طرز استفاده از آلوورا برای جوش صورت

بروز شده در درباره زیبایی (فقط 5 دقیقه مطالعه)
طرز استفاده از آلوورا برای جوش صورت

آلوئه ورا گیاهی وحشی دارای برگهای ضخیم و دندانه دار است. ژل شفاف داخل برگهای آلوئه ورا برای کاهش التهاب پوست به صورت موضعی استفاده می‌شود و برخی افراد از آن برای از بین بردن جوش در یک شب استفاده می‌کنند. ویژگی ضد باکتری آلوئه ورا آن را برای درمان جوش صورت موثر می‌کند.

ژل آلوورا

طرز استفاده از آلوورا برای پوست صورت به شکل موضعی است. آلوئه ورا دارای خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی است. آلوورا قرن هاست که برای پاکسازی زخم ها، از بین بردن درد و التیام سوختگی استفاده می‌شود.

ژل آلوئه ورا را می‌توانید از داروخانه خریداری کنید و از آن برای پاکسازی صورت استفاده کنید تا جریان خون را در پوست خود تقویت کرده و باکتریهای مضر را از بین ببرید. همچنین می‌توانید از آن در نواحی جوش استفاده کنید، اجازه دهید ژل آلوئه ورا در طول یک شب روی پوست بماند و صبح آن را بشویید تا قرمزی و سوزش پوست را کاهش دهد.

ژل آلوورا برای جوش صورت

ماسک صورت آلوئه ورا، عسل و دارچین

آلوئه ورا خاصیت ضد باکتری دارد که می‌تواند به کنترل و کاهش باکتری‌های مولد جوش صورت کمک کند. دو ماده دیگری که مورد مطالعه قرار گرفته‌اند و مشخص شده که همین اثر را دارند، دارچین و عسل هستند. ترکیب هر سه ماده یک درمان خانگی برای داشتن پوستی صاف و بدون آکنه است.

برای تهیه ماسک قاتل جوش صورت با 2 قاشق غذاخوری عسل طبیعی شروع کنید و آن را با 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا خالص مخلوط کنید. ترکیب حاصل باید به راحتی پخش شود، اما روان نباشد. یک چهارم قاشق غذاخوری پودر دارچین (آسیاب شده) را به این ترکیب اضافه کنید، سپس ماسک را روی صورت خود بگذارید. در حالی که این ماسک صورت جادویی روی پوست شماست، به مدت 5 تا 10 دقیقه استراحت کنید. پس از استفاده صورت خود را بشویید.

ماسک صورت آلوئه ورا و آب لیمو

ماسک صورت با آلوئه ورا و آب لیمو به صورت شما ظاهری شاداب و بانشاط می‌بخشد، منافذ پوست را پاکسازی می‌کند و برخی از باکتری های عامل جوش صورت را از بین می‌برد. برخی از آزمایشات بالینی نشان دادند که اسیدهای میوه، مانند اسیدهای موجود در آب لیمو، پاک کننده موثری برای درمان جوش هستند.

برای تهیه این ماسک، از ژل آلوئه ورا خالص به عنوان پایه استفاده کنید و حدود یک چهارم قاشق چایخوری آبلیمو را به 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا اضافه کنید. اگر مقدار بیشتری از ماسک نیاز دارید اطمینان حاصل کنید که مقدار ژل آلوئه ورا 8 برابر آب لیمو باشد تا پوست خود را تحریک یا غرق در اسیدیته مرکبات نکنید. ماسک را به طور یکنواخت روی سطح پوست خود بمالید، حدود 10 دقیقه منتظر بمانید، سپس پوست خود را بشویید.

اسپری آنتی باکتریال آلوئه ورا

از آنجایی که آلوئه‌ورا می‌تواند رشد سلول‌های سالم پوست را تحریک کند، خوب است که اسپری پاک‌کننده آلوئه ورا را امتحان کنید. این اسپری برای بستن منافذ باز پوست مناسب است و یک آبرسان پوست چرب است.

