خواص سرکه سفید برای پوست و مو

بروز شده در درباره زیبایی (11 دقیقه مطالعه)
خواص سرکه سفید برای پوست و مو

سرکه سفید چیزی نیست جز 90 تا 95 درصد آب و 5 تا 10 درصد اسید استیک. مایعی سفید رنگ با بوی بسیار تند و طعمی تند است. سرکه سفیدی که معمولا در بازار موجود است دو نوع است، سرکه سفید مقطر و سرکه سفید مصنوعی.

 

خواص سرکه سفید برای پوست و مو

آیا سرکه سفید برای مو خوب است؟ خواص سرکه سفید برای جوش صورت، پوست و مو را بخوانید. سرکه سفید تقریباً در همه جا موجود است و یکی از مواد فوق‌العاده‌ای است که می‌توانید در خانه داشته باشید، زیرا فواید شگفت‌انگیزی برای مو، پوست، سلامتی، تمیز کردن و آشپزی دارد. یک مطالعه همچنین ثابت کرده است که افزایش استفاده از سرکه در رژیم غذایی ما نیز منجر به لاغری سریع‌تر می‌شود.

در کنار ورزش و داشتن رژیم غذایی سالم، سعی کنید سرکه سفید را در رژیم غذایی خود به میزان متعادلی بگنجانید تا سریعتر لاغرشوید. کاربردها و فواید سرکه سفید بسیار زیاد است از تمیز کردن خانه تا شستن میوه و سبزیجات.

زیبایی با سرک سفید

در ادامه 25 خاصیت سرکه سفید برای زیبایی، جوش صورت، مو، پوست ، موخوره و شستن مو را بخوانید.

شستن سر با سرکه سفید

یک روش ساده برای شستن سر و صورت که می‌توانید انجام دهید استفاده از سرکه سفید و آب است! با از بین بردن کثیفی، سلول‌های مرده و روغن‌های اضافی، منافذ پوست را عمیق تمیز می‌کند. و این باعث می‌شود پوستی تمیز، شاداب و بدون چربی داشته باشید. شستشوی سر و صورت با سرکه سفید برای کسانی که پوست مستعد آکنه، پوست معمولی و پوست چرب دارند، مفید است.

برای شستن سر و صورت با سرکه سفید در یک بطری تمیز، ½ فنجان آب صاف شده و 1 قاشق چایخوری سرکه سفید بریزید. در کابینت حمام خود نگهداری کنید. برای استفاده، مقداری را روی یک دستمال، پد پنبه ای یا یک قطعه پنبه بریزید و به آرامی صورت خود را پاک کنید و بعد صورت خود را با آب سرد بشویید سپس می‌توانید از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: درمان خانگی شوره سر

سرکه سفید برای پوست

باور کنید یا نه، سرکه سفید می‌تواند به عنوان یک تسکین دهنده پوست عمل کند. سطح pH آن شبیه به pH گوشته اسیدی پوست ما است که لایه محافظ پوست است. این باعث می‌شود که بتواند تعادل را به پوست بازگرداند که آن را تسکین می‌دهد و سوزش را التیام می‌بخشد. اگر پوست تحریک شده‌ای مانند بثورات پوستی، نیش حشرات، جوش های پیچک سمی دارید، 1 فنجان سرکه سفید ارگانیک را در وان حمام بریزید. برای تسکین 15 دقیقه پوست خود را خیس کنید.

برگزیده: ایا گلاب پوست را تیره میکند

سرکه سفید برای پوست صورت

سرکه سفید یک قابض طبیعی است. یعنی چربی‌های اضافی روی پوست را از بین می‌برد. همچنین به سفت شدن و به حداقل رساندن منافذ نیز کمک می‌کند! برای تهیه تونر صورت سرکه ای، دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید:

طرز تهیه تونر طبیعی سرکه سفید برای پوست صورت: در یک بطری اسپری، ½ فنجان آب مقطر، ½ قاشق چایخوری سرکه سفید، 1 قاشق چایخوری فندق افسونگر و 3 قطره اسانس اسطوخودوس اضافه کنید. قسمت اسپری را روی بطری قرار دهید و خوب تکان دهید. با چشمان بسته روی صورت تازه شسته و خشک خود اسپری کنید. بگذارید خشک شود و سپس مرطوب شود.

