خواص گشنیز برای لاغری

بروز شده در درباره تناسب اندام (فقط 3 دقیقه مطالعه)
خواص گشنیز برای لاغری

افزودن تخم گشنیز به برنامه غذایی برای لاغری می‌تواند به مدیریت بهتر وزن کمک کند. تخم گشنیز سرشار از مواد مغذی و ترکیبات زیست فعال است که می‌تواند به سلامت و تندرستی کلی کمک کند و به طور بالقوه از رژیم لاغری سریع حمایت کند. گفته می‌شود که مصرف تخم گشنیز یا عصاره دانه گشنیز ممکن است به کاهش احساس گرسنگی و افزایش سیری کمک کند و منجر به خوردن کالری کمتر شود. در ادامه با خواص گشنیز برای لاغری بیشتر آشنا شوید.

خاصیت گشنیز برای افزایش متابولیسم

در طب آیورودا، استفاده از دانه گشنیز برای تقویت سلامت گوارش و متابولیسم مفید است و میزان سطح انرژی بدن را افزایش می‌دهد.

تخم گشنیز سرشار از فیبر است

تخم گشنیز سرشار از فیبر است که احساس سیری را برای مدت طولانی‌تری تقویت می‌کند و به کاهش وزن کمک می‌کند.

فواید تخم گشنیز برای سم زدایی

تخم گشنیز به خواص کلاتینگ قوی خود که به پاکسازی بدن از سموم و فلزات سنگین کمک می‌کند، شناخته می‌شود. گشنیز رادیکال های آزاد مضر و سموم را از بدن شما دفع می‌کند و برای لاغری مفید است.

بهبود هضم با تخم گشنیز

دانه گشنیز به رفع نفخ معده کمک می‌کند و سلامت گوارش را تقویت می‌کند.

برگ گشنیز برای لاغری

لاغری با تخم گشنیز

در ادامه پنج طریقه مصرف تخم گشنیز برای لاغری را معرفی می‌کنیم. با استفاده از این روش‌ها می‌توانید تخمه گشنیز را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید.

طرز تهیه دمنوش گشنیز برای لاغری

دمنوش گشنیز به هضم بهتر غذا، کاهش سطح قند و کلسترول خون کمک می‌کند. ابتدا 2 لیوان آب بجوشانید و 1 قاشق غذاخوری تخم گشنیز را به آن اضافه کنید و دوباره بجوشانید. منتظر بمانید تا آب تغییر رنگ دهد، سپس شعله را خاموش کنید. دمنوش گشنیز برای لاغری را صاف کنید و از عسل طبیعی برای شیرین کردن دمنوش لاغری خود استفاده کنید.

لاغری با گشنیز و لیمو و نعناع

دمنوش گشنیز، نعناع و لیمو برای لاغری شناخته شده است. برای تهیه دمنوش، دانه‌های گشنیز و برگهای خشک نعنا را آسیاب کنید تا به صورت پودر ریز درآیند. به آن دو لیوان آب، کمی لیمو و نمک اضافه کنید. خوب هم بزنید و ناشتا با معده خالی میل کنید یا به عنوان نوشیدنی قبل یا بعد از تمرین ورزشی بنوشید.

لاغری با گشنیز و لیمو

طریقه مصرف پودر تخم گشنیز برای لاغری

دانه‌های گشنیز را به صورت خشک برشته کرده و به صورت پودر ریز درآورید. برای هضم بهتر غذا، آن را به ادویه کاری، سالاد، سوپ یا اسموتی اضافه کنید.

سوپ گشنیز برای لاغری

2 عدد گوجه فرنگی را بلانچ کرده و به صورت پوره درآورید. پوره را در مخلوطی از کره آب شده، دانه‌های خردل و برگ کاری، همراه با مخلوط ادویه تهیه شده از دانه‌های گشنیز، فلفل قرمز خشک و نمک بپزید. می‌توانید آن را به عنوان سوپ میل کنید یا با برنج میل کنید.

سوپ گشنیز برای لاغری

آب تخم گشنیز خیس شده

برای این کار کافی است یک قاشق غذاخوری دانه گشنیز را یک شب در یک فنجان آب خیس کنید. صبح آب را صاف کرده و ناشتا با معده خالی بنوشید.

آب دانه گشنیز برای لاغری

گلاب اصل قمصر

گلاب صالحیان از مرغوب ترین نوع گل محمدی در جهان تولید می شود و دارای عطر خاص و بی نظیری است.

گلاب اصل قمصر
مطالب مرتبط با تناسب اندام
رژیم لاغری سریع در 3 روز
رژیم لاغری خیلی سریع 3 روزه با 4.5 تا 5 کیلوگرم کاهش وزن شامل تخم مرغ، سیب، کره بادام زمینی، خرما و خیار همراه با تمرینات ورزش قدرتی