خواص عسل کنار

بروز شده در درباره زنبور عسل و فرآورده های آن (فقط 4 دقیقه مطالعه)
خواص عسل کنار

پیش از آشنایی با خواص عسل کنار، قصد داریم خلاصه‌ای از تاریخچه آن را با شما در میان بگذاریم. با وجود شواهد سنتی و مستندات علمی که از فواید عسل پشتیبانی می‌کنند، مصرف عسل کنار در برخی نقاط جهان با تردیدهایی همراه بوده است. در سالیان دور، جوامع عرب اعتقاد داشتند عسل کنار علاوه بر برخورداری از برخی مزایا در جادوگری نیز کاربرد دارد! با این حال، در فرهنگ‌های شرقی این عسل به عنوان هدیه‌ای برای سلاطین و شاهزادگان آن‌ها در نظر گرفته شده و وسیله‌ای برای ابراز قدردانی و وفاداری بوده است. در هندوستان، عسل کنار همواره در درمان بیماری‌های چشم کاربرد داشته و برای بهبود وضعیت کلی بینایی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. گذشته از همه موارد یاد شده، مطالعات نشان داده‌اند که عسل کنار در مقایسه با سایر انواع عسل از آنتی‌اکسیدان‌ها، مواد معدنی و عناصر فلزی بیش‌تری برخوردار است. این امر، خواص عسل کنار را شدت می‌بخشد.

 

خواص عسل کنار و قابلیت‌های آنتی اکسیدانی آن

 

طیف گسترده‌ای از خواص عسل کنار از وجود ترکیبات آنتی اکسیدانی منحصر به فرد آن ناشی می‌شود. براساس مطالعات، برخی انواع عسل‌ها در هر صد گرم حاوی 75 تا 150 میلی‌گرم اسید اسکوربیک هستند. این در حالی است که در حجم مشابه بسیاری از انواع دیگر، کم‌تر از 5 میلی‌گرم از این ماده یافت می‌شود. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که عسل‌های تیره از خواص آنتی اکسیدانی قوی‌تری برخوردار هستند. در عین حال، سایر بررسی‌ها و آزمایش‌های انجام شده ثابت می‌کنند که ترکیبات آنتی اکسیدانی و محتوای فنلی موجود در عسل کنار در کاهش استرس اکسیداتیو و آسیب‌های احتمالی نواحی کبد و کلیه تاثیرگذار است. بنابراین، جلوگیری از ضایعات کبدی و کلیوی را می‌توان از اصلی‌ترین خواص عسل کنار دانست که از آنتی اکسیدان‌های موجود در آن سرچشمه می‌گیرد.

 

خواص عسل کنار و تاثیرات ضد باکتریایی آن

 

مطالعات نشان داده‌اند که کلیه عفونت‌ها از وجود و عملکرد میکرو ارگانیسم‌هایی نظیر قارچ‌ها و باکتری‌ها ناشی می‌شوند. این روزها، اغلب افراد با با کتری‌هایی نظیر استافیلوکوک اورئوس مقاوم به متی‌سیلین (MRSA) یا (MSSA) آشنایی دارند. این قبیل باکتری‌ها در مقابل آنتی بیوتیک‌ها مقاوم بوده و مشکلات متعددی را برای سلامت بدن ایجاد می‌کنند. بسیاری از انواع عفونت‌های سینوسی و عفونت‌های پوستی هم حاصل وجود همین باکتری‌ها هستند. این امر، مبارزه با این قبیل عفونت‌ها را بسیار دشوار می‌کند. خبر خوب این است که مقابله با باکتری‌های مقاوم به آنتی بیوتیک‌ها را می‌توان از خواص عسل کنار به حساب آورد.

با توجه به گسترش فزاینده التهابات و عفونت‌های سینوسی و با علم به این که بدن اغلب انسان‌ها به انواع آنتی بیوتیک‌ها مقاومت پیدا کرده است، عسل کنار را می‌توان از بهترین گزینه‌های درمانی دانست که به بهبود عفونت‌های سینوسی کمک می‌کند.

طرز استفاده

برای بهره‌مند شدن از خواص عسل کنار در مقابله با عفونت‌های سینوسی، کافی است مقدار بسیار کمی از این ماده را در مایع یا سرم شست‌وشوی بینی حل کرده و مطابق معمول، بینی خود را با آن بشوئید. عسل کنار از عوامل ضد باکتریایی قدرتمندی برخوردار بوده و تنفس راحت‌تری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

عسل کنار

 

خواص عسل کنار و تاثیر آن در مقابله با آبسه پستان

 

آبسه پستان یکی از انواع عفونت‌های حاد عضلانی است که در اغلب مواقع با درد شدید و تب و تورم همراه است. مطالعات نشان داده‌اند، پانسمان این نوع آبسه با عسل کنار به شکل چشمگیری در بهبود آن تاثیرگذار خواهد بود. بررسی‌ها حاکی از آن است که طول دوره درمان آبسه پستان با عسل کنار، 8 روزه است. از دیگر خواص عسل کنار می‌توان به مقابله با باکتری‌های بیماری‌زایی نظیر سالمونلا، E.coli و سودوموناس آئروژینوزا (Pseudomonas aeruginosa) اشاره کرد.