مطلب مرتبط: گلیسیرین برای سفیدی صورت

ماسک لایه بردار صورت با سرکه سفید

سرکه سفید به دلیل اسیدی بودن لایه بردار است. سلول‌های مرده لایه بالایی پوست را از بین می‌برد که باعث می‌شود پوست صاف و یکدست به نظر برسد. اگر پوست پوسته پوسته دارید، این ماسک لایه بردار را امتحان کنید.

در یک کاسه کوچک، 1 قاشق چایخوری سرکه سفید، 1 قاشق چایخوری نمک صورتی هیمالیا و 1 قاشق چایخوری عسل خام اضافه کنید. همه چیز را با هم مخلوط کنید. آن را روی صورت خود بمالید و مراقب باشید تا با چشم‌هایتان تماس پیدا نکند. بگذارید 10 دقیقه بماند سپس با آب ولرم بشویید. و در انتها از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

پربازدید: ماسک سفید کننده صورت فوری

سرکه سفید برای جوش صورت

پاکسازی از خواص سرکه سفید برای پوست صورت است. سرکه سفید با از بین بردن کثیفی و آلودگی از اعماق منافذ آنها را پاکسازی می‌کند. همچنین به درمان جوش‌های سر سیاه و سر سفید کمک می‌کند! بنابراین اگر می‌خواهید منافذ پوست را مسدود کنید و جوش صورت را از بین ببرید، از آن به عنوان اسکراب صورت استفاده کنید! یک اسکراب با سرکه به صورت زیر درست کنید.

درمان آکنه با سرکه سفید

طرز تهیه اسکراب سرکه سفید برای جوش صورت، در یک کاسه کوچک غیر فلزی، 1 قاشق غذاخوری خاک رس بنتونیت، ½ قاشق چایخوری سرکه سفید و 1 قاشق چایخوری آب اضافه کنید. حالا 1 قطره اسانس درخت چای اضافه کنید. همه چیز را با یک قاشق غیر فلزی مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. این خمیر را روی صورت خود بمالید مراقب باشید تا با چشم‌هایتان تماس پیدا نکند. بگذارید 10 دقیقه بماند با آب ولرم بشویید و در انتها از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: از بین بردن جای جوش

خواص سرکه سفید برای مبارزه با آکنه

آکنه دارید؟ سرکه سفید دوست شماست! مبارزه با آکنه از فواید سرکه سفید است. باکتری‌های مولد آکنه روی صورت را از بین می‌برد، چربی اضافی پوست را کاهش می‌دهد، منافذ را سفت می‌کند و التهاب و قرمزی را به حداقل می‌رساند! از آن به عنوان ماسک صورت، تونر صورت یا اسکراب صورت استفاده کنید.

دندان های سفیدتر با سرکه سفید

با استفاده از سرکه سفید، لبخند خود را با دندان‌های روشن تر و سفیدتر بهبود بخشید! پلاک و جرم دندان را از بین می‌برد و همچنین با باکتری‌های عامل پوسیدگی مبارزه می‌کند. می‌توانید با آن دهانشویه درست کنید یا در خانه یک سفید کننده دندان عالی برای خودتان درست کنید. روش تهیه این سفید کننده به شکل زیر است.

در یک کاسه کوچک، 1 قاشق چایخوری جوش شیرین، ½ قاشق چایخوری سرکه سفید و ½ قاشق چایخوری روغن نارگیل را در یک کاسه بریزید. اختیاری است اما می‌توانید 2 قطره اسانس نعناع را نیز اضافه کنید. با قاشق خوب مخلوط کنید سپس آن را روی دندان های تمیز خود بمالید. بگذارید 5 دقیقه بماند سپس دهان خود را بشویید. می‌توانید فقط یک بار در هفته تا سفید شدن دندان‌ها این کار را تکرار کنید.

طرز تهیه اسکراب سفید کننده دندان

با استفاده از نمک دریا لکه های ناخوشایند را از روی دندان‌های خود پاک کنید! نمک دریا دارای بافتی ساینده است که با خراشیدن پلاک و لکه‌های غذا به سفید شدن دندان ها کمک می‌کند. در اینجا یک دستور سفید کننده دندان وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید.

در یک کاسه کوچک، ½ قاشق چایخوری نمک دریا، ½ قاشق چایخوری جوش شیرین و ½ قاشق چایخوری روغن نارگیل را اضافه کنید. حالا یک قطره اسانس نعناع را اضافه کنید. این را مخلوط کنید و با مسواک خود آن را بردارید. دندان های خود را با آن مسواک بزنید سپس اجازه دهید 2 دقیقه بماند و سپس آن را کاملا بشویید. هفته ای یکبار استفاده کنید.

