10 دمنوش خانگی برای معده

بروز شده در درباره دمنوش (فقط 5 دقیقه مطالعه)
10 دمنوش خانگی برای معده

یک فنجان دمنوش خانگی یک روش پرکاربرد برای درمان درد معده است. آیا می‌دانید چه دمنوشی برای معده درد مفید است. مشکلات رایج معده از جمله تهوع، اسهال و استفراغ را می‌توان با دمنوش گیاهان دارویی رفع کرد. در ادامه 9 دمنوش خانگی برای رفع مشکلات معده معرفی می‌کنیم.

  1. چای سبز برای معده
  2. دمنوش زنجبیل برای معده
  3. عرق زنیان برای معده
  4. عرق نعناع فلفلی برای معده
  5. چای سیاه
  6. دمنوش رازیانه برای معده
  7. عرق شیرین بیان
  8. دمنوش بابونه برای معده
  9. چای ریحان مقدس
  10. عرق نعناع

 

چای سبز برای معده

چای سبز از قدیم، یک درمان طبیعی برای اسهال، عفونت هلیکوباکتر پیلوری، حالت تهوع و نفخ معده استفاده می شد. این دمنوش می‌تواند سایر مشکلات معده را نیز تسکین دهد. نوشیدن چای سبز از شدت اسهال کم می‌کند.

چای سبز

بهتر است 1 تا 2 فنجان در روز چای سبز بنوشید، مصرف بیش از حد آن، به دلیل داشتن مقدار بالای کافئین با عوارض جانبی مانند حالت تهوع و ناراحتی معده همراه است. خلاصه چای سبز ممکن است به درمان زخم معده و درمان مشکلاتی مانند اسهال در صورت مصرف متعادل کمک کند.

دمنوش زنجبیل برای معده

دمنوش زنجبیل از جوشاندن ریشه زنجبیل در آب تهیه می‌شود. خواص زنجبیل برای مشکلات گوارشی مانند تهوع و استفراغ فوق العاده است. زنجبیل به پیشگیری از حالت تهوع صبحگاهی در زنان باردار و همچنین تهوع و استفراغ ناشی از شیمی درمانی کمک می‌کند. زنجبیل می تواند گاز، نفخ معده، گرفتگی عضلات و سوء هاضمه را کاهش دهد و عملکرد روده را منظم کند.

دمنوش زنجبیل و لیمو و عسل برای معده

برای تهیه دمنوش زنجبیل، یک دسته زنجبیل پوست کنده را رنده کنید و آن را به مدت 10 تا 20 دقیقه در آب جوش قرار دهید. دمنوش را صاف کنید و به تنهایی یا با کمی لیمو، عسل یا فلفل هندی میل کنید. چای زنجبیل می تواند به پیشگیری از انواع مشکلات گوارشی از جمله حالت تهوع، استفراغ، گاز معده، نفخ، گرفتگی عضلات و سوء هاضمه کمک کند.

عرق زنیان برای معده

عرق زنیان ضد نفخ و درد معده است. تقویت معده، کاهش اسید معده، افزایش حرکات روده و پاکسازی دستگاه گوارش از خواص زنیان برای معده است. زنیان برای سوزش و رفلاکس معده نیز مفید است.

عرق زنیان به بهبود زخم مری، معده و روده کمک زیادی می‌کند. در طب سنتی عرق زنیان برای مقابله با زخم‌های دستگاه گوارش از جمله زخم معده توصیه شده است. برای هضم بهتر غذا می‌توانید یک فنجان دمنوش زنیان بعد از غذا میل کنید.

عرق نعناع فلفلی برای معده

عرق نعناع فلفلی یکی از انتخاب‌های رایج برای رفع مشکلات معده است. نعناع فلفلی می‌تواند ماهیچه‌های روده را شل کرده و به تسکین درد کمک کند. همچنین نعناع فلفلی باعث کاهش مدت، دفعات و شدت درد معده در کودکان می‌شود. این دمنوش از حالت تهوع و استفراغ ناشی از شیمی درمانی جلوگیری می‌کند.

بو کردن عرق نعناع فلفلی به تنهایی از حالت تهوع و استفراغ کمک می‌کند. درمان معده درد، رفع نفخ معده، از بین بدن حالت تهوع و استفراغ از خواص عرق نعناع فلفلی برای معده است. برای تهیه عرق نعناع فلفلی اصل حتما آن را از برندهای معتبر خرید کنید.