 

خواص عسل کنار و تاثیر آن در ترمیم انواع زخم‌ها

 

براساس مطالعات و با توجه به ترکیبات قدرتمند موجود در این ماده، کمک به ترمیم انواع زخم‌ها را می‌توان از اصلی‌ترین خواص عسل کنار به حساب آورد.

 

 

خواص عسل کنار و تاثیر آن در مقابله با انواع التهاب

 

مقابله با انواع التهاب یکی از اصلی‌ترین خواص عسل کنار به حساب می‌آید. این امر از وجود ترکیبات موثری ناشی می‌شود که می‌توانند با عفونت، درد و تب مقابله کنند.

 

سخن آخر

 

در مجموع، خواص عسل کنار را می‌توان چنین برشمرد:

  • کمک به بهبود مشکلات کبد
  • کمک به درمان زخم معده
  • کمک به بهبود عفونت دستگاه تنفسی
  • کمک به درمان بیماری‌های ناشی از سوء تغذیه
  • کمک به درمان مشکلات دستگاه گوارش
  • کمک به درمان بیماری‌های چشم
  • کمک به بهبود انواع زخم‌ها و سوختگی‌ها
  • تسریع روند بهبود پس از زایمان
  • تسهیل روند قاعدگی
  • مقابله با صرع (در صورت ترکیب با سایر انواع گیاهان دارویی مناسب)
  • تقویت سیستم ایمنی
  • تامین و بهبود وضعیت کلی سلامت بدن

با توجه به موارد یاد شده، پیشنهاد می‌کنیم مصرف عسل کنار را در برنامه غذایی روزانه خود قرار داده و این ماده شگفت انگیز را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید.

 

حتما بخوانید آشنایی با خواص عسل و فواید باورنکردنی آن

 

گلاب اصل قمصر

گلاب صالحیان از مرغوب ترین نوع گل محمدی در جهان تولید می شود و دارای عطر خاص و بی نظیری است.

گلاب اصل قمصر
مطالب مرتبط با زنبور عسل و فرآورده های آن
طريقه مصرف ژل رويال
استفاده موضعی یک طریقه مصرف ژل رویال است و برای جوان‌سازی و درمان مشکلات پوستی استفاده می شود ولی ممکن است برای برخی افراد مشکل آفرین باشد..
خواص نیش زنبور
از خواص نیش زنبور عسل می توان برای برای درمان بیماری هایی مانند آرتریت روماتوئید، پسوریازیس، اگزما استفاده کرد.نیش زنبور درد را تسکین می‌دهند .
بهترین عسل طبیعی ایران
بهترین نوع عسل طبیعی در ایران از کجاست؟ برای کدام شهر است؟ چه عسل برای معده خوب است؟ مرغوبترین عسل ایران چیست؟
خواص عسل گون
خواص عسل گون ناشی از ترکیبات گیاهی فعالی است که در آن وجود داشته و علاوه بر کاهش التهاب به تقویت دستگاه ایمنی بدن هم کمک می‌کنند.
آزمایش عسل طبیعی
آزمایش عسل طبیعی در آزمایشگاه رسمی، شاخص های مهم آزمایش عسل طبیعی چیست و هر کدام چه معنایی دارند؟
خواص عسل یونجه
از اصلی ترین خواص عسل یونجه می توان به مقابله با انواع عفونت‌ها،جلوگیری از ریفلاکس معده، تسکین علائم سرماخوردگی، بهبود سرفه و.. اشاره کرد
خواص عسل بهار نارنج
از خواص عسل بهارنارنج می‌توان به مواردی نظیر بهبود عملکرد دستگاه گوارش، تسکین گلودرد و کمک به درمان انواع زخم‌ها اشاره کرد.
خواص عسل گشنیز
از مهم‌ترین خواص عسل گشنیز می‌توان به بهبود و تقویت عملکرد دستگاه گوارش،بهبود عملکرد کبد،تنظیم میزان انسولین خون و کاهش چربی خون اشاره کرد
خواص موم عسل
موم عسل سرشار از مواد مغذی است.خواص موم عسل فراوان است.بهبود سلامت قلب ،کاهش فشار خون ،مقابله با انواع عفونت ها از خواص موم عسل هستند
انواع عسل و خواص آن ها
عسل ماده‌ای شگفت انگیز است که براساس نوع گیاهی که از آن به دست می‌آید از فواید و مزایای متنوعی برخوردار است. خواص 21 نوع عسل را بخوانید