7 خاصیت عسل سیاه دانه

بروز شده در درباره زنبور عسل و فرآورده های آن (فقط 3 دقیقه مطالعه)
7 خاصیت عسل سیاه دانه

سیاه دانه (دانه سیاهدانه) و عسل طبیعی ترکیب دارویی قدرتمندی را تشکیل می‌دهند. این ترکیب دارای خواص درمانی قوی است. هنگامی که روزانه مصرف شود، به تقویت سیستم ایمنی، کمک به افراد مبتلا به دیابت، اختلالات خود ایمنی، سرطان، فشار خون بالا، هیپوگلیسمی و بسیاری دیگر کمک می‌کند.

سیاه دانه حاوی اسید لینولئیک است که یک اسید چرب ضروری است. سیاه دانه همچنین حاوی اسیدهای آمینه، آرژنین، آسپارتات، روی، مس، اسید فولیک، فسفر، تیموکینون، تیامین، نیاسین، پیریدوکسین و آهن است.

حالا تصور کنید زمانی که سیاه دانه به خودی خود یک ماده مغذی است، ترکیب آن با عسل که گفته می شود خواص ضد باکتریایی، ضد التهابی، ضد میکروبی و تقویت کننده سیستم ایمنی دارد، چه خواص شگفت انگیزی برای بدن ما ایجاد می‌کند.

یک قاشق سیاه دانه

عسل سیاه دانه منحصر به فرد است زیرا با روغن سیاه دانه یا پودر سیاه دانه مخلوط نمی‌شود، بلکه توسط زنبورهایی که از شهد گیاهان سیاه دانه تغذیه می‌شوند تولید می‌شود. عسل تولید شده فاقد گلوتن و ارگانیک است.

1. کاهش فشار خون بالا

فشار خون بالا می‌تواند منجر به بیماری های قلبی شود. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف نصف قاشق چایخوری عسل سیاه دانه دو بار در روز باعث کاهش و بهبود فشار خون می‌شود.

مطلب مرتبط: اسطوخودوس و فشار خون

2. دیابت نوع 2 را کنترل می کند

عسل سیاه دانه سرشار از پتاسیم است که در بیماران دیابتی کمبود است و به تنظیم قند خون در بیماران دیابتی نوع 2 کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: آبغوره برای دیابت

3. عسل سیاه دانه برای سلامت کبد

تیموکینون که به وفور در عسل سیاه دانه وجود دارد یک آنتی اکسیدان در طبیعت است. این به افزایش متابولیسم در بدن کمک می‌کند، چربی کبد را آزاد و آن را سالم نگه می‌دارد.

برگزیده: خواص عرق گزنه برای کبد

4. حافظه را تقویت می کند

نورون محافظت کننده از خواص عسل سیاه دانه به تقویت حافظه در بزرگسالان کمک می‌کند. مصرف دو بار در روز نتایج قابل توجهی نشان می‌دهد. ممکن است به محافظت در برابر بیماری های مغزی مانند بیماری پارکینسون و آلزایمر کمک کند.

5. آسم را درمان می‌کند

آسم یک بیماری مزمن است که با متورم شدن پوشش مجاری تنفسی و انقباض عضلات اطراف آن، تنفس را سخت می‌کند. عسل سیاه دانه التهاب را کاهش می‌دهد و ماهیچه‌های موجود در راه هوایی را شل می‌کند.

6. خطر سرطان را کاهش می دهد

تیموکینون، عصاره اصلی عسل سیاه دانه به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی، ضد سرطان و ضد جهش در نظر گرفته می‌شود. به کنترل گسترش و رشد چندین نوع سلول سرطانی کمک می‌کند. اعتقاد بر این است که مصرف روزانه بسیار مفید است.
آیا خواص بره موم برای سرطان را می دانید؟

7. کاهش علائم آرتریت روماتوئید

عسل سیاه دانه به دلیل خواص ضد التهابی خود به کاهش زانو درد و التهاب مفاصل در بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید کمک می‌کند. نه تنها درد را تسکین می‌دهد، بلکه به تقویت استخوان ها نیز کمک می کند زیرا حاوی کلسیم به عنوان یکی از اجزای آن است.

نکته اصلی این است که بهتر است مصرف روزانه عسل طبیعی را در برنامه رژیم لاغری سریع خود بگنجانند تا از فواید آن بیشترین بهره را ببرند.

گلاب اصل قمصر

گلاب صالحیان از مرغوب ترین نوع گل محمدی در جهان تولید می شود و دارای عطر خاص و بی نظیری است.

گلاب اصل قمصر
مطالب مرتبط با زنبور عسل و فرآورده های آن
طريقه مصرف ژل رويال
استفاده موضعی یک طریقه مصرف ژل رویال است و برای جوان‌سازی و درمان مشکلات پوستی استفاده می شود ولی ممکن است برای برخی افراد مشکل آفرین باشد..
خواص نیش زنبور
از خواص نیش زنبور عسل می توان برای برای درمان بیماری هایی مانند آرتریت روماتوئید، پسوریازیس، اگزما استفاده کرد.نیش زنبور درد را تسکین می‌دهند .
بهترین عسل طبیعی ایران
بهترین نوع عسل طبیعی در ایران از کجاست؟ برای کدام شهر است؟ چه عسل برای معده خوب است؟ مرغوبترین عسل ایران چیست؟
خواص عسل گون
خواص عسل گون ناشی از ترکیبات گیاهی فعالی است که در آن وجود داشته و علاوه بر کاهش التهاب به تقویت دستگاه ایمنی بدن هم کمک می‌کنند.
آزمایش عسل طبیعی
آزمایش عسل طبیعی در آزمایشگاه رسمی، شاخص های مهم آزمایش عسل طبیعی چیست و هر کدام چه معنایی دارند؟
خواص عسل یونجه
از اصلی ترین خواص عسل یونجه می توان به مقابله با انواع عفونت‌ها،جلوگیری از ریفلاکس معده، تسکین علائم سرماخوردگی، بهبود سرفه و.. اشاره کرد
خواص عسل بهار نارنج
از خواص عسل بهارنارنج می‌توان به مواردی نظیر بهبود عملکرد دستگاه گوارش، تسکین گلودرد و کمک به درمان انواع زخم‌ها اشاره کرد.
خواص عسل گشنیز
از مهم‌ترین خواص عسل گشنیز می‌توان به بهبود و تقویت عملکرد دستگاه گوارش،بهبود عملکرد کبد،تنظیم میزان انسولین خون و کاهش چربی خون اشاره کرد
خواص موم عسل
موم عسل سرشار از مواد مغذی است.خواص موم عسل فراوان است.بهبود سلامت قلب ،کاهش فشار خون ،مقابله با انواع عفونت ها از خواص موم عسل هستند
انواع عسل و خواص آن ها
عسل ماده‌ای شگفت انگیز است که براساس نوع گیاهی که از آن به دست می‌آید از فواید و مزایای متنوعی برخوردار است. خواص 21 نوع عسل را بخوانید
خواص گرده گل
گرده گل یکی از غنی‌ترین منابع غذایی می باشد زیرا سرشار از پروتئین‌ها،کربوهیدرات‌ها،لیپیدها،اسیدهای چرب، ویتامین‌ها،مواد معدنی وآنزیم‌ ها است