چای سیاه

چای سیاه خواصی مشابه چای سبز دارد، به ویژه برای تسکین ناراحتی معده و درمان اسهال موثر است. بهتر است روزانه حداکثر 1 یا 2 فنجان چای سیاه بنوشید، زیرا مصرف بیش از حد چای به دلیل داشتن کافئین آن، ممکن است باعث ناراحتی معده شود.

دمنوش رازیانه برای معده

دمنوش رازیانه معمولا برای درمان انواع بیماری‌ها از جمله معده درد، یبوست، گاز و اسهال استفاده می‌شود. نوشیدن عرق رازیانه برای چند روز قبل و در طول قاعدگی علائمی مانند حالت تهوع را کاهش می‌دهد. عرق رازیانه از رشد باکتری‌های مضر معده جلوگیری می‌کند.

با ریختن یک فنجان آب داغ روی یک قاشق چایخوری دانه های خشک شده رازیانه، دمنوش رازیانه را در خانه درست کنید. یا می‌توانید ریشه یا برگ گیاه رازیانه را به مدت 5 تا 10 دقیقه در آب جوش دم کنید.

خاصیت ضد باکتری، کاهش حالت تهوع، تسکین درد قاعدگی و منظم کردن عملکرد روده از جمله خواص عرق رازیانه است.

عرق شیرین بیان

شیرین بیان به خاطر طعم متمایز شیرین و کمی تلخش معروف است. عرق شیرین بیان در طب سنتی برای رفع ناراحتی معده توصیه شده است.

بهبود زخم معده، کاهش درد معده، حالت تهوع و رفع سوء هاضمه از خواص شیرین بیان است. مصرف روزانه یک فنجان دمنوش شیرین بیان به طور قابل توجهی باعث کاهش سوء هاضمه می‌شود.

دمنوش بابونه برای معده

دمنوش بابونه با لیمو و زنجبیل و شکر قهوه ای

دمنوش بابونه سبک، خوش طعم است و به عنوان یک دمنوش طبیعی و تسکین دهنده شناخته می‌شود. دمنوش بابونه برای شل کردن عضلات گوارشی و درمان مشکلات گوارشی مانند نفخ معده، سوء هاضمه، حالت تهوع، استفراغ و اسهال کاربرد دارد.

چای ریحان مقدس

ریحان مقدس که به عنوان تولسی نیز شناخته می‌شود، گیاهی قدرتمند است که مدتها است به دلیل خواص دارویی آن استفاده شده است. ریحان مقدس از بروز زخم معده که عامل مشکلاتی مانند درد معده، سوزش سر دل و حالت تهوع است، پیشگیری می‌کند.

عرق نعناع

هضم بهتر غذا و درمان نفخ معده از خواص عرق نعناع است. عرق نعناع نیز به تسکین ناراحتی‌های گوارشی کمک کند. نعناع حاوی ترکیبی به نام کارون است که به کاهش انقباضات ماهیچه‌ای در دستگاه گوارش شما کمک می‌کند.

برای تهیه دمنوش نعناع در خانه، یک فنجان آب را به جوش آورده، آن را از روی حرارت بردارید و یک مشت برگ نعناع به آن اضافه کنید. 5 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد، سپس دمنوش را صاف کرده و میل کنید.

یک فنجان دمنوش نعناع

سخن آخر

دمنوش گیاهی خواص زیادی برای سلامتی دارد. بسیاری از انواع دمنوش می‌توانند به رفع ناراحتی معده کمک کنند. اگر حالت تهوع، سوء هاضمه، نفخ یا گرفتگی عضلات را تجربه کردید، دم کردن یکی از این دمنوش‌های خوشمزه یک راه ساده برای حل مشکل شماست.

این مطلب صرفا اطلاعات عمومی است و هرگز جایگزین توصیه پزشک متخصص نیست. قبل از انجام هر اقدامی حتما با یک پزشک متخصص ملاقات و از توصیه‌های او پیروی کنید. اطلاعات بیشتر
گلاب اصل قمصر

گلاب صالحیان از مرغوب ترین نوع گل محمدی در جهان تولید می شود و دارای عطر خاص و بی نظیری است.

گلاب اصل قمصر
مطالب مرتبط با دمنوش
خواص دمنوش نعناع و طرز تهیه آن
دمنوش نعنا دارای خواص فراوانی از جمله تسکین معده درد و بهبودعلائم سرماخوردگی است. نعنا یک نوشیدنی فاقد کافئین مناسب رفع بوی بد دهان است.