خواص گشنیز برای پوست

بروز شده در درباره زیبایی (فقط 4 دقیقه مطالعه)
خواص گشنیز برای پوست

گشنیز منبع آهن است که سطح هموگلوبین را بالا می‌برد و از کم خونی که باعث تیرگی پوست می‌شود، جلوگیری می‌کند. جویدن برگ گشنیز تازه با معده خالی برای افراد دارای پوست چرب یا خشک به درمان آکنه و رنگدانه کمک می‌کند. گشنیز به دلیل داشتن عناصر ضد قارچ و ضد میکروبی، به عنوان یک ضدعفونی کننده و سم زدا برای درمان اگزما نیز شناخته شده است. در ادامه خواص گشنیز برای پوست را بخوانید.

1. پاکسازی پوست

گشنیز سرشار از آنتی اکسیدان‌های قوی مانند ویتامین C است و با رادیکال‌های آزاد که به پوست آسیب می‌رسانند، مبارزه می‌کند. گشنیز به دلیل قابلیت جذب چربی اضافی برای پاکسازی پوست چرب موثر است.

گشنیز یک ضد عفونی کننده طبیعی، ضد میکروب و ضد قارچ است که پوست را تسکین و خنک می‌کند. همچنین به درمان مشکلات پوستی مانند درماتیت، اگزما و آبله کمک می‌کند.

2. لایه برداری پوست

گشنیز یک لایه بردار قوی پوست صورت است. دانه های ریز تخم گشنیز به عنوان یک اسکراب عمل می‌کند و پوست را عمیق تمیز می‌کند. اسکراب پوست در از بین بردن سلول‌های مرده پوست و جوش های سرسیاه موثر است و پوست شما را جوان می‌کند. وجود ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم در گشنیز نیز در بازگرداندن خاصیت ارتجاعی پوست موثر است.

3. درمان جوش صورت

گشنیز برای از بين بردن جوش صورت موثر است. گشنیز سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین C و مواد معدنی است که سلامت پوست را تقویت می کند. گشنیز ضد باکتری، سم زدا و ضد التهاب عالی است. می‌توانید به سادگی پنبه را در آب دانه گشنیز خیس کنید و روی صورت خود بمالید تا از شر جوش صورت و آفتاب سوختگی خلاص شوید.

4. رفع چین و چروک صورت

تخم گشنیز برای از بین بردن چین و چروک و درمان خطوط ریز و افتادگی پوست موثر است. گشنیز حاوی ویتامین A است که غشای مخاطی پوست را حفظ می‌کند. همچنین شروع روند پیری پوست را به تاخیر می‌اندازد و خطوط ریز و رنگدانه‌ها را کاهش می‌دهد. همچنین با از بین بردن سلول‌های مرده پوست، پوست را هیدراته و درخشان نگه می‌دارد.

5. اسیدیته را کاهش می دهد

گشنیز در رفع اسیدیته موثر است. قرمزی، برآمدگی و جوش صورت به دلیل تشکیل اسید در بدن ایجاد می‌شود. مصرف گشنیز می‌تواند اسیدیته را کاهش دهد و از بروز جوش جلوگیری کند. برای جلوگیری از حساسیت و خشکی پوست می‌توانید گشنیز را به همراه گلاب یا چوب صندل به عنوان ماسک صورت استفاده کنید.

ماسک برگ گشنیز برای پوست صورت

طرز استفاده گشنیز برای پوست

برگ گشنیز در لطافت پوست موثر است. یک مشت برگ گشنیز تازه را با نصف فنجان بلغور جو دوسر، یک چهارم فنجان شیر و یک چهارم فنجان خیار خرد شده مخلوط کنید. ماسک را روی صورت خود بمالید، بگذارید خشک شود و سپس با آب بشویید.

ماسک گشنیز و آلوئه ورا

گشنیز تازه آسیاب شده را با ژل آلوورا ترکیب کرده و روی پوست بمالید تا خطوط ریز و چین و چروک را کاهش دهد.

گشنیز و آب لیمو

گشنیز آسیاب شده را با مقداری آب لیمو ترکیب کنید و روی آکنه و جوش های سرسیاه بمالید. گشنیز به از بین بردن سلولهای مرده و جوانسازی پوست کمک می‌کند. این ترکیب برای روشن کردن لب‌های شما نیز موثر است. اگر پوست چرب دارید، می توانید آب گشنیز را روی صورت نیز بمالید.

ماسک گشنیز و شیر

شیر، عسل و آب لیمو را به گشنیز آسیاب شده اضافه کنید و روی صورت بمالید تا پوستی سالم و درخشان داشته باشید.

گشنیز و برنج

ترکیب برنج آسیاب شده با ماست در آرامش عضلات و سلول های صورت و طراوت پوست موثر است. این دو را با گشنیز آسیاب شده ترکیب کنید و مخلوط را مانند ماسک روی صورت بمالید.

روغن بدن گشنیز

روغن گشنیز را می‌توان روی صورت، لبها و کل بدن استفاده کرد و سلولهای مرده پوست، آفتاب سوختگی، زخمها و جای زخم را درمان می‌کند.

ماسک صورت خانگی

ماسک صورت خانگی برای سفیدی پوست

برای روشن شدن پوست صورت، یک مشت برگ گشنیز را بشویید و چرخ کنید، سپس با آب گوجه فرنگی خوب مخلوط کنید. مقداری آب لیمو و خاک رس به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. این ماسک صورت را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی صورت خود قرار دهید و سپس با آب سرد بشویید.

برای سفید شدن پوست صورت، ماست، ژل آلوئه ورا و خمیر گشنیز سبز را در یک کاسه ترکیب کنید. خاک رس کائولینیت و گلاب را نیز به آن اضافه کنید و به درستی مخلوط کنید. ماسک را روی صورت خود بمالید و پس از خشک شدن بشویید. شما می‌توانید این ماسک را دو بار در هفته برای درخشندگی فوری صورت خود استفاده کنید.

ماسک برای جوش سر سیاه

برای از بین بردن جوش سر سیاه، پودر جو و سفیده تخم مرغ را به خمیر برگ گشنیز اضافه کنید. آن را به صورت اسکراب روی صورت بمالید. می توانید این اسکراب را دو بار در هفته انجام دهید تا به طور طبیعی از شر جوش های سر سیاه و سر سفید خلاص شوید.

گلاب اصل قمصر

گلاب صالحیان از مرغوب ترین نوع گل محمدی در جهان تولید می شود و دارای عطر خاص و بی نظیری است.

گلاب اصل قمصر
مطالب مرتبط با زیبایی