خواص و طرز استفاده آلوورا برای مو

بروز شده در درباره زیبایی (فقط 3 دقیقه مطالعه)
خواص و طرز استفاده آلوورا برای مو

تقویت مو و سلامت پوست خاصیت آلوورا است. ژل آلوئه ورا آبرسان، خنک کننده و تسکین دهنده پوست است، به همین دلیل است که گاهی اوقات برای درمان آفتاب سوختگی و زخم پوستی استفاده می‌شود.

بهترین شکل آلوئه ورا برای استفاده روی موها ژل خام گیاه است. می‌توانید این ژل را از داروخانه خریداری کنید یا اگر گیاه آلوورا در خانه دارید، آن را از برگ‌های تازه بریده شده بگیرید. ژل آلوورا شفاف و کمی آبکی است.

مالیدن آلوئه ورا به پوست سر و مو و نفوذ آن به فولیکول‌های مو می‌تواند موهای آسیب دیده و خشک را بهبود بخشد. می‌توانید پس از یک ساعت استفاده از ماسک موی آلوئه ورا، موهای خود را با یک شامپوی ملایم بشویید.

آلوورا

خاصیت آلوورا برای خارش پوست سر

شوره سر دارای علائم خارش پوست سر و پوسته پوسته شدن پوست زیر موها است که می توان با استفاده از آلوئه ورا آن را درمان کرد. استفاده از آلوئه ورا برای شوره سر به رفع التهاب پوست سر کمک می‌کند. اسیدهای چرب موجود در گیاه آلوئه ورا دارای خواص ضد التهابی هستند.

پاکسازی موهای چرب

آلوئه ورا به خوبی ساقه مو را تمیز می‌کند و سبوم اضافی (چربی) و باقی مانده محصولات آرایشی مو را پاکسازی می‌کند. بر خلاف سایر مواد شیمیایی موجود در محصولات آرایشی، آلوئه ورا ملایم است، به تارهای مو آسیب نمی‌رساند و یکپارچگی موهای شما را حفظ می‌کند.

استفاده از آلوئه ورا یک راه عالی برای داشتن موهایی سالم تر، درخشان تر و نرم تر است.

تقویت و ترمیم مو

آلوئه ورا حاوی ویتامین‌های A ،C و E است. هر سه این ویتامین‌ها به گردش سلولی کمک می‌کنند، رشد سلولی سالم و درخشندگی موها را افزایش می‌دهند. ویتامین B12 و اسید فولیک نیز در ژل آلوئه ورا موجود است، هر دوی این ویتامین‌ها می‌توانند از ریزش مو جلوگیری کنند.

آلوئه ورا حاوی کلاژن بالا و دارای خواص خنک کنندگی است. محتوای ویتامین موجود در آلوئه ورا نشان می‌دهد که ممکن است برای ترمیم آسیب‌های ناشی از نور خورشید به موها نیز موثر باشد.

استفاده از آلوئه ورا برای حالت دادن به موها پس از شستشوی موی سر می‌تواند از شکستگی تارهای مو و ریزش مو جلوگیری کند.

ماسک آلوئه ورا و سرکه سیب

ترکیب آلوورا و سرکه سیب برای شوره سر، پوسته پوسته شدن و خارش پوست سر مفید است. برای تهیه این ماسک به مواد زیر نیاز دارید:

  • 4 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا
  • 2 قاشق چایخوری سرکه سیب
  • 1 قاشق چایخوری عسل

روش استفاده از آلوورا برای شوره سر:

  1. مواد را به خوبی باهم مخلوط کنید تا خمیر یکدستی بدست آید.
  2. ماسک را روی پوست سر خود بمالید.
  3. بعد از 20 دقیقه ماسک را بشویید.
  4. این ماسک را یک هفته در میان استفاده کنید.

طرز استفاده آلوورا برای مو

ماسک آلوئه ورا و ماست

طبق یک مطالعه در سال 2017، پروبیوتیک های موجود در ماست ممکن است به درمان شوره سر نیز کمک کند. ماست یونانی پرچرب، ساده و بدون قند را انتخاب کنید. مواد زیر را برای تهیه این ماسک با هم مخلوط کنید:

  • 2 قاشق غذاخوری ماست
  • 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا
  • 2 قاشق چایخوری عسل

ماسک را حدود 20 تا 30 دقیقه روی مو سر بگذارید و سپس موهای خود را بشویید. می‌توانید یک بار در هفته از این ماسک مو استفاده کنید.

سخن آخر

اگر می‌خواهید موهای درخشان و خوش حالت داشته باشد، ژل آلوئه ورا را به عنوان بخشی از روتین مراقبت از مو در نظر بگیرید.

گلاب اصل قمصر

گلاب صالحیان از مرغوب ترین نوع گل محمدی در جهان تولید می شود و دارای عطر خاص و بی نظیری است.

گلاب اصل قمصر
مطالب مرتبط با زیبایی
سفید کردن پوست صورت با گلاب
علت تیره شدن پوست صورت، آیا گلاب پوست را تیره میکند؟ آیا گلاب پوست را روشن میکند؟ آیا گلاب ابرو را سفید میکند؟