خواص عرق زنیان برای لاغری

بروز شده در درباره مراقبت و سلامتی (فقط 6 دقیقه مطالعه)
خواص عرق زنیان برای لاغری

عرق زنیان یک درمان خانگی بسیار رایج برای مشکلات معده است. عرق زنیان همچنین برای قاعدگی نامنظم، درد قاعدگی، اسهال، لاغری، دندان درد و آنفولانزا نیز موثر است. درمان مشکلات گوارشی، رفع نفخ معده و بهبود هضم غذا نیز از خواص عرق زنیان است.

این مطلب صرفا اطلاعات عمومی است و هرگز جایگزین توصیه پزشک متخصص نیست. قبل از انجام هر اقدامی حتما با یک پزشک متخصص ملاقات و از توصیه‌های او پیروی کنید. اطلاعات بیشتر

حتما می‌دانید که لاغری فوری در یک شب اتفاق نمی‌افتد. لاغری همیشه چالش برانگیز است زیرا هیچ عصای جادویی وجود ندارد که شما را یک شبه لاغر کند. عرق زنیان حاوی ماده‌ای به نام تیمول است که برای هضم بهتر غذا، افزایش متابولیسم، درمان اسیدیته و لاغری مفید است. عرق زنیان ملین است، معده را پاکسازی می‌کند و سیستم گوارش را سالم نگه می‌دارد. همه این عوامل به کاهش وزن سریع و آسان کمک می‌کنند. در ادامه بیشتر در مورد این خواص و طرز استفاده زنیان صحبت می‌کنیم.

بهتر است بخوانید: لاغری با کمک گیاهان دارویی

طرز استفاده عرق زنیان برای لاغری

ابتدا یک قاشق چایخوری از دانه‌های زنیان را بردارید و در یک لیوان پر از آب بریزید، یک شب بگذارید تا خیس بخورد. صبح، آب دانه زنیان را صاف کرده و میل کنید. حتما آن را ناشتا (با معده خالی) بنوشید. می‌توانید به جای استفاده از دانه زنیان برای گرفتن نتایج موثر این کار را به مدت 15 تا 20 روز بنوشید. همچنین می‌توانید از عسل طبیعی برای شیرین کردن آن استفاده کنید. مصرف روزانه عرق زنیان به تناسب اندام و افزایش متابولیسم بدن کمک می‌کند. اگر همزمان با رعایت رژیم غذایی روزانه با معده خالی عرق زنیان بنوشید به کاهش 4 تا 5 کیلوگرم وزن در ماه کمک می‌کند.

طرز استفاده دمنوش زنیان برای لاغری

یک قاشق غذاخوری دانه زنیان را در تابه بریزید. آن‌ها را تفت دهید تا قهوه‌ای تیره شوند و خوشبو شوند. 500 میلی لیتر آب را در ظرف دیگری بریزید تا بجوشد. به این آب در حال جوش، دانه‌های زنیانی برشته شده را اضافه کنید و بگذارید بجوشد تا آب طلایی شود. اجازه دهید آب خنک شود و آن را صاف کنید. روزانه دو لیوان بنوشید.

رازیانه و زنیان برای لاغری

دانه‌های رازیانه و دانه‌های زنیان (هر کدام 100 گرم) را جداگانه تفت دهید تا رنگ آن‌ها تغییر کند. اجازه دهید سرد شوند و آن را با هم آسیاب کنید تا مخلوطی به دست آید. این مخلوط را در یک شیشه پر کنید. حالا ½ قاشق غذاخوری از این مخلوط را هر روز صبح ناشتا در یک لیوان آب ولرم بریزید و میل کنید تا وزن کم کنید.

دانه های زنیان و رازیانه برای کاهش وزن و بهبود هضم غذا مفید هستند. این ترکیب به شما کمک می‌کند سیر بمانید و از انقباضات گرسنگی جلوگیری کنید. پس اگر می‌خواهید لاغر شوید، برای کاهش چربی‌های اضافی شکم، عرق زنیان را امتحان کنید.

مطلب پیشنهادی: خواص رازیانه

عرق زنیان و عسل برای لاغری

ترکیب عسل و زنیان برای لاغری

برای چربی سوزی، هر روز صبح یک قاشق غذاخوری عرق زنیان به یک فنجان آب جوش اضافه کنید، این دمنوش را با یک قاشق چایخوری عسل شیرین و ناشتا میل کنید. برای مدت سه ماه دمنوش زنیان با عسل را در برنامه روزانه خود قرار دهید و آن را با ورزش و رژیم کم کربوهیدرات همراه کنید تا به تناسب اندام دلخواه خود برسید.

دمنوش شنبلیله، سیاه دانه و زنیان برای لاغری

یک مشت دانه شنبلیله، دانه‌های زنیان و سیاهدانه را خشک کنید و به خوبی خرد کنید و به صورت پودر ریز در بیاورید و در ظرف در بسته نگهداری کنید. قبل از رفتن به رختخواب یک لیوان آب جوش به همراه یک قاشق چایخوری از این پودر میل کنید. مصرف منظم این پودر جادویی به چربی سوزی کمک می‌کند.

مطلب مرتبط: خواص عرق شنبلیله

برگزیده: خواص سیاه دانه

دمنوش زنیان و زیره سبز برای لاغری

دانه‌های زیره سبز حاوی سطوح بالایی از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که به دفع سموم مضر از بدن کمک می‌کنند و چاقی را کاهش می‌دهند. زیره سبز از تجمع چربی در بدن جلوگیری می‌کند. دانه‌های زیره برای دستگاه گوارش مفید هستند و به جذب کلسترول در بدن کمک می‌کنند. اگر روزانه دمنوش زنیان و زیره سبز مصرف شوند می‌توانند برای شما معجزه کنند.