مطلب مرتبط: درمان دندان درد با دارچین

خاصیت سرکه سفید برای مو

وقتی صحبت از مراقبت از مو می شود، سرکه سفید شگفت انگیز است. اکثر مردم از سرکه سفید برای شستن مو استفاده می‌کنند! سرکه سفید موها را ابریشمی، نرم و براق می‌کند! در ادامه نحوه شستن مو با سرکه سفید را بخوانید.

اسپری سرکه سفید به موها

شستن مو با سرکه سفید

در یک پیمانه پیرکس، 2 فنجان آب، 2 قاشق غذاخوری سرکه سفید و 3 قطره اسانس مورد علاقه خود را اضافه کنید. من دوست دارم روغن‌های ضروری حالت‌دهنده مو مانند روغن شمعدانی، روغن یلانگ یلانگ یا روغن رز اضافه کنم. خوب مخلوط کنید سپس روی سر و طول موهای خود به عنوان آخرین آبکشی مو بریزید.

سرکه سفید برای جوش بعد از اصلاح موی زائد با تیغ

مراقبت پوست بعد از اصصلاح با سرکه سفید

رفع جوش بعد از اصلاح با تیغ نیز از خواص سرکه سفید برای پوست است. وقتی بعد از اصلاح روی پاهایتان برآمدگی‌های ریز پیدا می‌کنید بسیار کلافه کننده است! البته شما به راحتی می‌توانید با اصلاح با روغن نارگیل از این امر جلوگیری کنید. اما اگر از در اثر اصلاح موی زائد با تیغ اصلاح بر روی پوست خود جوش دارید، یک اسپری با ترکیب 1 قاشق چایخوری سرکه سفید، ¼ فنجان آب و 4 قطره اسانس اسطوخودوس درست کنید. خوب تکان دهید و بر روی برآمدگی‌های پوست خود اسپری کنید تا خارش را تسکین دهید، ظاهر آنها را بهبود دهید و از بیشتر شدن آن جلوگیری کنید.

خواص سرکه سفید برای ناخن

اگر ناخن‌های شما به رنگ زرد ناخوشایند هستند و باید هر چه سریعتر آنها را سفید کنید! گاهی اوقات وقتی می‌خواهید ناخن‌هایتان را بلندتر کنید، ممکن است زرد شوند. هر چند نگران نباشید! سرکه سفید می‌تواند به کمک شما بیاید! در اینجا یک ماسک روشن کننده ناخن برای مقابله با زردی ناخن برای شما داریم.

سرکه یک محلول اسیدی قوی است که برای از بین بردن قارچ ناخن نیز مفید است. یک گلوله پنبه را با سرکه سفید خیس کنید، 2 قطره اسانس پونه کوهی به آن اضافه کنید سپس نوار چسب بزنید.

سفید کردن ناخن ها با سرکه سفید

ماسک سفید کننده ناخن با سرکه سفید

در یک کاسه با اندازه متوسط، 1 قاشق چایخوری سرکه سفید، 1 قاشق چایخوری روغن زیتون، ½ قاشق چایخوری صابون مایع و ¼ فنجان آب اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و انگشتانتان را حدود 10 دقیقه در آن بگذارید.در انتها آنها را بشویید و به آرامی با یک برس ناخن آنها را بشویید. خشک کنید و با روغن زیتون مرطوب کنید.

پربازدید: ماسک نشاسته و گلاب برای لک صورت

سرکه سفید برای شپش

از بین بردن شپش سر از دیگر خواص سرکه سفید برای مو است. سرکه حاوی اسید استیک است که مانع چسبیدن شپش‌ها به موها می‌شود. همچنین با طبیعت اسیدی خود شپش را از بین می‌برد. می‌توانید محلولی از سرکه سفید و آب را به نسبت یک به سه روی موهای خود اسپری کنید. چند قطره اسانس درخت چای را نیز اضافه کنید. قبل از آن کل پوست سر و موهای خود را با روغن زیتون چرب کنید و آن را به مدت ۱ ساعت روی موها بگذارید. این کار شپش ها را خفه می‌کند. در مرحله بعد از یک شانه برای جارو کردن شپش‌های مرده استفاده کنید. موهای خود را کاملاً بشویید، دو بار یا سه بار در صورت نیاز شامپو بزنید تا تمام روغن ها پاک شوند. هر سه روز یکبار این کار را تکرار کنید تا موهایتان از شپش پاک شود.

