درمان خانگی خار پاشنه با سرکه سیب

بروز شده در درباره مراقبت و سلامتی (فقط 5 دقیقه مطالعه)
درمان خانگی خار پاشنه با سرکه سیب

خار پاشنه چیست؟

«خار پاشنه» به یک برآمدگی استخوانی شبیه قلاب روی استخوان پاشنه اشاره دارد. اغلب به التهاب فاشیای کف پا مربوط می‌شود، همان ساختار بافت نرمی که استخوان پاشنه را به انگشت پا متصل می‌کند. فاشئیت کف پا یک بیماری شایع است که زنان باردار، افراد چاق و ورزشکاران را درگیر می‌کند. خارها همچنین می‌توانند در استخوان پاشنه در نتیجه بیماری‌های زمینه‌ای مختلف مانند پوکی استخوان، آرتریت روماتوئید، بیماری‌های دژنراتیو و گردش خون ضعیف ایجاد شوند. خار پاشنه در بزرگسالان بالای 40 سال بیشتر ظاهر می‌شود. درد پاشنه تیز، التهاب پاشنه پا، درد و بی حرکتی از علائم این بیماری است.

در واقع، خار پاشنه درد ندارد و التهاب تاندون‌ها و بافت‌های اطراف خار معمولاً همان چیزی است که باعث درد می‌شود. این واقعیت که درد خار پاشنه با حرکت بهبود می‌یابد و با بلند شدن از یک دوره طولانی نشستن بدتر می‌شود، یکی از ویژگی‌های کلیدی این نوع درد است. هنگامی که برای اولین بار شروع به پیاده روی در صبح می‌کنید، ممکن است احساس ناراحتی شدید در پاشنه پا نیز داشته باشید.

استراحت، داروهای ضد التهاب، فیزیوتراپی، کفی کفشی و آتل شبانه اغلب در درمان اولیه خار پاشنه استفاده می‌شود. شاید تعجب کنید که بدانید برخی درمان‌های خانگی موثر و راحت برای خار پاشنه پا وجود دارد که ممکن است برای درمان این رشد غیرطبیعی استخوانی مورد استفاده قرار گیرد.

فواید سرکه سیب برای خار پاشنه چیست؟

بهبود خار پاشنه از جمله خواص سرکه سیب ست. استفاده از سرکه سیب به عنوان یک درمان خانگی به خوبی جواب می‌دهد. سرکه سیب را باید روی یک باند یا حوله نخی بمالید و بعد آن را تا زده و روی پاشنه قرار دهید. برای چسباندن حوله یا بانداژ از چسب استفاده کنید. برای چند روز محل مورد نظر را مرتب بپوشید. همچنین می‌توانید خار پاشنه خود را با مخلوطی از جوش شیرین، ملاس و سرکه سیب مالش دهید.

چگونه با سرکه سیب خار پاشنه را درمان کنیم؟

درمان خار پاشنه با سرکه سیب عالی است. رسوبات اضافی کلسیم پاشنه پا برداشته می‌شود و باعث تسکین درد می‌شود.

  • یک قاشق غذاخوری سرکه سیب طبیعی باید با یک لیوان آب گرم ترکیب شود. این معجون را دو بار در روز به مدت تقریباً دو هفته بنوشید.
  • نصف فنجان سرکه سیب را به 10 لیتر آب گرم اضافه کنید. 10 تا 15 دقیقه پاهای خود را در مخلوط خیس کنید. این کار را دو بار در روز به مدت دو هفته انجام دهید.

درمان خار پاشنه با روغن نارگیل

خار پاشنه را می‌توان به طور موثر با این روغن همه منظوره درمان کرد. این یک مرطوب کننده طبیعی غنی از کلسیم است که درد را تسکین می‌دهد و در عین حال باعث رشد استخوان‌های قوی می‌شود. تنها چیزی که برای این کار نیاز دارید مقداری روغن نارگیل گرم است. هر شب قبل از خواب ناحیه آسیب دیده را با روغن گرم شده ماساژ دهید تا به طور موثر خار را درمان کنید.

کمپرس یخ برای خار پاشنه

یک تکنیک خارق العاده برای کاهش تورم، قرمزی و التهاب با کیسه یخ است. تکه‌های یخ را باید گرفته و در پارچه‌ای بپیچید. به مدت 10 دقیقه آن را روی ناحیه آسیب دیده بگذارید. برای جلوگیری از خار پاشنه، هر زمان که احساس درد کردید این کار را انجام دهید. شما همچنین می‌توانید این کار را بعد از یک روز طولانی و سخت انجام دهید.

جوش شیرین برای خار پاشنه

خار پاشنه را می‌توان به طور موثر با جوش شیرین درمان کرد. جوش شیرین به شما کمک می‌کند تا از شر این خارهای نامطلوب خلاص شوید و در عین حال درد و التهاب را نیز کاهش دهید.

جوش شیرین

طرز استفاده جوش شیرین برای خار پاشنه: با مخلوط کردن یک قاشق غذاخوری جوش شیرین با مقداری آب خمیر درست کنید. این خمیر را روی ناحیه مشکل‌دار بمالید، سپس صبر کنید تا کاملا خشک شود. حداقل به مدت دو هفته، این کار را هر روز چند بار انجام دهید.