زنیان و سابر دانه ها

طرز تهیه دمنوش زنیان و زیره

دانه های زیره و زنیان را جداگانه کمی تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند. اجازه دهید سرد شوند و آنها را با هم آسیاب کنید تا مخلوطی به دست آید. این مخلوط را برای استفاده در آینده در یک شیشه نگهداری کنید. یک قاشق غذاخوری از این مخلوط را در آب ولرم بریزید و هر شب قبل از خواب بنوشید.

بیشتر بخوانید: خواص عرق زیره

زنیان خام برای لاغری

جویدن یک قاشق غذاخوری زنیان خام در اول صبح می تواند شیره گوارشی را آزاد کند و به هضم بهتر غذا کمک کند. با مصرف روزانه زنیان در کنار رژیم غذایی مناسب می‌توانید در یک ماه حدود یک تا دو کیلوگرم وزن کم کنید. سعی کنید حتما یک ساعت قبل از خوردن صبحانه زنیان را میل کنید.

عرق زنیان برای کاهش وزن بعد از بارداری

یکی از مشکلات زنان، چاقی بعد از زایمان است. بعضی زنان پس از زایمان وزن اضافه می‌کنند. عرق زنیان برای لاغری در ترکیب با ورزش و رژیم غذایی سالم بسیار موثر است. شما می‌توانید آن وزن اضافه ای که در دوران بارداری اضافه کرده‌اید را کاهش دهید. مشکلات گوارشی بعد از بارداری نیز ممکن است پیش بیاید. مصرف عرق زنیان برای یبوست و اسهال نیز موثر است و عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد.

رژیم غذایی سالم برای لاغری

عرق زنیان ممکن است به بهبود تولید شیر مادر در مادران شیرده کمک می‌کند. البته به مادران شیرده توصیه می‌شود که قبل از مصرف عرق زنیان حتما با پزشک خود مشورت کنید.

سایر خواص عرق زنیان

داشتن یک سیستم گوارشی سالم برای تناسب اندام بسیار مهم است. مصرف عرق زنیان به ترشح شیره در معده کمک می‌کند و در نتیجه روند هضم را تسریع می‌کند. گاهی اوقات که احساس سوزش در سر معده می‌کنید می‌توانید از دمنوش زنیان استفاده کنید. زنیان به درمان مشکلات روده و سوء هاضمه نیز کمک می‌کند. زنیان برای سرماخوردگی و سرفه نیز مفید است.

یک فنجان عرق زنیان چند کالری دارد؟

شاید تعجب کنید که بدانید عرق زنیان حاوی کالری صفر است. عرق زنیان برای افراد دیابتی، بیماران قلبی و کاهش وزن مفید است. مهمتر از همه، حتی افراد سالم و دارای تناسب اندام نیز می‌توانند عرق زنیان بنوشند، زیرا برای هضم کلی غذا مفید است و متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد.

عوارض جانبی عرق زنیان

زیاده روی در هر چیزی بد است، این برای عرق زنیان هم صدق می‌کند. مصرف یک فنجان دمنوش زنیان برای نتایج موثر در کاهش وزن کافی است. عرق زنیان ممکن است عوارض جانبی مانند خونریزی بیش از حد قاعدگی در صورت مصرف زیاد، تحریک و حساسیت پوست، سردرد خفیف ایجاد کند. مصرف بیش از حد عرق زنیان، ممکن است منجر به سردرد، حالت تهوع و استفراغ شود. زنان باردار، مادران شیرده و افراد دارای بیماری های زمینه ای قبل از مصرف حتما باید با پزشک متخصص خود مشورت کنند.

سخن آخر

عرق زنیان به کاهش وزن کودکان، بزرگسالان و حتی زنان پس از بارداری کمک می‌کند. مهمتر از همه نه فقط برای لاغری، مصرف عرق زنیان مزایای متعددی مانند جذب غذا، هضم مناسب و بهبود متابولیسم دارد و به درمان گاز و نفخ معده کمک می‌کند.

گاهی اوقات، پزشکان جراحی چاقی را برای کاهش وزن به دلیل مشکلات سلامتی مرتبط با چاقی به بسیاری از افراد دارای اضافه وزن پیشنهاد می‌کنند. زیرا کاهش وزن اضافی برای برخی افراد آسان نیست و ممکن است زمان ببرد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با خواص عسل و فواید باورنکردنی آن

گلاب اصل قمصر

گلاب صالحیان از مرغوب ترین نوع گل محمدی در جهان تولید می شود و دارای عطر خاص و بی نظیری است.

گلاب اصل قمصر
مطالب مرتبط با مراقبت و سلامتی
دلایل کاهش رشد جنین در رحم چیست؟
دنیای مادری سرشار از رمز و رازهاست و دوران بارداری می‌تواند مقدمه‌ای شیرین برای ورود به این دنیا باشد. با آرزوی سلامتی برای همه مادران و جنین‌هایشان...
بادکش رحم در بیماری‌های زنان
بادکش رحم و تخمدان چیست؟ آیا می‌توان برای بیماری‌های مربوط به دستگاه تولیدمثلی زنان از بادکش رحم و تخمدان استفاده کرد؟
درمان خانگی خار پاشنه با سرکه سیب
خار پاشنه، یک بیماری شایع است که زنان باردار، افراد چاق و ورزشکاران را درگیر می‌کند.درد پاشنه تیز، التهاب پاشنه پا، درد و بی حرکتی از علائم این بیماری است