بیشتر بخوانید: درمان فوری شپش در یک شب!

معجزه بهبود کهیر

سرکه یک درمان معجزه آسا برای کهیر است! شما باید آن را امتحان کنید! می‌توانید مستقیماً از آن استفاده کنید، اما برای پوست‌های حساس‌تر، ابتدا آن را با آب رقیق کنید سپس بمالید. به استفاده در طول روز ادامه دهید و ناپدید شدن کهیرهای خود را تماشا کنید! شما باید ظرف حداکثر 3 روز شاهد پاک شدن آنها باشید.

سرکه سفید برای پاشنه های ترک خورده

درمان ترک پا با سرکه سفید

برای این کار در یک سطل یا وان، ¼ فنجان سرکه، ¼ فنجان نمک دریا، 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل و 2 قاشق چایخوری صابون مایع اضافه کنید. حالا وان را با آب داغ پر کنید. پاهای خود را به مدت 10 تا 15 دقیقه خیس کنید سپس به خوبی بشویید و پاشنه‌های خود را با کرم پا درخت چای و نعناع خانگی مرطوب کنید.

تاثیر سرکه سفید بر مو

یکی از بهترین مواد طبیعی که می‌توانید برای شفاف کردن موها و خلاص شدن از چربی‌های اضافه از آن استفاده کنید سرکه است! از سرکه سفید برای شستن مو به صورت زیر استفاده کنید.

شستشوی مو با سرکه سفید: در یک فنجان پیرکس، 4 فنجان آب، ¼ فنجان سرکه سفید و 7 قطره اسانس معطر مورد علاقه خود را اضافه کنید - من علف لیمو، ترنج، شمعدانی و گل رز را دوست دارم. خوب مخلوط کنید و بعد از شستن موها، در آخرین آبکشی مو روی سرتان بریزید.

مطلب پیشنهادی: خواص گلاب برای مو

دئودورانت طبیعی

می‌توانید از سرکه سیب و همچنین سرکه سفید به عنوان یک دئودورانت طبیعی استفاده کنید. می‌دانم به چه فکر می‌کنید - سرکه بدبو چگونه می‌تواند به عنوان دئودورانت عمل کند؟! اما این کار را می‌کند! و بوی سرکه باقی نمی‌ماند! این ماده با متعادل کردن پوشش اسیدی پوست می‌تواند باکتری‌های ایجاد کننده بو را از بین ببرد. در اینجا روش تهیه یک اسپری دئودورانت با سرکه برایتان آماده کرده‌ایم:

برای تهیه اسپری دئودورانت با سرکه، در یک بطری اسپری، 1 قاشق چایخوری سرکه، 1 قاشق چایخوری فندق افسونگر، ½ فنجان آب مقطر و 15-20 قطره اسانس اسطوخودوس (یا اسانس مورد علاقه خود) را اضافه کنید. انتخاب‌های خوب دیگر عبارتند از اسانس ترنج (این روغن حساس به نور است، بنابراین زیر بغل را در معرض نور خورشید قرار ندهید)، اسانس نعناع و اسانس علف لیمو. خوب تکان دهید و روی زیر بغل تمیز اسپری کنید. صبر کنید تا خشک شود و از یک روز تازه در پیش رو لذت ببرید!

بهبود نیش حشرات

کاهش قرمزی پوست ناشی از نیش زدن حشرات از دیگر خواص سرکه سفید برای پوست است. گرفتار نیش حشرات شده اید؟! آن خارش وحشتناک را از بین ببرید و قرمزی را با استفاده از سرکه به حداقل برسانید! یک تکه پنبه را با سرکه خیس کنید و مستقیماً آن را روی گزش حشرات خود بمالید. برای پوست حساس تر، سرکه را قبل از استفاده با آب رقیق کنید.

بیشتر بخوانید: درمان نیش زنبور عسل در خانه

خوشبو کننده پا

با استفاده از سرکه بوی بد پا را از بین ببرید! سرکه سفید باکتری‌هایی که باعث بوی بد می‌شوند را از بین می‌برد، با قارچ پا مبارزه می‌کند و بوی بد را خنثی می‌کند.

سرکه سفید برای مبارزه با قارچ پوست

سرکه را مستقیماً روی قارچ پوست بمالید تا از بین برود. اگر پوست حساسی دارید ابتدا آن را با آب رقیق کنید سپس بمالید.