رژیم غذایی مناسب برای مقابله با خار پاشنه

برای جلوگیری از تجمع کلسیم، باید سطح pH بدن خود را در محدوده مناسب نگه دارید. بنابراین، غذاهای قلیایی بیشتر و مواد اسیدی کمتر بخورید. بنابراین

  • غذاهای سرشار از پتاسیم مانند میوه ها و سبزیجات بخورید.
  • سعی کنید غذای خام مصرف کنید.
  • در رژیم غذایی خود سبزیجات با برگ‌های سبز بیشتری مصرف کنید.
  • هر روز یک لیوان آب لیمو میل کنید.
  • از خوردن غذاهای آماده خودداری کنید.

منیزیم

منیزیم یک ماده معدنی حیاتی برای رشد و نمو استخوان سالم است. مصرف غذاهای سرشار از منیزیم مانند انجیر خشک، اسفناج خشک، آووکادو، لوبیا سیاه، تخمه کدو تنبل، عدس، برنج قهوه‌ای و غیره را افزایش دهید. اگر خار پاشنه دارید و ناراحت هستید، نمک اپسوم نیز ممکن است مفید باشد. یک فنجان نمک اپسوم را به یک نیم سطل آب گرم اضافه کنید. اگر پاهای خود را به مدت 15 تا 20 دقیقه در آن حمام کنید، بلافاصله احساس بهتری خواهید داشت.

ویتامین B5

روند بهبودی توسط این ویتامین تسریع می‌شود. اگر می‌خواهید سریعتر بهبود پیدا کنید، ویتامین B5 باید بخشی از رژیم غذایی شما باشد. آووکادو، تخم مرغ، سالمون، عدس و تخمه آفتابگردان همگی حاوی ویتامین B5 هستند.

درمان خانگی خار پاشنه

سایر درمان‌های خانگی موثر عبارتند از مالیدن پاشنه پا با روغن نارگیل یا یخ زدن آن. از سوی دیگر غوطه ور شدن پاها در حمام گرم نمک اپسوم بهترین راه برای کاهش درد و عذاب ناشی از این رشد استخوانی است.

قرار دادن کیسه حرارتی بذر کتان روی ناحیه آسیب دیده، تحریک ناشی از خار پاشنه را کاهش می‌دهد. برای کاهش التهاب، برخی از فعالیت‌های کششی مانند غلتاندن توپ تنیس یا گلف زیر پای خود را امتحان کنید. از یک کیسه حرارتی برای اعمال گرما به مدت 20 دقیقه دو بار در روز به پاشنه پا استفاده کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از برگ‌های کلم از ناراحتی خار پاشنه خود خلاص شوید. برگ‌های تازه و سبز کلم را باید روی پاشنه پا گذاشته و برای مدتی در جای خود بگذارید. همچنین می‌توانید با حمام کردن پاهای خود در آب کلر، ناراحتی و تورم را کاهش دهید.

اگر اضافه وزن دارید، سعی کنید وزن خود را کاهش دهید تا فشار روی پاشنه پا کاهش یابد. سایر درمان‌های خانگی موفق خار پاشنه شامل پرهیز از پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند، استفاده از کفش‌های طبی، استفاده از گهواره یا فنجان پاشنه، و اجتناب از پابرهنه رفتن است. درد پاشنه پا در صبح را می‌توان با استفاده از آتل پا در شب کاهش داد. علاوه بر این، قبل از شروع پیاده روی صبحگاهی، سعی کنید ساق پاهای خود را کشش دهید.

فیزیوتراپی برای خار پاشنه

درمان خار پاشنه اغلب با فیزیوتراپی ممکن شده است. اگر ناراحتی ناشی از خار پاشنه پا مانع از انجام فعالیت‌های روزمره‌تان شد، از فیزیوتراپی استفاده کنید.

به پزشک متخصص مراجعه کنید

در صورت وجود خار استخوانی اما بدون علامت، درمان لازم نیست. اگر احساس کرختی، سفتی، محدودیت حرکتی یا درد مفاصل دارید، به پزشک خود اطلاع دهید.

گلاب اصل قمصر

گلاب صالحیان از مرغوب ترین نوع گل محمدی در جهان تولید می شود و دارای عطر خاص و بی نظیری است.

گلاب اصل قمصر
مطالب مرتبط با مراقبت و سلامتی
دلایل کاهش رشد جنین در رحم چیست؟
دنیای مادری سرشار از رمز و رازهاست و دوران بارداری می‌تواند مقدمه‌ای شیرین برای ورود به این دنیا باشد. با آرزوی سلامتی برای همه مادران و جنین‌هایشان...
بادکش رحم در بیماری‌های زنان
بادکش رحم و تخمدان چیست؟ آیا می‌توان برای بیماری‌های مربوط به دستگاه تولیدمثلی زنان از بادکش رحم و تخمدان استفاده کرد؟
خواص عرق زنیان برای لاغری
زنیان به کاهش وزن کمک می کند. زنیان را می توان با سایر گیاهان و دانه ها ترکیب کرد مانند عسل، سیاهدانه، شنبیله و زیره و برای لاغری استفاده کرد