ژل آلوورا را با آب تصفیه شده به نسبت 2 به 1 مخلوط کنید و دو قطره گلاب به آن اضافه کنید. هنگامی که این اسپری گلاب را روی صورت خود می‌پاشید، مراقب باشید که به چشم نپاشد و قبل از هر استفاده به خوبی تکان دهید. این اسپری خنک کننده و ضد جوش است.

اسکراب آلوئه ورا، شکر و روغن نارگیل

ترکیب آلوورا، شکر و روغن نارگیل یک اسکراب لایه بردار طبیعی برای درمان جوش صورت است. با لایه برداری پوست از شر سلول‌های مرده پوست که منافذ را مسدود می‌کنند، خلاص می‌شوید. شکر خام یا نیشکر سفید می‌تواند به آرامی این سلول‌های قدیمی را از بین ببرد و مسیر را برای نفوذ آلوئه ورا به پوست شما باز کند و رشد سالم پوست را تحریک کند. روغن نارگیل دارای خواص ضد باکتریایی خاص خود است و همچنین به عنوان یک نرم کننده طبیعی عمل می‌کند. اسید اصلی موجود در روغن نارگیل برای درمان جوش موثر است. ترکیب این سه ماده با هم می‌تواند پوست را نرم و شاداب کند.

از روغن نارگیل به عنوان پایه استفاده کنید، حدود نصف فنجان روغن نارگیل را به نصف فنجان شکر خام یا سفید اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. یک چهارم فنجان ژل آلوئه ورا خالص را داخل آن بریزید تا یک لایه بردار قوی پوست صورت داشته باشید. می‌توانید آن را در یخچال نگهداری کنید. برای استفاده، لایه بردار صورت را به آرامی روی پوست خود بمالید و از ناحیه چشم خود دوری کنید. پس از استفاده صورت خود را به خوبی با آب بشویید.

آلوئه ورا برای از بین بردن جوش صورت در یک شب

پاک کننده آلوئه ورا و روغن درخت چای

از آنجایی که روغن درخت چای یک منبع معتبر آنتی باکتریال و یک عنصر مبارزه کننده با جوش است، مخلوط کردن آن با آلوئه ورا پتانسیل ایجاد یک معجزه را دارد. روغن درخت چای را نباید به تنهایی روی صورت خود بگذارید، زیرا روغن درخت چای بسیار قوی و اسیدی است.

از آلوئه ورا به عنوان پایه استفاده کنید، مقداری آب تصفیه شده و 2 تا 3 قطره روغن درخت چای را اضافه کنید. حالا ترکیب را به دقت روی صورت خود بمالید، بعد از حدود یک دقیقه صورت خود را بشویید و خشک کنید.

کرم آلوئه ورا

بسیاری از کرم‌های ضد جوش و محصولات آرایشی برای درمان آکنه شامل آلوئه ورا هستند. آلوئه ورا دارای قابلیت ضد التهابی است که آن را به یک عنصر محبوب در کرمهای تجاری تبدیل می‌کند.

خطرات و عوارض استفاده از آلوئه ورا برای آکنه

از نوشیدن چای آلوئه ورا یا آب آن خودداری کنید، زیرا شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف زیاد آلوئه ورا می‌تواند به بدن شما آسیب برساند و شما را بیشتر در معرض خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان قرار دهد. بنابراین از نوشیدن مقدار زیاد آلوئه ورا خودداری کنید.

آلوئه ورا ممکن است با سایر داروها نیز تداخل داشته باشد. اگر تصمیم به نوشیدن آن دارید، به پزشک خود اطلاع دهید که آلوئه ورا را برای مقابله با جوش مصرف می‌کنید.

قبل از استفاده از هر ماده جدیدی روی پوست صورت خود، یک تست کوچک بر روی مچ دست، پشت گوش یا روی بازوی خود انجام دهید تا حساسیت پوست خود را آزمایش کنید. اگر بعد از استفاده از آلوئه بر روی پوست خود دچار هر نوع واکنش یا قرمزی شدید، از مصرف آن خودداری کنید.

گلاب اصل قمصر

گلاب صالحیان از مرغوب ترین نوع گل محمدی در جهان تولید می شود و دارای عطر خاص و بی نظیری است.

گلاب اصل قمصر
مطالب مرتبط با زیبایی