سرکه سفید برای آفتاب سوختگی

باور کنید یا نه، سرکه می‌تواند آفتاب سوختگی را تسکین دهد. برای تسکین، ¼ فنجان سرکه سفید را با 3 فنجان آب مخلوط کنید. یک پارچه شستشو را در آن خیس کنید و سپس آن را روی آفتاب سوختگی خود بمالید. 3 بار در روز تکرار کنید.

مطلب مرتبط: خواص لیمو ترش برای پوست

زگیل پوستی را از بین می برد

درمان زگیل با سرکه سفید

چند بار در روز سرکه سفید را مستقیماً روی زگیل یا برآمدگی پوستی بمالید. این باعث خشک شدن آن می‌شود و سیاه می‌شود. به زودی می‌افتد. حتما از پوست سالم اطراف با وازلین یا لوسیون محافظت کنید تا نسوزد.

رفع اگزما و پسوریازیس

خارش خشک و اگزما را می‌توان با استفاده از سرکه سفید تسکین داد. کافی است 1 فنجان سرکه سفید را به یک وان حمام آب گرم اضافه کنید، یا یک حوله را با محلول سرکه سفید و آب به نسبت 1:3 بمالید، سپس آن را به آرامی برای چند دقیقه روی نواحی آسیب دیده بمالید.

خواص سرکه سفید برای پوست زبر

وقتی سرکه با شکر ترکیب شود، می توان برای نرم کردن پوست خشن آرنج، زانو و پاشنه پا استفاده کرد! برای این کار این اسکراب نرم کننده پوست را امتحان کنید.

برای تهیه اسکراب نرم کننده پوست، ½ فنجان شکر را در یک شیشه در بسته بریزید و سپس ¼ فنجان سرکه و 10 قطره اسانس اسطوخودوس را بریزید. همه آنها را با هم مخلوط کرده و در جای خشک و خنک نگهداری کنید. برای استفاده، 1 قاشق غذاخوری از اسکراب را در یک کاسه قرار دهید و آن را با خود زیر دوش ببرید. پوست خود را خیس کنید و آن را به آرامی روی آرنج، زانو و پاشنه پا به مدت ۲ دقیقه بمالید و سپس بشویید.

پربازدید: بخور صورت با گلاب

خاصیت سرکه سفید برای اسکارهای آکنه و لکه های تیره

سرکه سلول‌های مرده تیره روی جای زخم‌ها و لکه‌های تیره را از بین می‌برد و پوست تازه‌تری را روشن‌تر و نرم‌تر نشان می‌دهد. آن را با شکر، نمک یا جوش شیرین مخلوط کنید تا یک اسکراب روشن کننده پوست صورت بگیرید.

عوارض جانبی سرکه سفید

اکنون دیگر پاسخ این سوال را گرفته اید که آیا سرکه سفید برای مو خوب است. حال بهتر است بدانید که سرکه سفید چه عوارض جانبی دارد؟ سرکه سفید هنگام استفاده برای تمیز کردن عوارض جانبی ندارد و جایگزین بسیار خوبی برای پاک کننده‌های شیمیایی است. هنگام استفاده سرکه سفید برای مو و پوست، مطمئن شوید که آن را با مایعی مانند آب یا چای سبز رقیق کنید و سپس استفاده کنید، در غیر این صورت باعث خشکی پوست و مو خواهد شد. در مصرف خوراکی سرکه سفید، مراقب میزان مصرف خود باشید، در غیر این صورت باعث تحریک شدید معده می‌شود. همچنین سعی کنید از سرکه سفید صنعتی برای مصرف خوراکی و همچنین برای مراقبت از مو و پوست استفاده نکنید.

مقاله مرتبط: خواص سرکه و تاثیرات شگفت انگیز آن

این مطلب صرفا اطلاعات عمومی است و هرگز جایگزین توصیه پزشک متخصص نیست. قبل از انجام هر اقدامی حتما با یک پزشک متخصص ملاقات و از توصیه‌های او پیروی کنید. اطلاعات بیشتر
گلاب اصل قمصر

گلاب صالحیان از مرغوب ترین نوع گل محمدی در جهان تولید می شود و دارای عطر خاص و بی نظیری است.

گلاب اصل قمصر
مطالب مرتبط با زیبایی
سفید کردن پوست صورت با گلاب
علت تیره شدن پوست صورت، آیا گلاب پوست را تیره میکند؟ آیا گلاب پوست را روشن میکند؟ آیا گلاب ابرو را سفید میکند؟