد از میکرونیدلینگ

در رو‌زها و هفته‌های پس از میکرونیدلینگ، ممکن است متوجه شوید که پوستتان می‌سوزد یا احساس سفت شدن می‌کنید. برخی از افراد همچنین دارای پوست خشک و پوسته پوسته هستند که با مرطوب کننده بهبود می‌یابد.

عوارض میکرونیدلینگ صورت چیست؟

میکرونیدلینگ یک روش بی خطر برای جوان سازی پوست صورت است، اما عوارض آن ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • کبودی
  • جای زخم
  • عفونت پوست

اگر متوجه شدید پوست شما تاول زده، بیش از یک هفته متورم است یا بیش از 24 ساعت خونریزی دارد حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

سخن آخر

میکرونیدلینگ یک روش کم تهاجمی است که برای جوانسازی پوست صورت کاربرد دارد. اگر اسکار آکنه، ترک‌های پوستی یا سایر مشکلات پوستی دارید، در مورد میکرو نیدلینگ با پزشک خود صحبت کنید. این یک روش سرپایی ایمن است. اکثر افراد برای دستیابی به نتایج دلخواه خود به چندین بار انجام این روش در طی چند ماه نیاز دارند.

این مطلب صرفا اطلاعات عمومی است و هرگز جایگزین توصیه پزشک متخصص نیست. قبل از انجام هر اقدامی حتما با یک پزشک متخصص ملاقات و از توصیه‌های او پیروی کنید. اطلاعات بیشتر
گلاب اصل قمصر

گلاب صالحیان از مرغوب ترین نوع گل محمدی در جهان تولید می شود و دارای عطر خاص و بی نظیری است.

گلاب اصل قمصر
مطالب مرتبط با زیبایی
سفید کردن پوست صورت با گلاب
علت تیره شدن پوست صورت، آیا گلاب پوست را تیره میکند؟ آیا گلاب پوست را روشن میکند؟ آیا گلاب ابرو را سفید میکند؟